Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Ik ben allergisch voor bepaalde katten, is er een manier hoe ik kan zien voor welk ras wel of welk ras niet?
Van een siameese begin ik na een uur te snotteren van me kan ni meer en van de straatkatten van mijn nonkel merk ik niks..

Ik zou wel graag ooit een kat als huisdier hebben maar dan wil ik er liefst niet allergisch aan zijn
 
Niet echt, het enige waar je een beetje naar kan zien is de lengte van het haar. Korter is beter dus de Britse korthaar zou beter zijn maar dat is geen vaste regel.
 
Ik ben allergisch voor bepaalde katten, is er een manier hoe ik kan zien voor welk ras wel of welk ras niet?
Van een siameese begin ik na een uur te snotteren van me kan ni meer en van de straatkatten van mijn nonkel merk ik niks..

Ik zou wel graag ooit een kat als huisdier hebben maar dan wil ik er liefst niet allergisch aan zijn

Het kan ook van de periode afhangen.

Ik ben ook allergisch maar precies niet altijd.
Dus zowel kan het zijn als mijn kat haar haar vernieuwd ik er meer last van heb?
 
Ik heb ook een lichte allergie aan katten en merk het ook wel af en toe (snotteren, niezen).

Wat bij mij wel veel uitdoet is:
- ze buiten de slaapkamer houden
- kamers goed verluchten. En dan bedoel ik niet dat je je raam de hele dag moet laten open staan. 1 of 2 keer per dag een kwartier ofzo.
 
Niet echt, het enige waar je een beetje naar kan zien is de lengte van het haar. Korter is beter dus de Britse korthaar zou beter zijn maar dat is geen vaste regel.
Geen idee of die regel steek houdt.. het zijn namelijk de huidschilfers die de allergenen bevatten en niet de haren zelf 🤷🏼‍♂
 
Wat doen jullie tegen kattenhaar eigenlijk? Ik zit of lig nooit in de zetel met men favoriete t-shirts omdat die anders helemaal vol zitten met haar. Ook dat elke dag stofzuigen ben ik zo beu als koude pap
 
zoals je op het filmpje kan zien: niets :p voor het meeste haar: zo`n rollertje en als ik naar buiten moet een ander t-shirt aan doen.
Van mijn vrouw mag ik geen zwarte kledij meer kopen :p

eigenlijk een van de redenen waarom ik nooit huisdieren wou. Dat is iets wat je er gewoon moet bijnemen: je huis en je kleren kunnen er gewoon niet meer perfect bij liggen of ge moet tweemaal daags kuisen en van kleren verwisselen. En uw meubels/gordijnen zijn ook geen lang leven meer beschoren :Sad:

Ik heb een tijdje een robotstofzuiger gehad, maar de katten hadden daar schrik van en dat geraakte ook niet overal aan, dus het was ook niet de oplossing.
 
Hier ook een peewee bak met Houtkorrels , amper last van alleen als hem net gekakt heeft ma dat is bij mensen ook :p
 
Wat doen jullie tegen kattenhaar eigenlijk? Ik zit of lig nooit in de zetel met men favoriete t-shirts omdat die anders helemaal vol zitten met haar. Ook dat elke dag stofzuigen ben ik zo beu als koude pap
Dit van ons heeft eigenlijk nauwelijks haarverlies. Ben benieuwd of dat verandert als hij ouder wordt. De vorige had dat veel feller.
 
Ons Mieke :love:

2015
ue4ggYy.jpg


Enkele jaren later

rOgH6Av.jpg


LO85j3Z.jpg


IomnbqN.jpg


3vHouF1.jpg
 
1 zwarte Kater, precies een panterke: Pepper
1 1x grijze Kattin met tijgerstrepen: Cayenne
Ras: compostbakkatten (letterlijk door iemand gedumpt in onze compostbak waar we voordien woonden)

Ondertussen al dik 3 jaar bij ons, met het papfleske grootgebracht.
 
Hmm lijkt interessant en niet duur.
kun je er ook mee over kledij gaan?
In theorie ja. Werkt hier wel best op strak gespannen stof zoals een zetel. Je moet maar even kijken op Bol, er zijn verschillende gelijkaardige artikels te vinden, soms zelf nog goedkoper.
 
@Mr Marduk Ahja, en jij moet ook regelmatig stofzuigen zeker?
unsure.gif

Wel een sociaal ras, nee? Ik ben zo eens eentje tegengekomen in een werksituatie, die sprong uit het niets op mijn schoot en bleef daar twee uur slapen. Volgens de eigenaars voor lichaamswarmte. Ik heb daar maar tamelijk awkward gezeten omdat ik het beestje eerst niet goed durfde oppakken maar 't was een kei lieve. Klein en licht dier, waarschijnlijk weegt dat maar de helft van die van ons.
 
Onze kat gaat wanneer het koud is, en zeker wanneer het nat én koud is buiten, altijd op drie poten naar buiten. Soms loopt ze zo zelfs nog tientallen meter, mankend rond. Binnen loopt ze gewoon rond op vier poten. Zijn er mensen die dat herkennen?
 
Onze kat gaat wanneer het koud is, en zeker wanneer het nat én koud is buiten, altijd op drie poten naar buiten. Soms loopt ze zo zelfs nog tientallen meter, mankend rond. Binnen loopt ze gewoon rond op vier poten. Zijn er mensen die dat herkennen?
Uw kat wil zijn poten zoveel mogelijk droog houden? Dus het minste dat hij moet gebruiken is 3.
 
Terug
Bovenaan