Kerstmuziek

utred

Well-known member
Crowdfunder FE
Met al de omstandigheden van tegenwoordig was ik volledig uit het oog verloren dat ik al een maand naar kerstmuziek aan het luisteren moest zijn. Ik heb dus veel in te halen en alle hulp is welkom. Post uw favoriete kerstalbums of -liedjes. Ik begin alvast.

Een absolute favoriet in mijn huis is het 2 uur lange Songs For Christmas van Sufjan Stevens

Low heeft een kerstalbum dat niet fantastisch is maar het bevat misschien mijn favoriete kerstgerelateerde nummer

De klassieker van Vince Guaraldi Trio uiteraard

Gospelkerst met The Staple Singers - The 25th Day Of December

Ik heb nog nooit naar het album geluisterd, maar dit nummer heeft een magische aantrekkingskracht op mij. Wat een clip ook.
 
Best grappig en/of ironisch aangezien ik me gisteren nog ambetant heb gemaakt over de kerstmuziek die opstond. Komt al teveel mijn oren uit.
Ik ben meer fan van traditionele kerstliedjes in een vernieuwend jasje, zoals bijvoorbeeld:

 
Mijn favoriet:

De lyrics van dat nummer altijd geweldig dom gevonden. Tijd om even de Grinch uit te hangen:

"And there won't be snow in Africa this Christmas time."

Serieus? Ik denk dat er met uitzondering van de bergstreken en Noord-Afrika, in de meeste streken van Afrika eerder reden tot paniek zou zijn als het wél zou sneeuwen met Kerstmis. In Australië sneeuwt het ook niet met Kerstmis. Arme Australiërs dan maar?

"Oh, where nothing ever grows, no rain or rivers flow"

Euhm? De Nijl is één van de langste rivieren ter wereld en er is meer in Afrika dan alleen de Sahara. Je hebt daar ook nog altijd prachtige regenwouden waar het wel degelijk regent en héél veel groeit.

Ik ben ook vrij zeker dat de miljoenen christenen in Afrika, ook weten dat het Christmastime is.

Serieus, dat nummer is geschreven door iemand met een compleet gebrek aan kennis van geografie en geschiedenis.

Nu goed, het nummer is geschreven voor een goed doel, maar dan nog... /Grinch_mode
 
Terug
Bovenaan