Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Mijn twee katten (Nelson, mannetje van bijna 2 jaar oud; Stella, vrouwtje van 8 jaar oud) hebben weer eens beslist dat hun natvoer niet meer naar hun goesting is. Die kunnen ineens iets waar ze al maanden zot van zijn van de ene dag op de andere "nah, da eten we ni meer". Zucht... Ga terug vallen op sheba.
 
Jawadde, toch nie voor heel gevoelige kijkers precies, hehe.

kunt u inbeelden, die eerste foto is van toen we gezellig thuis in de zetel zaten, opeens zag ik dat hij daar iets raar had.
Een heel gat in zijn bil...
Direct naar de dierenarts, afgeschoren behandeld en dan heb je foto 2.
Nadien nog paar kleinere wondjes gehad.
Nu was het lang geleden.
 
Bèrke was toch een makkelijk beest. Die kon ge een biefstuk of een stuk zalm voor zijn neus zetten en die keek er niet naar om. Huubke daarentegen zat vorige week aan de spaghettisaus. Alles eet hij op, letterlijk alles. Vanmorgen heeft mijn vriendin blijkbaar het takje van de druiven uit zijn mond moeten halen.
Die van mij lust ook echt ALLES. Tot de zwarte olijven op mijn pizza zelfs. Meestal legt ze zich gewoon op de andere kant van de keukentafel maar soms komt ze echt giezen achter eten, wat ik niet oké vind. Dan hangt ze met haar kop half in ons bord of probeert ze erwtjes of iets anders te stelen van mijn bord met haar pootje.
unsure.gif


Hierbij nog een sfeerfoto'ke, zeldzaam moment dat ze 5 minuten op mijn schoot lag:
137538108_2758087764429715_6732626610303145548_n.jpg
 
Jawadde, toch nie voor heel gevoelige kijkers precies, hehe.
Valt toch goed mee? :p
Super proper is dat niet, maar ook niks super walgelijk.

Katten zijn toch waanzinnig fascinerende beesten. Elke keer als je denkt dat je ze kent dan komen ze wel met iets nieuws af.
 
Hehe. Ook eens gehad dat hij bij mij op de schoot kwam liggen. Nogal enthousiast en maar kopjes geven en soms eens likken. Na 5 minuten was hij terug weg en zag ik aan de achterdeur een half uiteengereten muis liggen 🤮. Even dacht ik eraan mijn gezicht met javel wassen.
 
Hehe. Ook eens gehad dat hij bij mij op de schoot kwam liggen. Nogal enthousiast en maar kopjes geven en soms eens likken. Na 5 minuten was hij terug weg en zag ik aan de achterdeur een half uiteengereten muis liggen 🤮. Even dacht ik eraan mijn gezicht met javel wassen.
En wat denk je dan over het feit dat een kat zijn fecaliën over heel zijn lichaam ligt uit te smeren via hun tong? :p
 
Ons Mariette is maandag geopereerd aan haar tanden. Heeft blijkbaar chronische gingivitis-stomatis waardoor ze een allergische reactie op tandsteen heeft en heel haar tandvlees ontstoken is en ook haar keel een beetje. Is blijkbaar vrij pijnlijk dus dierenarts zei van eerst de meest aangetaste tanden te verwijderen.
Tijdens de eerste operatie heeft hij er 13! verwijderd. Hij vermoed wel sterk dat op termijn de rest er ook gaat uit moeten.

Blijkbaar eten katten zonder tanden na een tijdje terug brokjes. Voorlopig staat ze wel op een dieet van enkel nat voer, niet dat ze het erg vindt.
Binnen een paar dagen zou ze gelukkig terug pijnvrij moeten zijn.

Vraagje: in een straal van 1m rond de kattenbak ligt het constant vol met dat zand dat tussen hun pootjes blijft hangen. We hebben wel zo een matje aan de ingang gelegd maar dat vangt belange na niet al dat zand op. Is dat bij iedereen zo ? Of zijn mijn katten gewoon vuilaards die dat zand express rondstrooien :p
 
Hier ligt ook zo een mat, die ligt geregeld vol gruis en steentjes, maar ook ver erbuiten. Dagelijks toch enkele keren borstelen :p ook een ergernis van mij.
 
Ons Mariette is maandag geopereerd aan haar tanden. Heeft blijkbaar chronische gingivitis-stomatis waardoor ze een allergische reactie op tandsteen heeft en heel haar tandvlees ontstoken is en ook haar keel een beetje. Is blijkbaar vrij pijnlijk dus dierenarts zei van eerst de meest aangetaste tanden te verwijderen.
Tijdens de eerste operatie heeft hij er 13! verwijderd. Hij vermoed wel sterk dat op termijn de rest er ook gaat uit moeten.

Blijkbaar eten katten zonder tanden na een tijdje terug brokjes. Voorlopig staat ze wel op een dieet van enkel nat voer, niet dat ze het erg vindt.
Binnen een paar dagen zou ze gelukkig terug pijnvrij moeten zijn.

Vraagje: in een straal van 1m rond de kattenbak ligt het constant vol met dat zand dat tussen hun pootjes blijft hangen. We hebben wel zo een matje aan de ingang gelegd maar dat vangt belange na niet al dat zand op. Is dat bij iedereen zo ? Of zijn mijn katten gewoon vuilaards die dat zand express rondstrooien :p
Wij zijn overgeschakeld naar een peewee-bak en houtkorrels. Dan heb je daar niet zoveel last van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jed
Ons Mariette is maandag geopereerd aan haar tanden. Heeft blijkbaar chronische gingivitis-stomatis waardoor ze een allergische reactie op tandsteen heeft en heel haar tandvlees ontstoken is en ook haar keel een beetje. Is blijkbaar vrij pijnlijk dus dierenarts zei van eerst de meest aangetaste tanden te verwijderen.
Tijdens de eerste operatie heeft hij er 13! verwijderd. Hij vermoed wel sterk dat op termijn de rest er ook gaat uit moeten.

Blijkbaar eten katten zonder tanden na een tijdje terug brokjes. Voorlopig staat ze wel op een dieet van enkel nat voer, niet dat ze het erg vindt.
Binnen een paar dagen zou ze gelukkig terug pijnvrij moeten zijn.

Vraagje: in een straal van 1m rond de kattenbak ligt het constant vol met dat zand dat tussen hun pootjes blijft hangen. We hebben wel zo een matje aan de ingang gelegd maar dat vangt belange na niet al dat zand op. Is dat bij iedereen zo ? Of zijn mijn katten gewoon vuilaards die dat zand express rondstrooien :p
wij vinden ook kattenzand tot in aanpalende kamers, dus denk dat het vrij normaal is.
 
Wij zijn overgeschakeld naar een peewee-bak en houtkorrels. Dan heb je daar niet zoveel last van.
Hmmm wel interessant dit. En tevreden van ? Onze kattenbak is ook wel gesloten en we doen er poeder bij om de onaangename geuren wat te verdoezelen. Maar als onze dikke Rudy juist zijn ding gedaan heeft, dan stinkt het toch wel nog redelijk :p
En we kuisen hem sowieso 1x/dag uit.

wij vinden ook kattenzand tot in aanpalende kamers, dus denk dat het vrij normaal is.
Vrij normaal waarschijnlijk wel, maar daarom niet minder irritant :D
 
Hmmm wel interessant dit. En tevreden van ? Onze kattenbak is ook wel gesloten en we doen er poeder bij om de onaangename geuren wat te verdoezelen. Maar als onze dikke Rudy juist zijn ding gedaan heeft, dan stinkt het toch wel nog redelijk :p
En we kuisen hem sowieso 1x/dag uit.


Vrij normaal waarschijnlijk wel, maar daarom niet minder irritant :D
Zeer tevreden van. Ik ruik totaal niks (bij de gewone korrels van de Aveve hiervoor ook niet in alle eerlijkheid) en het is zeer weinig onderhoud (met 1 kat). Elke dag de keutels eruit scheppen en 1 keer per week de onderbak leegmaken, met een vochtige doek erdoor en dan 2 of 3 handen korrels erin. De korrels van de Aveve gebruiken wij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jed
Terug
Bovenaan