Kids cry for the craziest shit!

Mulan

Well-known member
Aangezien we hier met heel wat ouders van jonge kinderen zitten, is het vast wel herkenbaar dat je niet weet of je nu met je ogen moet draaien of in lachen uit moet barsten met de meest bizarre redenen waarom onze kinderen een driftbui van jewelste hebben of de puurste tranen der verdriet schreien...

Deel ze gerust!
 
We gaan hier waarschijnlijk terug een topweek tegemoet: Gisteren een driftbui omdat ze geen make-up mag. Ze is 5. 😑

Vandaag 15 minuten lang tranen met tuiten en het nodige snot want... Ze wil een voortuin. NU!
Want de achtertuin is blijkbaar niet goed genoeg om in te spelen.
En IEDEREEN op haar school heeft er 1, behalve zij! Raar dat ik ineens 4 klasgenoten op kon sommen bij wie we al op bezoek zijn geweest die er ook geen hebben, maar pol&actuagewijs werd mijn tegenargument verworpen door een muur van stilte.
 
We gaan hier waarschijnlijk terug een topweek tegemoet: Gisteren een driftbui omdat ze geen make-up mag. Ze is 5. 😑

Vandaag 15 minuten lang tranen met tuiten en het nodige snot want... Ze wil een voortuin. NU!
Want de achtertuin is blijkbaar niet goed genoeg om in te spelen.
En IEDEREEN op haar school heeft er 1, behalve zij! Raar dat ik ineens 4 klasgenoten op kon sommen bij wie we al op bezoek zijn geweest die er ook geen hebben, maar pol&actuagewijs werd mijn tegenargument verworpen door een muur van stilte.
Ja dan draai je toch je huis om, é Mulan, allee, een beetje nen effort voor die kleine…
 
Oh, voor de stomste dingen eerst. En het is niet zo zeer ‘wenen’ maar roepen-tieren-brullen 😑 De boterham in 2 gesneden terwijl die ‘groot’ moest blijven. Het is niet de juiste lepel, niet het juiste bord. Hij wil zijn rozijnen los op de tafel i.p.v. in een kommetje. Hij moet pipi doen maar wíl niet.
Bloemlezing van de afgelopen dagen en dan vergeet ik waarschijnlijk nog zaken 🤷🏻‍♀️😬
 
Als ze echt luid begint te huilen stel ik vaak gewoon de vraag:

Ben je een beetje moe?

En dan krijg ik als antwoord:

JAAAAAAAAA
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Laatste driftbui van de zoon was dat we geen wandeling wilden herbeginnen nadat hij niks gezien had omdat hij veel te boos was op zijn zus en daarom nukkig naar de grond bleef kijken. Hij kon wel niet zeggen wat zijn zus misdaan had, dat moest duidelijk genoeg zijn, het was een schande dat we dat niet zelf konden zien.

Gevolgd door een huilbui omdat hij zelf vond dat hij vervelend had gedaan omdat hij ons ongeveer een halfuur had opgehouden tijdens die driftbui. Die huilbui verliep gelukkig al wandelend.

Als gevolg liep de dochter ambetant omdat de zoon had gemaakt dat we niet naar een van haar favoriete winkels konden gaan. Wenen deed ze niet, maar wel haar broer ambeteren.

Waarop haar broer...
 
Nen tijd geleden heeft het dochterke van onze bassiste zo'n half uur gehuild omdat ze geen borduurwerkske van Demon Slayer kreeg. Niet dat ze kan borduren of zo ze. Kdenk niet eens dat ze wist wat het was behalve dat Demon Slayer erop stond. :)
 
Grappig dat deze thread aangemaakt werd. Wij hebben het gisterenavond gehad over het feit dat de driftbuien de laatste tijd echt wel teveel worden. We stellen onszelf de vraag wat we verkeerd doen. Zijn we te laks? Geven we te snel toe? Het is gewoon niet meer doenbaar. Dat is sinds 3 weken zo.

Vanaf ze een 'nee' krijgen beginnen ze te wenen en te tieren waardoor ik nog strenger ga optreden.
 
Grappig dat deze thread aangemaakt werd. Wij hebben het gisterenavond gehad over het feit dat de driftbuien de laatste tijd echt wel teveel worden. We stellen onszelf de vraag wat we verkeerd doen. Zijn we te laks? Geven we te snel toe? Het is gewoon niet meer doenbaar. Dat is sinds 3 weken zo.

Vanaf ze een 'nee' krijgen beginnen ze te wenen en te tieren waardoor ik nog strenger ga optreden.
Hier is het bijna altijd door vermoeidheid/overprikkeling.
Dan maakt toegeven of streng zijn allemaal niets uit, het emmertje is gewoon vol.
Als volwassene maken we vaak de denkfout dat er op die moment te "redeneren" of onderhandelen valt... Wat dus niet zo is. Dat kan je pas nadien als ze gekalmeerd zijn.

Ik las dus heel bewust rustmomenten in: in het weekend of de woensdag na het middageten, als we thuis komen van school (de rit van school naar huis is vaak 1 en al geween, gebrul of in het beste geval: "Je moet zwijgen mama!") is het eerste half uur ook gewoon de zetel in met Ketnet op en iets om te eten. Pas na dat half uur kan ik er iets mee aanvangen.
 
Gisteren de groenten aan het wassen voor het avondeten; kleinste vraagt wat we eten; groene puree met worst (zowat haar lievelingseten).

“Toch niet weer?! Dat hebben we nog pas bij mama gegeten!!!”
Hmm ok, ik kan er ook kip bij bakken ipv worst (dat eet ze ook heel graag).
“Wat eten we dan?”
Ah groene puree met kip hè
“Neeeeeeeeee!!! Groene puree moet met worst!!”
Ok dat we dan groene puree met worst eten?
“Ja danku papa, dat vind ik heel lekker!!!”



pedro-monkey-puppet.gif
 
Hier is het bijna altijd door vermoeidheid/overprikkeling.
Dan maakt toegeven of streng zijn allemaal niets uit, het emmertje is gewoon vol.
Als volwassene maken we vaak de denkfout dat er op die moment te "redeneren" of onderhandelen valt... Wat dus niet zo is. Dat kan je pas nadien als ze gekalmeerd zijn.

Ik las dus heel bewust rustmomenten in: in het weekend of de woensdag na het middageten, als we thuis komen van school (de rit van school naar huis is vaak 1 en al geween, gebrul of in het beste geval: "Je moet zwijgen mama!") is het eerste half uur ook gewoon de zetel in met Ketnet op en iets om te eten. Pas na dat half uur kan ik er iets mee aanvangen.
Klopt wat je zegt. Ik zal dat ook eens proberen. Want in the heat of the moment probeer ik dan rustig te praten ermee en dat is gewoon verspilling van energie.
 
Klopt wat je zegt. Ik zal dat ook eens proberen. Want in the heat of the moment probeer ik dan rustig te praten ermee en dat is gewoon verspilling van energie.

Dat kan ook iets anders zijn, maak je er eigen ding van , maar vooral een plaats waar ze even bekomen.

Bij ons moet ze dan even naar buiten "afkoelen" waar ze dan even zit te bekomen als ze zelf boos is om iets dan zet ze zichzelf in de inkomhal 😁.
_-----
Bij ons is het vaak van , ik wil niet naar de winkel , is ze dan in de winkel , ik wil niet naar huis. Met een hele crisis erbij.

Ze vertrekt niet graag ergens naartoe , maar dan echt overal waar ze is.

Gelukkig is school net een plaats waar ze wel graag naartoe gaat.
 
Grappig dat deze thread aangemaakt werd. Wij hebben het gisterenavond gehad over het feit dat de driftbuien de laatste tijd echt wel teveel worden. We stellen onszelf de vraag wat we verkeerd doen. Zijn we te laks? Geven we te snel toe? Het is gewoon niet meer doenbaar. Dat is sinds 3 weken zo.

Vanaf ze een 'nee' krijgen beginnen ze te wenen en te tieren waardoor ik nog strenger ga optreden.
Herkenbaar. Hier een 5 jarige. Met ochtend humeur tijdens de week. Ook veel commentaar.
 
Terug
Bovenaan