Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Forfaitscore opt bord bij Patro - Cercle, Stijnen zal zijn chauffage vergeten aanzetten zijn :p
Toch maf hoe groot het niveauverschil blijkbaar is.

One can only hope...

Club heeft bij de rust de schaapjes al op het droge, een 4-0 aan de rust tegen Antwerp.
Union scoort snel de 1-0 en heel het stadion viert uitgelaten voor de rest van de match. Gent is onmachtig, en Union doet de boel op slot zonder voor extra goals te gaan. In de 93e minuut begaat Burgess een own-goal. Desilussie alom en weer een trauma rijker, en Burgess zal gekend staan als de man die de titel verloor voor Union.

:unsure:

One can only hope...

Club heeft bij de rust de schaapjes al op het droge, een 4-0 aan de rust tegen Antwerp.
Union scoort snel de 1-0 en heel het stadion viert uitgelaten voor de rest van de match. Gent is onmachtig, en Union doet de boel op slot zonder voor extra goals te gaan. In de 93e minuut begaat Burgess een own-goal. Desilussie alom en weer een trauma rijker, en Burgess zal gekend staan als de man die de titel verloor voor Union.

:unsure:
Je bent de tweede helft van Club nog vergeten.

In de tweede helft blijkt dat Club 'supporters' ondekt hebben dat er een Vlaamse Molenbeek is, waar ze fan zijn van iets paars-wit. De top van de betreffende 'supporters'liga begint al zich te verheugen om een van de lokale winkeltjes in elkaar te slaan en gaan er naartoe tot ze merken dat er een allergie optreedt bij een van hun slachtoffers als ze geslaan worden met een rood-witte verkeerskegel. De rellen worden stilgelegd en ze smeden een pact tegen den Antwerp. Als de smid klaar is met het smeden van het pact (handig, ze hadden die mee voor de paard en kar), trekken ze naar het voetbalstadion van Antwerp, waar ze van plan zijn de tribune af te breken. Toegekomen zijn ze zo ontgoocheld dat die van Antwerp deze week zélf al een tribune aan het afbreken zijn, dat ze terugkeren naar Brugge. Daar zijn ze, compleet gedesillusioneerd, op zoek naar hun voetbalstadion in het Chartreusegebied, aan de Blauwe Toren etc. Ze vinden het nergens, tot ze daar een zekere Stijn Stijnen tegenkomen die een hele berg eitjes aan het pellen is, hen ergens vertrouwd overkomt en hen toefluistert dat er in Brugge nog een andere voetbalploeg is, waar ze gerust ook een tribune kapot kunnen slaan. Volledig kleurenblind van woede beginnen ze dan maar het stadion van Cercle af te breken.

(sorry, had zin in wat absurdistanhumor, als het te kwetsend is, verwijder gerust)

Dit Gent gaat echt niets meer doen hoor :laugh: Het wordt een heuse galamatch voor Union, ik gok 5-0. Ik zie hun supporters nog meevieren omdat de grote rivaal geen kampioen is.

Dit Gent gaat echt niets meer doen hoor :laugh: Het wordt een heuse galamatch voor Union, ik gok 5-0. Ik zie hun supporters nog meevieren omdat de grote rivaal geen kampioen is.
Het is Union dan ook dubbel en dik gegund.
Zelfs al zou Gent willen, kunnen ze echt niets tegenover Union zetten.
Als Union slim is, scoren ze snel en gaan de kopjes weer naar beneden.
Brown, Toru en Watanabe zijn opeens geblesseerd en zijn binnenkort gewoon weg.

2 jaar geleden liep het alsnog fout voor Union in de slotthuismatch tegen Club (afgetekend laatste in PO 1 toen) dat voor niets meer speelde, maar tegen dit Gent schat ik de kans toch echt uiterst minimaal.

Ook vertrouwen getankt op Antwerp nu met een afgetekende zege.

Toch straf dat Club niet kampioen zou spelen met eventueel 26/30.

Onderling resultaten tegen Union allesbepalend. Club verdiende daar minstens een punt meer (in de terugmatch duidelijk meer goede, tot quasi onmisbare kansen gehad) en dan werd het wellicht gewoon kampioen. Maar in de voorbije jaren Club ook al wel eens meeval gehad in de 50/50 matchen tegen Union in de POs die net in hun voordeel kantelden toen. Nu zit het dan wat tegen in die twee onderlinge matchen. Ook dat is voetbal. De beste wint niet altijd.

2 jaar geleden liep het alsnog fout voor Union in de slotthuismatch tegen Club (afgetekend laatste in PO 1 toen) dat voor niets meer speelde, maar tegen dit Gent schat ik de kans toch echt uiterst minimaal.

Ook vertrouwen getankt op Antwerp nu met een afgetekende zege.

Toch straf dat Club niet kampioen zou spelen met eventueel 26/30.

Onderling resultaten tegen Union allesbepalend. Club verdiende daar minstens een punt meer (in de terugmatch duidelijk meer goede, tot quasi onmisbare kansen gehad) en dan werd het wellicht gewoon kampioen. Maar in de voorbije jaren Club ook al wel eens meeval gehad in de 50/50 matchen tegen Union in de POs die net in hun voordeel kantelden toen. Nu zit het dan wat tegen in die twee onderlinge matchen. Ook dat is voetbal. De beste wint niet altijd.
Ja maar niet vergeten dat de PO toen maar met 4 teams waren. En Club Brugge had die match nog heel veel kwaliteit in zijn elftal staan, in tegenstelling tot Gent nu.

Wel benieuwd wat Union gaat doen, ik neem aan dat ze met El Hadj en David starten.

Enige scenario waarin ik ze dan punten zie verliezen is als ze ondanks veel kansen de bal er niet inkrijgen, ze op een counter eentje binnenkrijgen van pakweg Vanzeir, en dan enkel nog Fuseini en in mindere mate Castro-Montes hebben om het tij te keren.

Maar ik denk dat 7-0 waarschijnlijker is dan het bovenstaande scenario.

Achterkomen, het spel moeten maken en Gent die kunnen counteren. Dat lijkt me het mogelijke doemscenario voor Union.

Maar denk dat ze gewoon veel te goed zijn voor Gent en zelfs in dat scenario nog zullen winnen (laat staan in andere scenario's).

Achterkomen, het spel moeten maken en Gent die kunnen counteren. Dat lijkt me het mogelijke doemscenario voor Union.

Maar denk dat ze gewoon veel te goed zijn voor Gent en zelfs in dat scenario nog zullen winnen (laat staan in andere scenario's).
Dat scenario hadden ze gisteren thuis ook aan de hand tegen Genk en nog krijgen ze er 4 binnen nadat ze voorstonden. Ik geloof er echt niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan