Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Weet niet echt waar ik met mijn vraag terecht kan. Zal het hier eens proberen. 😬

weet iemand een middel om katten uit uw bloembakken te houden in de tuin?
Bijna elke dag ligt er een hoop potgrond langs die bakken
Panic korrel van de Aveve. Dat is redelijk zffectief bij onze katten.
 
Weet niet echt waar ik met mijn vraag terecht kan. Zal het hier eens proberen. 😬

weet iemand een middel om katten uit uw bloembakken te houden in de tuin?
Bijna elke dag ligt er een hoop potgrond langs die bakken
Ik zou idd eens bij de Aveve langsgaan. In Riemst helpen ze u altijd zeer goed.
 
ik heb geen kattenbak gelukkig maar.

ik heb een katten luikje. probleem is nu wel dat vreemde katten ook binnen kunnen komen. (ik weet dat er systemen met magneten en chips bestaan, maar die gaan ook vrij snel kapot lees ik in reviews).


mijn vraag is nu. hoe houd ik die vreemde katten uit de buurt?
ze komen gewoon mijn inkom binnen (waar het kattenluik is), SPROEIEN tegen mn deuren of muren, en gaan terug weg. de smeerlapjes.

ik sluit de kattenluik af snachts, maar overdag als ik aant werk ben, hebben ze dus vrije toegang...
en snachts als ik hem afsluit, sproeien ze gewoon naast het kattenluik. stank alom dus.


EDIT: verbijsterd lees ik zonet dat het eigenlijk ook mijn kat zou kunnen zijn die sproeit. ik dacht dat vrouwtjes dat niet deden ????
hoe kan ik haar daar van af leren, als het haar zou zijn?
 
ik dacht dat gesteriliseerde kattinnen dat niet konden?
Die van ons kan dat toch niet, ze doet het maar er komt niets uit.

wij hebben nu zo een premium kattenluik met chiplezer, accesspoint en app
Werkt super goed, ngo geen defect gehad
 
Mijn kat amuseert zich kostelijk met te jagen achter wegvliegende bladeren. :laugh: Beste kattenbezigheidstherapie, die wind.

Het gebonk tegen het raam als ze binnenzit moet ik er maar bijnemen. :unsure:
 
Mijn kat amuseert zich kostelijk met te jagen achter wegvliegende bladeren. :laugh: Beste kattenbezigheidstherapie, die wind.

Het gebonk tegen het raam als ze binnenzit moet ik er maar bijnemen. :unsure:
Ik ken het. Huubke zit ook al regelmatig voor het raam naar alles te kijken wat beweegt.
 
Hehe. Gaston ligt al de hele tijd op zijn gemak te maffen in de zetel in de veranda. Trekt er zich weinig van aan 😄.
 
Mijn kat amuseert zich kostelijk met te jagen achter wegvliegende bladeren. :laugh: Beste kattenbezigheidstherapie, die wind.

Het gebonk tegen het raam als ze binnenzit moet ik er maar bijnemen. :unsure:
Onze ene kat, aichat, zit altijd te mekkeren op de vogels in de bomen. de andere, zohra, komt er zich dan dikwijls bijzetten, maar die zit dan rond te kijken en heeft precies niet door waarom de andere zo mekkert.
Maar zohra is dan wel weer gefacineerd door waterdruppels. als we douchen zit ze dan altijd naar de druppels op de glasplaat te kijken en nu met de regen zijn de ruiten interessant. Wel grappig hoe dat ze beide toch totaal andere interesses hebben.
Aichat is in bijna niets van speelgoed geinteresseerd. Spelend vechten met de andere is wel ok en als ze een vijske of boutje vindt, dan vindt ze dat ook wel interessant. Maar ballekes of zo boeien haar niet. Zohra daarentegen weet zichzelf altijd te amuseren en haar lievelingspeelgoed zijn mouche ballekes. Die vindt ge door heel het huis en ze loopt daar ook dikwijls mee in haar bek. En ze speelt af en toe zelfs `fetch`.
 
1400_carriers_73669ea2-7cd6-446c-820a-30572b1c5f77.png


Bron: https://www.meowingtons.com/blogs/milton-the-cat-daily-comic

Ik denk dat iedereen dit wel kent? :)
 
ik heb geen kattenbak gelukkig maar.

ik heb een katten luikje. probleem is nu wel dat vreemde katten ook binnen kunnen komen. (ik weet dat er systemen met magneten en chips bestaan, maar die gaan ook vrij snel kapot lees ik in reviews).


mijn vraag is nu. hoe houd ik die vreemde katten uit de buurt?
ze komen gewoon mijn inkom binnen (waar het kattenluik is), SPROEIEN tegen mn deuren of muren, en gaan terug weg. de smeerlapjes.

ik sluit de kattenluik af snachts, maar overdag als ik aant werk ben, hebben ze dus vrije toegang...
en snachts als ik hem afsluit, sproeien ze gewoon naast het kattenluik. stank alom dus.


EDIT: verbijsterd lees ik zonet dat het eigenlijk ook mijn kat zou kunnen zijn die sproeit. ik dacht dat vrouwtjes dat niet deden ????
hoe kan ik haar daar van af leren, als het haar zou zijn?
Is te zien wat je gelukkig maar noemt. Heel uw hof vol met kattenkeutels is ook niet zo aangenaam :p

Kans lijkt me vrij reëel dat uw eigen kat sproeit. Sterilisatie doet daar niks aan. Luikje met chip is wel altijd aan te raden als je geen kattenschuilplaats wilt.
 
Is te zien wat je gelukkig maar noemt. Heel uw hof vol met kattenkeutels is ook niet zo aangenaam :p

Kans lijkt me vrij reëel dat uw eigen kat sproeit. Sterilisatie doet daar niks aan. Luikje met chip is wel altijd aan te raden als je geen kattenschuilplaats wilt.
kattenkeutels?

ik heb nog nooit een kat geweten die zomaar schijt (zoals honden) hoor, de mijne graaft steeds putjes....
dus ik heb daar geen enkel last van.

zooooo blij dat ik nooit die vieze kattenbak meer moet ruiken of kuisen.
 
kattenkeutels?

ik heb nog nooit een kat geweten die zomaar schijt (zoals honden) hoor, de mijne graaft steeds putjes....
dus ik heb daar geen enkel last van.

zooooo blij dat ik nooit die vieze kattenbak meer moet ruiken of kuisen.
Kom dat eens tegen de kat van de buren zeggen :unsure:
Al is dat een Waal, dus misschien is die te lui om te graven!
 
@Mr Marduk Ahja, en jij moet ook regelmatig stofzuigen zeker?
unsure.gif

Wel een sociaal ras, nee? Ik ben zo eens eentje tegengekomen in een werksituatie, die sprong uit het niets op mijn schoot en bleef daar twee uur slapen. Volgens de eigenaars voor lichaamswarmte. Ik heb daar maar tamelijk awkward gezeten omdat ik het beestje eerst niet goed durfde oppakken maar 't was een kei lieve. Klein en licht dier, waarschijnlijk weegt dat maar de helft van die van ons.
Ja, heel sociaal, vind ze qua karakter soms meer neigen naar een hond. Hij is heel aanhankelijk, lief, speels, intelligent.
 
Terug
Bovenaan