Kids say the darndest things!

In navolging van mijn "stoot van de dag" sta ik in de winkel om nieuwe batterijen te kopen met mijn kleinste. Die is heel dat pakje aan het omdraaien en bekijken terwijl we aan de kassa staan. Zegt hem zo doodleuk plots: ale zeg, ge moogt dat niet opeten.... :laugh:
Staat een logo op van een ventje dat een zuur gezicht trok en repulsive Taste eronder. :laugh:
 
Zoals zoveel kinderen van die leeftijd is kots, kak, scheet, schijt,... Heel populair. 🙄
Gisteren gezegd dat ik het beu was en ze voor elk "fout" woord voortaan 5 minuten vroeger in bed zal moeten.
De teller staat ondertussen op 8 dus ik leg haar uit dat ze al 40 minuten vroeger naar bed zal moeten.
Waarop ik plots een betraande snoet zie die wanhopig huilt: "Maar... Dan kan ik niet eens mee naar oma en opa!"

We vertrekken om 14u. 😑
Iemand snapt het concept tijd nog niet zo goed. 🤔 (Heb haar wel gelijk gerustgesteld dat ze zeker wèl mee mag.)
 
Ik kwam zondagmorgen beneden, aangekleed met een nieuwe rode pull en een wit hemdje. Het eerste dat ik hoor:

"Papa mooie kleren! :love2:"

Mijn zoontje van 2 stond bijna op en neer te springen omdat hij mijn nieuwe kleren zo mooi vond! :D Hij kwam me dan nog eens een "dikke knuffffeeeeel!" geven.

Fantastisch natuurlijk, al hangt er ook een pijnlijk randje aan. Ik besefte plots dat mijn vrouw al jaren niet meer met die ogen naar mij kijkt.
 
Ik kwam zondagmorgen beneden, aangekleed met een nieuwe rode pull en een wit hemdje. Het eerste dat ik hoor:

"Papa mooie kleren! :love2:"

Mijn zoontje van 2 stond bijna op en neer te springen omdat hij mijn nieuwe kleren zo mooi vond! :D Hij kwam me dan nog eens een "dikke knuffffeeeeel!" geven.

Fantastisch natuurlijk, al hangt er ook een pijnlijk randje aan. Ik besefte plots dat mijn vrouw al jaren niet meer met die ogen naar mij kijkt.
Ik ken uw situatie niet maar ik denk dat er maar weinig partners zijn die zo ongefilterd reageren als een kind. Dat lijkt mij normaal

(nu dat ge de reflex maakt in uw hoofd naar 'mijn partner doet dit niet' is misschien al een teken aan de wand, ik had er nog niet bij stilgestaan)
 
Laatst bewerkt:
De dochter toen ik haar verluierde gisteren en ik haar broek hielp uitdoen: 'Mama! Ik heb mijn poep gevonden!!'
(met poep bedoelt ze dus haar kont).
Goed voor jou, kiddo.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Mijn vrouw was gisteren aan het vertellen dat in de straat van haar zus problemen waren met de elektriciteit. Die was uitgevallen, neefje was wakker geworden en in paniek omdat het pikdonker was.
Zegt onze oudste opeens: "Ha mama, dan was dat een stroomstoring bij Titi".

Hadden we beiden toch een wtf-momentje. Stroomstoring is toch een woord dat weinig gebruikt wordt en redelijk "ingewikkeld" is voor een vijfjarige. Om dan opeens out of the blue dat woord in de correcte context te gebruiken... Bleek dat het woord gebruikt werd in een boekje rond één of ander kerstverhaal dat de juf in de klas had verteld, maar dat is minstens een maand geleden.

Toch best trots. :unsure:

/humblebrag
 
Deze morgen bespreking met de school, leerkracht en de opvolging van het revalidatiecentrum.

- Hij ligt goed in de klas.
- Ja zijn groepje vriendinnetjes rondom hem he. En er is nu een nieuw vriendinnetje in dat groepje.
- ja zegt zijn juf: sinds november als die bij ons gestart is schiet hij daar wel goed met op.
- wel spijtig dat dat kindje terug gaat vertrekken.
- hoe ik weet nog van niets? En jullie wel? Dat is nog schoon dat.
- euh, hij is dat thuis komen vertellen. Ik weet niet of het fantasie of realiteit is. 🙊
 
Sinds kort koop ik nep lego figuurtjes. Je ziet er niks van en ze kosten maar een paar euro vs 15+.

Vorige week kreeg hij een venom.
Hij kon niet harder lachen en OH MY GOD zeggen dan dat hij deed.

En dan kwam "mama is zo saai tegenover jou, papa!".

No, but...yes.. yes she is.
 
M’n zoon vroeg of ik het een goed rapport vond; ik zei dat het heel goed was en de juf hem meestal beter beoordeelt dan hij zichzelf, dus dat hij minder streng mag zijn voor zichzelf. “Jamaar jij bent ook streng voor mij, dus ik heb dat van jou geleerd.” 😬
 
  • Support
Waarderingen: 515
M’n zoon vroeg of ik het een goed rapport vond; ik zei dat het heel goed was en de juf hem meestal beter beoordeelt dan hij zichzelf, dus dat hij minder streng mag zijn voor zichzelf. “Jamaar jij bent ook streng voor mij, dus ik heb dat van jou geleerd.” 😬
Streng maar rechtvaardig ?
 
5yo: dat is sorry tante!!!

Huh? Tante is hier toch niet?

5yo: nee, niet met Tante maar sorry tante!!

Que?

Bleek dus "zo irritant!" te zijn dat ie opgepikt heeft van zijn broer :laugh:
 
Mijn moeder werd afgelopen week geopereerd en is nu terug thuis. Ik ging met onze kinderen haar een bezoekje brengen en een boeket(je) bloemen afgeven.
Zegt onze oudste:

"Ja papa, en dan gaat omi zeggen: "Maar shellshock, dat had je nu toch echt niet moeten doen". Toch waar hé papa?"

Mensenkennis heeft ze wel. :laugh:
 
3yo heeft onlangs op school geleerd over warm en koud water uit de kraan. En iets daartussenin is dan lauw water.

Afgelopen weekend gingen we naar buiten en vroegen we ons af welke jas hij moest aandoen omdat het niet superkoud was maar ook niet erg warm. 3yo: "Is het nu lauw buiten?". :)
Heerlijk om geconfronteerd te worden met onze eigen taal.
 
Papa's kunnen ook de darndest things zeggen :oops:

De 2 jongens waren weer tegelijk aan mij aan het plakken, de oudste wil oorlogje spelen, de jongste wil dat ik meespeel met plasticine.
En allebei willen ze dat ik voor hen kies.
ik probeer uit te leggen dat papa niet graag kiest tussen hen beiden en of we geen spel kunnen spelen dat we alle 3 leuk vinden.

Nee, oorlogje, of Nee, plasticine!!

En toen zei papa: "wel, dan speel ik met niemand mee, ik wil niet kiezen"

Wat ga je dan doen papa?

WEL, DAN SPEEL IK WAT MET MEZELF!!


klonk in mijn hoofd beter :laugh:
 
Terug
Bovenaan