Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
IMG-20210205-190344-picsay.jpg

Lilly die de warmte van de wifi opzoekt..
Heilige birmaan.
9jaar.
Kattenshow kampioene.
 
Ik ging neer. :')

 
@Mr Marduk Ahja, en jij moet ook regelmatig stofzuigen zeker?
unsure.gif

Wel een sociaal ras, nee? Ik ben zo eens eentje tegengekomen in een werksituatie, die sprong uit het niets op mijn schoot en bleef daar twee uur slapen. Volgens de eigenaars voor lichaamswarmte. Ik heb daar maar tamelijk awkward gezeten omdat ik het beestje eerst niet goed durfde oppakken maar 't was een kei lieve. Klein en licht dier, waarschijnlijk weegt dat maar de helft van die van ons.
Ja, een Sphynx kan je qua karakter soms meer met een hond vergelijken vind ik, sociaal, volgzaam, intelligent, aanhankelijk.
onze Talon is een volwassen kater en weegt 4,5 Kg zoiets. En hij zoekt inderdaad graag warme plekjes op.
 
We willen al een tijd met onze Amedee naar de dierenarts maar kregen hem nooit in zijn mandje. Gisteren is het dan toch gelukt en zijn we naar die van wacht gegaan. Dit omdat hij zijn vacht zo veel wast dat hij zijn haar uittrekt. Blijkbaar had hij vlooien. Nooit iets van gezien. Hem laten verzorgen, en dan thuis met zo'n mega stinkende spuitbus alle zachte oppervlakken ingespoten. En natuurlijk alles dat in de wasmachine kan ook gewassen. Tot half 5 vanochtend bezig geweest :(

Onze 2e ook zijn pilletjes zo goed mogelijk gegeven, en ondertussen ook een spray besteld online. Dat lijkt me efficiënter dan zo'n pipetje.
 
We willen al een tijd met onze Amedee naar de dierenarts maar kregen hem nooit in zijn mandje.
Hier zetten we de kattendrager schuin, terwijl een ander de kat bij het nekvel neemt en dan draagt tot in de schuine drager.
Eens ze er in zit op slot en dan de drager plat zetten.
 
We willen al een tijd met onze Amedee naar de dierenarts maar kregen hem nooit in zijn mandje. Gisteren is het dan toch gelukt en zijn we naar die van wacht gegaan. Dit omdat hij zijn vacht zo veel wast dat hij zijn haar uittrekt. Blijkbaar had hij vlooien. Nooit iets van gezien. Hem laten verzorgen, en dan thuis met zo'n mega stinkende spuitbus alle zachte oppervlakken ingespoten. En natuurlijk alles dat in de wasmachine kan ook gewassen. Tot half 5 vanochtend bezig geweest :(

Onze 2e ook zijn pilletjes zo goed mogelijk gegeven, en ondertussen ook een spray besteld online. Dat lijkt me efficiënter dan zo'n pipetje.
Ik heb van in het begin het transportmandje ergens in huis gezet met een dekentje in.
De kat kan er dus permanent in en gaat er dus wel vaker eens inliggen.

Het is dus voor mij totaal geen probleem om ze er in te krijgen aangezien ze er vanzelf in kruipt als ik het vraag :p
Dus het is misschien een idee om het open te zetten met een dekentje in en een paar snoepjes?
Laat hem er dan vanzelf ingaan en zo krijgt hij een goede associatie ermee :)
 
Hier is het gewoon the element of surprise. Kat oppakken en moh, een mandje hops duw erin. Alleszins niet te veel spel rond maken want dan is het extra verdacht.
 
Ik heb van in het begin het transportmandje ergens in huis gezet met een dekentje in.
De kat kan er dus permanent in en gaat er dus wel vaker eens inliggen.

Het is dus voor mij totaal geen probleem om ze er in te krijgen aangezien ze er vanzelf in kruipt als ik het vraag :p
Dus het is misschien een idee om het open te zetten met een dekentje in en een paar snoepjes?
Laat hem er dan vanzelf ingaan en zo krijgt hij een goede associatie ermee :)
Hier zetten we de kattendrager schuin, terwijl een ander de kat bij het nekvel neemt en dan draagt tot in de schuine drager.
Eens ze er in zit op slot en dan de drager plat zetten.
Dat is hier allemaal geen avance. De katten zijn te slim. Ik heb onze Amedee al proberen trainen met snoepjes om in het mandje te eten. We hebben eentje met 'traliedeurtje' vooraan en eentje met scharnierend deksel. In die met scharnierend deksel wil hij NIET als wij ook maar in de buurt zijn, in de 2e eet hij alleen met zijn kopje binnen. Als de snoepjes dieper liggen haalt hij ze met zijn poot naar voor en gedaan.
Beide mandjes staan al maanden in onze living.
Nu deze keer heb ik mijn vrouwke de kat laten oppakken en ik ben dan direct met het mandje gekomen. Hij was er bijna uit gesprongen toen ik het deksel dicht klapte, maar ik kon hem nog net pakken en in de mand zetten terwijl mijn vrouw het deksel dicht deed.

Bij de dierenarts was hij wel kalm, al was het puur van schrik. We hebben overigens ondertussen echt alles gewassen en gedaan. Zetel, stoffen stoelen en tapijt zijn ingespoten met 'Indoor-X'. Boven hebben we dat op de 2 bedden ook gespoten op de matras (een bus die SUPER hard stinkt). De 2e bus hebben we online gekocht en die stinkt niet half zo veel. Daarmee heb ik dan deze ochtend stoelen en tapijt gedaan, zodat dat goed kon 'trekken' terwijl we waren gaan werken. De stinkende bus was een oudere denk ik, want daarop stond '3 actieve bestanddelen' en op de nieuwe staat 2. Ook online staat er 2 op de website.
Vandaag weet ik niet of Amedee gekamd is, maar gisteren heb ik het gedaan. ik vond enkel wat keuteltjes van vlooien, dus ik denk dat hij er al vanaf is. Onze 2e is nog moeilijker in pakken. Ik mag die meestal zelfs nie aaien. Die heeft een half pipetje gekregen (zelfs da lukt maar half) en een halve pil in zijn eten, want de rest wou hij NIET eten, ook al kreeg hij heel de avond en volgende dag niks anders.
 
Kan je een kat z'n gedrag/mentaliteit veranderen?

dit is de hamvraag...

ik heb al 30 jaar katten, en steeds "mannetjes". altijd mijn lievelings beesten geweest, knuffelaars tot en met.

nu heb ik sinds de dood van mijn vorige poes, voor het eerst een gesteriliseerd "vrouwtje".

en dat loopt toch niet van een leien dakje. is het omdat het een vrouwtje is? of is het omdat ze al 2 jaar was toen ik ze binnen nam?

het feit is dat ze vaak blaast naar me, niet bij me wil zitten, of me krabt.
als ze al eens een goeie dag heeft, blijft ze wel es een half uurtje bij me zitten, maar is ze me gauw terug beu.

ik ben dat gedrag niet gewoon. ze is dus niet zo aanhankelijk als al mijn vorige poezen.
ook trekt ze haar er nie van aan als er andere katten via het kattenpoortje binnen komen haar eten stelen :(

vraag is nu, moet ik nog lang geduld hebben? ik heb ze nu al 2 jaar.
vind het niet echt plezant als je thuis komt, en ze bekijkt u amper... of het is om eten te krijgeN.
 
Dat hangt echt van kat tot kat af en niet het geslacht.

Ik heb een vrouwtje en die is echt wel aanhankelijk.

Maar voor een kat is 30 min bij jouw zitten toch al echt lang?
Dat is niets ongewoon toch :)

Speel je er ook af en toe mee?
 
Hier is onze kat! 😁 Lief beestje, maar veel te veel energie...
Ons vorige salon heeft het een jaar uitgehouden (ondanks dat ons huis vol, maar dan ook vol krabpalen stond).
Nu we een nieuw salon hebben mag ze dus enkel nog binnen als we in de buurt zijn.

Uiteraard voorzien we wel schuilplaatsen voor wanneer het koud is of regent.

IMG-20210305.jpg
 
Maar voor een kat is 30 min bij jouw zitten toch al echt lang?
Ook dat hangt van kat tot kat af sé. De kattin van mijn moeder kon uren op jou liggen ronken. En dan moest je die echt zelf op de grond zetten.
Mijn eigen kater vroeger, die vond een kwartiertje voldoende.

De kattin van mijn nonkel die bijt iedereen, daar kan je echt niet aankomen, dat is echt een heimelijke.
Hij kan er wel aankomen, maar heu mmm ze heeft schrik van hem dus je kan al raden waarom ze niets naar hem doet (Maar goed ik moei mij daar niet mee hé, ik moet haar niet opvoeden).
 
Heb ze net uit een boom kunnen halen. Naar boven klimmen is allemaal geen probleem, maar als ze dan weer naar beneden moet begint ze te miauwen. 😅
 
Weet niet echt waar ik met mijn vraag terecht kan. Zal het hier eens proberen. 😬

weet iemand een middel om katten uit uw bloembakken te houden in de tuin?
Bijna elke dag ligt er een hoop potgrond langs die bakken
 
Terug
Bovenaan