Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na 2 failissementen en voor de derde keer in slechte handen gevallen te zijn schiet er inderdaad nog maar weinig eergevoel en zelfrespect over. Ale ik spreek voor mezelf natuurlijk.
Voor mensen, zoals jij, is dat wel erg en als supporter ben je in deze vaak erg machteloos.

Bij Anderlecht ook geruchten over aandelen die zouden worden overgenomen. Niet die van Coucke, maar wel die van CVC en er is zelfs sprake van die van Mauvavie.

Zou Duyck het dan toch eindelijk beu zijn?

Zou wel het gespartel van Vandenhaute vorig weekend in de pers verklaren.
CVC?

Dan kan je je wel de vraag stellen wat er van aan is van een nieuwe kapitaalkrachtige overnemer als er bij een loanshark (10% rente) geleend dient te worden voor de dagelijkse werking.
Het zal zijn dat de inkomsten van die nieuwe tribune hoger gaan liggen dan de rentelasten van die 10%... je mag nu toch aannemen dat hun CFO dit doorberekend heeft?

Het zal zijn dat de inkomsten van die nieuwe tribune hoger gaan liggen dan de rentelasten van die 10%... je mag nu toch aannemen dat hun CFO dit doorberekend heeft?

Ze hebben by far de duurste abo-prijzen als je kijkt naar de kwaliteit van het geleverde spel, maar de fans hebben al duidelijk hun ongenoeg laten blijken hieromtrent. Ik denk niet dat die dat gaan blijven pikken om elke jaar voor plaats 5 te strijden.

Ze hebben by far de duurste abo-prijzen als je kijkt naar de kwaliteit van het geleverde spel, maar de fans hebben al duidelijk hun ongenoeg laten blijken hieromtrent. Ik denk niet dat die dat gaan blijven pikken om elke jaar voor plaats 5 te strijden.
Kan ook zijn dat Gelamco in zodanige cashflow-problemen zit dat ze deze € investering nodig hebben om hun werkkrachten aan het werk te houden? Geen idee, maar een grote voetbalclub in de regio Antwerpen (met haven en bedrijven nabij) moet toch rendabel kunnen zijn?

Dan kan je je wel de vraag stellen wat er van aan is van een nieuwe kapitaalkrachtige overnemer als er bij een loanshark (10% rente) geleend dient te worden voor de dagelijkse werking.
10% (wat een gissing is) is redelijk courant voor een voetbalclub. Gewone ondernemingen die veel minder risico dragen dan een voetbalclub betalen voor dit soort kredieten al 7% bij de banken en de banken lenen bijna niet meer aan voetbalclubs. Aan 3 jaar aan 10% betaal je ongeveer evenveel interest dan aan 10 jaar aan 3%. Je moet ze natuurlijk wel kunnen leggen in die 3 jaar maar als je de prijs van de abo's op die nieuwe T2 ziet vermoed ik wel dat alles zal kloppen. Na 3 jaar zit je dan met een volledig af betaalde tribune.
Het is ook niet dat ze bij één of andere louche Albanees geld gaan lenen, Fasanara is echt wel een grote speler (die geld leent aan nog 4 andere Belgische clubs).
Dat gaan lenen voor de dagdagelijkse werking is ook iets dat niet zo abnormaal is voor voetbalclubs gezien dat inkomsten op onregelmatige momenten binnenkomen. De financiënen van Antwerp worden door de Tijd hard in het oog gehouden sinds dat oorlogje tussen hen en meneer Paul.

Kan ook zijn dat Gelamco in zodanige cashflow-problemen zit dat ze deze € investering nodig hebben om hun werkkrachten aan het werk te houden?
Hoe zou dat dan praktisch in zijn werk gaan? Paul Gheysens kan op deze moment enkel geld uit Antwerp halen als hij zijn aandelen (deels) verkoopt.
Serieuze vraag trouwens, misschien bestaan er wegen waar ik niet aan denk.

Hoe zou dat dan praktisch in zijn werk gaan? Paul Gheysens kan op deze moment enkel geld uit Antwerp halen als hij zijn aandelen (deels) verkoopt.
Serieuze vraag trouwens, misschien bestaan er wegen waar ik niet aan denk.
Awel Antwerp krijgt x miljoen om de tribune te bouwen en betaalt deze x miljoen aan Gelamco om dit te doen -> Op die manier heeft Gelamco inkomsten (die het misschien hard nodig heeft momenteel?) en kan het zijn obligatieverplichtingen aflossen.

Reeds vele artikels verschenen over hoe precair de situatie is bij Gelamco dus kan me wel voorstellen dat extra inkomsten welgekomen zijn voor hen.

Awel Antwerp krijgt x miljoen om de tribune te bouwen en betaalt deze x miljoen aan Gelamco om dit te doen -> Op die manier heeft Gelamco inkomsten (die het misschien hard nodig heeft momenteel?) en kan het zijn obligatieverplichtingen aflossen.

Reeds vele artikels verschenen over hoe precair de situatie is bij Gelamco dus kan me wel voorstellen dat extra inkomsten welgekomen zijn voor hen.
Die nieuwe tribune gaat niet door Ghelamco gebouwd worden. Was ook niet de bedoeling toen het nog beter ging bij Ghelamco.

ah ok, ignore me then :biglaugh: (wel bizar nee, of bouwt Ghelamco enkel appartementen?)
Nee hoor, tribune 1 en 4 zijn door hun gebouwd net zoals het stadion van Gent. Die zijn allen wel voorzien van redelijk wat luxe, kantoren, loges, uitgebreide mogelijkheden om er andere activiteiten in te laten doorgaan enz. Dit wordt een semi tijdelijke tribune zonder al te veel luxe. Deels omdat we daar enkel een bouwvergunning voor krijgen (kortere procedure) en deels omdat we daar niet in de diepte kunnen bouwen omdat er trainingsvelden achterliggen.
Het is minder hun ding denk ik dat soort tribune.
Ghelamco is vooral actief in de kantoorbouw, de combinatie van de stijgende rentes gecombineerd met het vele thuiswerk post-corona en het feit dat ze altijd veel risico's namen is de reden dat ze nu in ruw vaarwater zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan