Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
7zS4C.gif
Daarom zette ik er dus de "thinking"-smiley bij, die niet goed is doorgekomen...
 
Wel niet echt een fan van die beesten, maar kom.. Wij hebben er 3, geen raskatten.

Waarom ben ik geen fan? 1 ervan loopt honderd keer op een dag buiten om fan 10 minuten later te staan krabben aan de achterdeur (allemaal krassen in het aluminium). Als ze dan binnen is zit ze te krabben aan de garagedeur (die heeft ze helemaal kapot gekregen).

Een andere heeft mijn gloednieuwe fietsband kapot gekrabt.

Vanmorgen wou ik gaan fietsen, heeft er 1 van hen gekotst of gescheten net bij de deur, dus bibi hier met zijn blote voeten erin getrapt.

Dan zit er 1 constant onze hond uit te dagen. Ze gaat er dan op 1 meter van gaan liggen met haar buik bloot en onze hond mag dan bijna niet bewegen of hij wordt geattaqueerd.

Nope, not a fan.
received_352067289573971.jpeg
 
Hier nog geen kat, maar nadat ik verhuisd ben zou ik graag eentje adopteren. Voorlopig wordt het weer een appartement, dus het zal een kat moeten zijn die geschikt is om binnen te blijven.

Zijn er katten die gewoon op een balkon blijven zonder eraf te gaan/vallen of ben ik nu te naïef?
Er was ooit iemand uit een dierenasiel die mij vertelde dat katten niet geneigd zijn om naar beneden te gaan als het niet te hoog is of zoiets. :)thinking:)
Ik zou het niet riskeren, tbh. Ze zien idd diepte maar een ongeluk is rap gebeurd. Of je hebt een domme kat, dat komt ook wel eens voor. Je kan eventueel wel je balkon catproof maken?
 
Ik heb quasi heel mijn kinder en tiener jaren op een appartement gewoond (2de verdieping) en wij hebben altijd een kat gehad.
1tje is eens naar beneden gedonderd omdat ze in het raam zat en met den trok is dat dicht gevlogen en zij naar beneden dus. Los de struiken in. Ze heeft daar niets aan overgehouden (gelukkig) en die liep daarna nog steeds over de reling van het balkon en dat was zo`n ijzeren reling, dus misschien 10-15 cm breed. Hoe dat ze het deed weet ik niet, maar die kon daar zelfs op omkeren.
Mijn moeder heeft nog steeds een kat, dus dat is de derde of vierde al. Geen enkele van die beesten was ooit zo dom om naar beneden te springen. En die ze nu heeft is zelfs half blind.
 
Hier nog geen kat, maar nadat ik verhuisd ben zou ik graag eentje adopteren. Voorlopig wordt het weer een appartement, dus het zal een kat moeten zijn die geschikt is om binnen te blijven.

Zijn er katten die gewoon op een balkon blijven zonder eraf te gaan/vallen of ben ik nu te naïef?
Er was ooit iemand uit een dierenasiel die mij vertelde dat katten niet geneigd zijn om naar beneden te gaan als het niet te hoog is of zoiets. :)thinking:)

ik vrees ervoor maar toen wij nog op een appartement woonde nam ik hem mee naar buiten aan een leiband.

We doen dat trouwens nog steeds, onze kat is echt een huismus maar in de zomer zit hij gezellig mee buiten op het terras.
 
Bedankt voor jullie tips. :) Het lijkt dus inderdaad beter om gaas o.i.d. te spannen.
 
Gaston zit de laatste twee maanden veel binnen en slaapt veel. Op zich niks mis mee want dat doet hij elk jaar in de herfst/winter periode. Heel af en toe eens even buiten rondkijken maar snel terug binnen.

Laatste weken merk ik wel dat hij veel drinkt. Zijn drinkbakje is elke ochtend leeg nu en dan staat hij 's ochtends te janken om het bij te vullen. Wat voorheen nooit het geval was. Normaal drinkt hij bijna nooit van zijn bakje en gaat hij altijd van de vijver in de tuin drinken. Dus het kan ook zijn dat hij gewoon binnen drinkt ipv aan de vijver.

En van natte voeding is hij ook serieus kieskeurig geworden de laatste maanden. Verschillende merken al geprobeerd (Whiskas, huismerk Aldi, huismerk Aveve...). Soms eet hij er wel wat van maar dan komt hij er de volgende dagen niet meer aan. Soms komt hij er gewoon helemaal niet aan en als je dan paar dagen later wat geeft vliegt hij erop.

Ik zal maar denken dat het de ouderdom is zeker... Voor de rest doet hij nog normaal.
 
Bedankt voor jullie tips. :) Het lijkt dus inderdaad beter om gaas o.i.d. te spannen.
Ik woon op een appartement en heb ook 2 katten. Die van mij mogen wel niet op het terras want het is niet 'catproof' gemaakt.
Er zijn katten die er geen nood aan hebben om buiten te gaan. Dus je kan altijd eens informeren bij het asiel of ze er zo geen hebben.

Als je ze toch op het terras zou willen laten dan zou ik het in ieder geval catproof maken ja, gelijk op welke verdieping je woont. Het kan zijn dat ze braaf genoeg zijn om er niet af te gaan, maar het blijven katten, dus ik zou er niet op rekenen.
En zelfs al woon je niet te hoog en kunnen ze zonder problemen naar beneden springen, blijft nog de vraag of ze ook wel terug naar boven kunnen. Zeker als het katten zijn die niet gewoon zijn van buiten te zitten en te klimmen en te klauteren.

Dus als je ze toch zou willen laten buiten gaan, best gaas spannen. Er is speciaal gaas voor katten waar ze niet kunnen doorheen kunnen krabben.
 
Laatste weken merk ik wel dat hij veel drinkt. Zijn drinkbakje is elke ochtend leeg nu en dan staat hij 's ochtends te janken om het bij te vullen. Wat voorheen nooit het geval was. Normaal drinkt hij bijna nooit van zijn bakje en gaat hij altijd van de vijver in de tuin drinken. Dus het kan ook zijn dat hij gewoon binnen drinkt ipv aan de vijver.
Ik zou bij de dierenarts eens laten testen voor zijn niertjes.... Grootste probleem bij ouder wordende katten.
 
mijn kat blijft mooi op het terras 1ste verdiep
zitten tralies rondom op 1m10 ofzo en daar springt die nooit op
hij heeft het tegoed hier :D om weg te lopen
 
Ik sta op wachtlijstje voor een blue point mitten ragdoll :giggle: Ben eigenlijk meer een hondenpersoon, maar op een appartement is't moeilijk en van zodra lockdown over is, heb ik bijna geen tijd. Aleja, toch niet voor een hond.
 
Ik heb quasi heel mijn kinder en tiener jaren op een appartement gewoond (2de verdieping) en wij hebben altijd een kat gehad.
1tje is eens naar beneden gedonderd omdat ze in het raam zat en met den trok is dat dicht gevlogen en zij naar beneden dus. Los de struiken in. Ze heeft daar niets aan overgehouden (gelukkig) en die liep daarna nog steeds over de reling van het balkon en dat was zo`n ijzeren reling, dus misschien 10-15 cm breed. Hoe dat ze het deed weet ik niet, maar die kon daar zelfs op omkeren.
Mijn moeder heeft nog steeds een kat, dus dat is de derde of vierde al. Geen enkele van die beesten was ooit zo dom om naar beneden te springen. En die ze nu heeft is zelfs half blind.

Ze kunnen da allemaal ze :p

ZBEOp31.jpg
 
Mijn ex had 2 katten, Maurice en Griet.
Beide britse kortharen.
Maurice donkerbruin en Griet lichtbruin.
Maurice was een jaar of 2 ouder.
Griet hebben we, op dierenartskosten na, gratis gekregen van dezelfde cattery als Maurice. Ze was nooit gekozen en ze paste niet in de groep bij de cattery.

Maurice was een echte avonturier, echt de chef van de buurt.

pOXdKLT.jpg


Griet was veel kalmer en schuchter.
Kwam niet bij u op de schoot zitten, liet zich niet makkelijk aaien.
Enkel s'avonds als je in bed lag, dan kwam ze naar boven getrippeld om naast mij te komen liggen.

Sz50XKU.jpg


Mijn ex heeft haar katten uiteraard meegenomen toen we uiteen zijn gegaan.
Daar heb ik wel van afgezien.

Mijn nieuwe vriendin heeft 2 katten.
Obi en Sookie, doodgewone katten.

Obi is echt ne vechtersbaas, het jammere is dat hij af en toe is klop krijgt.
Al verschillende keren mee naar de dierenarts moeten gaan om open wondes te behandelen.

7XjU7vT.jpg


Obi heeft serieuze "beef" met de kat van de overburen.
Zo gaat hij daar voor hun raam zitten op zoek naar hun kat, en doet die kat exact hetzelfde bij ons :p
Voor de rest is het ne chillen die veel komt knuffelen en graag slaapt!

5ZkxBSc.jpg



Sookie heeft van veel schrik, ze komt minder snel knuffelen (buiten bij mij) en heeft sinds kort een irritant gewoonte.
Ze komt steeds takjes binnenbrengen onder luid gemiauw. Soms om mee te spelen, soms om in mijn slof te steken...
Dus binnen keiveel takjes en aan de buitendeur op de mat ook (we vermoeden dat ze die niet mee binnen heeft gekregen, of ze legt een voorraad aan)

Sookie ligt ook graag ergens tegen, die ligt nooit gewoon ergens.

L0XdqUh.jpg



Ze is ook gewoon de schattigste!!

BKkx5Qt.jpg
 
Bèrke was toch een makkelijk beest. Die kon ge een biefstuk of een stuk zalm voor zijn neus zetten en die keek er niet naar om. Huubke daarentegen zat vorige week aan de spaghettisaus. Alles eet hij op, letterlijk alles. Vanmorgen heeft mijn vriendin blijkbaar het takje van de druiven uit zijn mond moeten halen.
 
We hebben Obi weer zijn kraag moeten aandoen.

17hL8Ov.jpg


Onlangs weer gehavend thuisgekomen.
Zo goed mogelijk verzorgd.
Daarnet gemerkt dat het weer dik stond, weer veel etter uitgehaald...
Nu zit hem weer met een gat in zijn hoofd

wQR4pW8.jpg

Edit Crew: Mooie foto tussen spoilers gezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn excuses!
Voor de liefhebbers hier nog zijn vorige abces

Net nadat het gebarsten was
WmgW93a.jpg

Na opschoonwerk door de dierenarts

y6jRJOm.jpg
 
Terug
Bovenaan