Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Cian was de 17-jarige die de records van Evenepoel op die testtrainingen van de Belgische wielerbond significant verbeterde.
Linkje.

Dus hij werd al voor hij prof werd als zéér uitzonderlijk talent beschreven. Jammer hoe het sinds vorig jaar met hem gaat. Ergens krijg je de indruk dat het mss een mentaal probleem is, aangezien die benen bvb vandaag pas weer dat verdoofde gevoel kregen, net tijdens de allesbeslissende rit van zijn eerste hoofddoel van het jaar. Maar als buitenstaander kan je daar eigenlijk niks over zeggen. De omkadering bij Visma is professioneel genoeg om dit tot op het bot uit te zoeken en hopelijk te fixen.

Zo zie je maar dat het als nieuwe jonge wielergod toch niet evident is om al snel een absolute topper in het WT-peloton te worden. Remco lukte het maar Cian en ook De Lie bvb blijven toch wat hangen. Benieuwd naar de evolutie van Widar.
Goh ja, testen of KOM's, dat is allemaal mooi en zegt zeker wel iets, maar lang ook niet alles.

Met je laatste zinnen zeg je het zelf al. Genoeg 16-17-18-jarigen die fantastische dingen laten zien, maar daarna stagneren en het bij de profs niet kunnen waarmaken. Cian en De Lie hebben bij de profs al zeer goede dingen laten zien, dus in dat opzicht hebben ze de stap naar de profs wel succesvol gezet. Vraag is hoeveel progressie ze nog kunnen maken en hoeveel stabiliteit er in hun prestaties zal komen.

Cian heeft zijn klimcapaciteiten al laten zien, maar heeft geen goede TT bijvoorbeeld. Remco liet van bij het begin ook meteen straffe solo's zien in eendagswedstrijden, iets wat ik Cian ook niet meteen zie doen. Hij heeft niet die hardrijderscapaciteiten van Remco. Dus nee, hij is een stuk minder veelzijdig, maar hij heeft/had wel de capaciteiten om een goede klimmer te zijn.

Volgens Lanterne Rouge (die schatten hem op 86 kg) heeft hij gemiddeld 520 watt getrapt over 20 minuten. :laugh:

Puur op absoluut wattage oké dat is hoog.
Maar voor zijn gewicht is dat 6w/kg, dus zo super maf is dat nu weer niet voor een coureur van dat niveau.
Terecht dat men daar rekening mee houdt voor de klassiekers.

En onderschat ook Ganna niet die was 2 jaar terug zowat de sterkste na Pogacar en VDP.
Dat en wat hij hier toont, maakt hem een medefavoriet met VDP in Roubaix. De rest zet ik eronder.
Samen met Pedersen, zie ik de Italiaan Pogacar nog volgen op de Poggio.
Dit jaar niet want Pogacar staat op de startlijst :oi22:
Ben benieuwd hoe hij het gaat aanpakken. Gaat die al gaan op 1km van de streep of toch op z'n Valverde' wachten? Or de Cherave voor de lol?
Die natte editie die colbrelli won, nadat iedereen al jaren geilde op een natte editie heeft bij mij echt de ogen geopend. Flutkoers.
Voor het Bos zijn er nu vier 90°-bochten. De eerste gaat spannend worden met coureurs, die in laatste instantie dat bochtje willen afsnijden en laat in de remmen gaan. Onder natte omstandigheden gaan ze schuiven en wordt alles uitgedund voor het Bos.

Het ligt misschien aan mij maar is dit nu niet belachelijk positief? Ok, top 10, job done. Maar ondertussen: vrijdag slag gemist, zondag niet mee met de rest van de top 10 (buiten Almeida maar die moet ziek geweest zijn). Uiteindelijk op 5:26 in een koers van een week en niet tegen Vingegaard of Pogacar die den 2de ook op 3-4 minuten zetten. Allé dramatisch slecht was dat natuurlijk allemaal niet en we moeten van Van Wilder nu ook geen top 5 gaan verwachten maar om nu met dat hakken over de sloot resultaat zo fier te zijn als en Vingegaard en Skjelmose en McNulty en Buitrago er tussenuit gegaan zijn... er vallen altijd klassementsmannen weg maar van de 4 sleutelmomenten van de week mist hij 2 keer de beslissende slag. Om dan te gaan spreken van "kans gegrepen" en een "supergoede week"... :unsure: Arensman heeft zich bv ook niet echt kunnen onderscheiden afgelopen week maar die was wel altijd en overal mee. Toch nog een verschil imo.

Het ligt misschien aan mij maar is dit nu niet belachelijk positief? Ok, top 10, job done. Maar ondertussen: vrijdag slag gemist, zondag niet mee met de rest van de top 10 (buiten Almeida maar die moet ziek geweest zijn). Uiteindelijk op 5:26 in een koers van een week en niet tegen Vingegaard of Pogacar die den 2de ook op 3-4 minuten zetten. Allé dramatisch slecht was dat natuurlijk allemaal niet en we moeten van Van Wilder nu ook geen top 5 gaan verwachten maar om nu met dat hakken over de sloot resultaat zo fier te zijn als en Vingegaard en Skjelmose en McNulty en Buitrago er tussenuit gegaan zijn... er vallen altijd klassementsmannen weg maar van de 4 sleutelmomenten van de week mist hij 2 keer de beslissende slag. Om dan te gaan spreken van "kans gegrepen" en een "supergoede week"... :unsure: Arensman heeft zich bv ook niet echt kunnen onderscheiden afgelopen week maar die was wel altijd en overal mee. Toch nog een verschil imo.

Ik heb toch ook even moeten fronsen toen ik dat las. Kijk, slecht is dat niet, maar echt goed (zeker gezien de uitvallers) toch ook niet. En dat voor iemand die toch al jaren een vrij grote bek heeft, op alles en iedereen wel durft commentaar te geven.... Ik heb het al eens gezegd, ik vind dat Van Wilder heel weinig progressie heeft geboekt het laatste anderhalf jaar en daar mogen toch eens vragen bij gesteld worden.

Arensman inderdaad een voorbeeld van iemand die wél zijn kans gegrepen heeft, natuurlijk ook wel met een veel beter team want die zijn klassement komt grotendeels door die waaierrit. Maar dan nog, hij klom ook beter, daar lijkt eindelijk wat progressie te zijn.

Mijn meest positieve lezing van dat interview: Van Wilder zegt zelf dat hij heeft ingezien dat voor eigen rekening rijden iets helemaal anders is dan knechten. Hij heeft hier een week lang continu tegen zijn limiet gereden omdat anderen gewoon beter waren, maar is desondanks trots dat hij karakter heeft getoond en tiende is geworden. Kan voor hem nu ook een manier zijn om closure te vinden met zijn ambities en zich de rest van zijn carrière te focussen op het knechten.

Of zoals De Cauwer zo vaak sprak: je plaats kennen binnen het peloton, weten wat je kan en vooral wat je niet kan, oh zo belangrijk voor een beroepsrenner.

Ik lees hier net dat de RVV 286 km is dit jaar, redelijk absurd, komt dit de koers ten goede ..ik heb daar sterk mijn twijfels bij? :S

Is al een tijdje dat ze die langer en langer maken. Is al jaren +270km. Terwijl dat vroeger maar 260 was of een goeie 250.

Arensman inderdaad een voorbeeld van iemand die wél zijn kans gegrepen heeft, natuurlijk ook wel met een veel beter team want die zijn klassement komt grotendeels door die waaierrit. Maar dan nog, hij klom ook beter, daar lijkt eindelijk wat progressie te zijn.
Veel beter team klopt absoluut, maar die top 3 in het klassement heeft op zich weinig met die waaierrit te maken... hij zou ook zonder op het podium gestaan hebben. Enkel Sheffield & Storer staan binnen de 1'54" die hij daar won, Sheffield was zelf mee en Storer zou zaterdag nooit die voorsprong gekregen hebben moest hij vrijdag die tijd niet verloren hebben. Maar het zou nipt geweest zijn met Almeida & Champoussin (en Storer), dat wel.

Mijn meest positieve lezing van dat interview: Van Wilder zegt zelf dat hij heeft ingezien dat voor eigen rekening rijden iets helemaal anders is dan knechten. Hij heeft hier een week lang continu tegen zijn limiet gereden omdat anderen gewoon beter waren, maar is desondanks trots dat hij karakter heeft getoond en tiende is geworden. Kan voor hem nu ook een manier zijn om closure te vinden met zijn ambities en zich de rest van zijn carrière te focussen op het knechten.

Of zoals De Cauwer zo vaak sprak: je plaats kennen binnen het peloton, weten wat je kan en vooral wat je niet kan, oh zo belangrijk voor een beroepsrenner.
De interviewer geeft ook al de voorzet voor de rest van het interview he, "Dag Ilan Van Wilder, je komt hier afgepeigerd binnen, maar haalt wel de top10, dat moet je toch enorm fier maken?"
En we moeten van Van Wilder nu ook geen top 5 gaan verwachten maar om nu met dat hakken over de sloot resultaat zo fier te zijn als en Vingegaard en Skjelmose en McNulty en Buitrago er tussenuit gegaan zijn... er vallen altijd klassementsmannen weg maar van de 4 sleutelmomenten van de week mist hij 2 keer de beslissende slag.
De race uitrijden is natuurlijk ook wel onderdeel van de sport. En hij geeft toch zelf aan in het interview dat hij de boot gemist had bij de waaiers.

Europese weermodel geeft aardig wat regen voor komende zaterdag, 30 a 45 l over een groot deel van het parcours en naar de finish op lichte regen. Zal voor de sterke beren worden of een verrassende Pidcock in de afdaling. Er zullen er een paar een kruis moeten maken over de klassiekers door valpartijen vrees ik.

Ik lees hier net dat de RVV 286 km is dit jaar, redelijk absurd, komt dit de koers ten goede ..ik heb daar sterk mijn twijfels bij? :S
Dat lijkt me inderdaad onnodig lang. Heeft het misschien te maken met bepaalde burgemeesters die de Ronde door hun stad willen zien passeren?

Europese weermodel geeft aardig wat regen voor komende zaterdag, 30 a 45 l over een groot deel van het parcours en naar de finish op lichte regen. Zal voor de sterke beren worden of een verrassende Pidcock in de afdaling. Er zullen er een paar een kruis moeten maken over de klassiekers door valpartijen vrees ik.
Wellens :woohoo:.
Maar is nog even tot zaterdag, kan nog afzwakken ook.

Dat lijkt me inderdaad onnodig lang. Heeft het misschien te maken met bepaalde burgemeesters die de Ronde door hun stad willen zien passeren?
De dorpen van de ronde zijn inderdaad belangrijk ja.
De wedstrijd is trouwens 273km koers, en 8km geneutraliseerde start. Dus iets langere geneutraliseerde start en iets langere wegstrijd.

Allé, goed dat Wout past voor MSR :unsure:

Allé, goed dat Wout past voor MSR :unsure:
Zou er eigenlijk niet van verschieten dat de mannen die op een berg zitten of tirreno en pn niet gereden hebben een streepje voor hebben. Die regenritten in de kou moeten toch echt in de kleren kruipen voor de komende periode naar recuperatie toe.

Terug
Bovenaan