Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, als dit verbod effectief doorgaat dan zet je de deur wagenwijd open voor de club-supps om bij de volgende club-rsca dreigementen te uiten aan de rsca-supps en dan kan de burgemeester van Brugge niet anders dan dezelfde maatregel nemen... dan eindigen we dus in een competitie zonder uit-supporters.
Het zijn geen dreigementen van Anderlecht fans aan Brugge fans he. Hoe het nu is geëscaleerd door jullie zogenaamde fans heeft totaal niet meer met voetbal te maken; en net dat is het probleem. De mensen die daar zijn aangevallen , hadden ook 0 te maken met het voetbal dat er zich afspeelde. De maatregel die nu wordt genomen, is dan ook geen maatregel die je moet bekijken naar het voetbal, maar gaat over terroristisch motief. En je mag zeker zijn dat als ze dit doen, er echt wel iets kan gebeuren in die aard. De berichten die ik heb gezien, willen ze de bussen aanvallen aan de in en uitgangen van de Brusselse Ring. Dat is zelf relatief ver weg van Anderlecht, waar zelf nog geen combi regeling van toepassing is. Politie sluit zich pas aan bij de bussen vanaf je de afrit Anderlecht of Neerpede volgt. De weg daarvoor zijn er geen politie te zien aan de bussen hoor.

Daarom zeg ik in dit geval dat ik het wel begrijp waarom ze dit doen. De gebeurtenissen zijn nog niet lang geleden gebeurd.

Maar als ze morgen zeggen dat ze wel worden toegelaten; mij ook goed he. Van mij persoonlijk moeten de fans van Brugge daar niet wegblijven

Er wordt gevreesd dat Molenbeekse hooligans vergeldingsacties willen ondernemen tegen de supportersbussen op de weg naar het stadion (wordt blijkbaar voor opgeroepen op social media), het weren van de uitsupporters betekent dus dat die supportersbussen er niet gaan zijn.
Kunnen we garanderen dat die "hooligans" het nieuws hebben gezien dat er geen Brugge "fans" aanwezig zijn?

Rsca fanclubs gaan ook vaak met de bus, nie dat ze uit vergissing of zelfs verveling die dan maar aanvallen

Het zijn geen dreigementen van Anderlecht fans aan Brugge fans he. Hoe het nu is geëscaleerd door jullie zogenaamde fans heeft totaal niet meer met voetbal te maken; en net dat is het probleem. De mensen die daar zijn aangevallen , hadden ook 0 te maken met het voetbal dat er zich afspeelde. De maatregel die nu wordt genomen, is dan ook geen maatregel die je moet bekijken naar het voetbal, maar gaat over terroristisch motief. En je mag zeker zijn dat als ze dit doen, er echt wel iets kan gebeuren in die aard. De berichten die ik heb gezien, willen ze de bussen aanvallen aan de in en uitgangen van de Brusselse Ring. Dat is zelf relatief ver weg van Anderlecht, waar zelf nog geen combi regeling van toepassing is. Politie sluit zich pas aan bij de bussen vanaf je de afrit Anderlecht of Neerpede volgt. De weg daarvoor zijn er geen politie te zien aan de bussen hoor.

Daarom zeg ik in dit geval dat ik het wel begrijp waarom ze dit doen. De gebeurtenissen zijn nog niet lang geleden gebeurd.

Maar als ze morgen zeggen dat ze wel worden toegelaten; mij ook goed he. Van mij persoonlijk moeten de fans van Brugge daar niet wegblijven
Als je die supporters van Club enkel toelaat met bussen die de supps afzetten aan het stadion en daar terug ophalen, dan moet dit toch doenbaar zijn voor de politie om dit stuk te beveiligen??

Je wacht de bussen op in pakweg Groot-Bijgaarden en met motards begeleid je ze tot aan het stadion, doenbaar toch nee? Dan mag er nog krapuul staan aan de afrit van de ring, kwestie van met meer politie te zijn hé

Als je die supporters van Club enkel toelaat met bussen die de supps afzetten aan het stadion en daar terug ophalen, dan moet dit toch doenbaar zijn voor de politie om dit stuk te beveiligen??

Je wacht de bussen op in pakweg Groot-Bijgaarden en met motards begeleid je ze tot aan het stadion, doenbaar toch nee? Dan mag er nog krapuul staan aan de afrit van de ring, kwestie van met meer politie te zijn hé
Dat is een mogelijkheid, maar je zal dan op meerdere plaatsen moeten staan. Clubs uit Limburg of Wallonië gaan niet via Groot Bijgaarden komen

Dat is een mogelijkheid, maar je zal dan op meerdere plaatsen moeten staan. Clubs uit Limburg of Wallonië gaan niet via Groot Bijgaarden komen
Alle clubs uit Vlaanderen kunnen volgens mij makkelijk via Groot-bijgaarden passeren, als dat de moeite is die ze moeten doen om dit geregeld te krijgen dat is dat maar een kleintje hé

Als je Club Brugge zelf laat betalen voor de politie dan creëer je wel een gevaarlijk precedent natuurlijk

Gaan die supporters of Club Brugge dan ook die politiebescherming betalen?
Ga jij politiebescherming betalen als je bedreigd wordt omdat er vorige week iemand met dezelfde t-shirt als jou ambras is gaan maken op een plek waar jij niet eens in de buurt was? Want daar komt het hier op neer he.

Die idioten die in Molenbeek zelf onrust zijn gaan stoken mogen ze van mijn part allemaal daar loslaten maar de onschuldige supporters die gewoon voor dezelfde club fan zijn mogen wel beschermd worden voor het geweld dat nu dreigt te gebeuren terwijl ze voor geen meter iets te maken hebben met de oorzaak.

Ik deel je mening dat voetbalclubs meer mogen bijdragen aan de maatschappij om oa de politiekosten te betalen om de veiligheid te garanderen rond het stadion. Maar de extra bescherming die nodig is om de gewone supporter te beschermen tegen relschoppers die niks met voetbal te maken hebben hoeft imo niet op de club (of die mensen) verhaalt te worden.

Alsof die mannen plots binnen een paar maanden vergeten zijn wat er tijdens de bekermatch gebeurde.. Kans is groot dat dat gedoe zich gewoon herhaalt bij de eerstvolgende RSCA - Club, dan sta je daar schoon met u maatregelen.

De veiligheid niet kunnen garanderen als thuisstad/ploeg lijkt me toch vooral het probleem te moeten zijn van de thuisploeg. Dan moeten ze maar op neutraal terrein gaan spelen (de op wraak beluste idioten kunnen natuurlijk ook naar daar komen, maar wellicht is de drempel dan wel wat groter).

Lardot over de Burgess-aanslag:

“Als je naar de feiten kijkt, verhindert de Union-verdediger de Anderlecht-aanvaller om door te gaan door zijn been uit te steken”, zegt Lardot. “Het is niet met de voet vooruit, de fysieke integriteit is niet in gevaar. Het is indrukwekkend, maar feitelijk gezien is het niet gevaarlijk.”
Toch had Lardot het begrepen als de scheidsrechter rood had getrokken, zegt hij ook. “Al was het door de intensiteit, die niet extreem, maar wel aanwezig was door Angulo’s snelheid. En er is ook de positie van zijn been, die toch vrij hoog is. Maar als je afstand neemt van de fase, is geel gepast.”

Goed praten wat krom is. Een tackle met hoge intensiteit op kniehoogte met 0 intentie om de bal te spelen. Uiteraard was dit gevaarlijk en bracht het de fysieke integriteit in het gedrang. Als Lardot effectief achter zijn uitspraak staat, is hij kennelijk ongeschikt als scheidsrechtersbaas. Wat een lulkoek, zeg.

“Als je naar de feiten kijkt, verhindert de Union-verdediger de Anderlecht-aanvaller om door te gaan door zijn been uit te steken”, zegt Lardot. “Het is niet met de voet vooruit, de fysieke integriteit is niet in gevaar. Het is indrukwekkend, maar feitelijk gezien is het niet gevaarlijk.”
Toch had Lardot het begrepen als de scheidsrechter rood had getrokken, zegt hij ook. “Al was het door de intensiteit, die niet extreem, maar wel aanwezig was door Angulo’s snelheid. En er is ook de positie van zijn been, die toch vrij hoog is. Maar als je afstand neemt van de fase, is geel gepast.”

Goed praten wat krom is. Een tackle met hoge intensiteit op kniehoogte met 0 intentie om de bal te spelen. Uiteraard was dit gevaarlijk en bracht het de fysieke integriteit in het gedrang. Als Lardot effectief achter zijn uitspraak staat, is hij kennelijk ongeschikt als scheidsrechtersbaas. Wat een lulkoek, zeg.
Angulo zijn fout. Hij moest maar niet zo snel lopen

Een tackle op kniehoogte niet gevaarlijk zegt hij :laugh: als dat de baas van de scheidsrechters is, is het niet verwonderlijk dat hun niveau maar daalt en daalt, die is volledig van 't padje.

Een tackle op kniehoogte niet gevaarlijk zegt hij :laugh: als dat de baas van de scheidsrechters is, is het niet verwonderlijk dat hun niveau maar daalt en daalt, die is volledig van 't padje.
Vandenbempt zei correct dat die tackle helemaal niets met voetbal heeft te maken.

Ik vraag me af hoeveel busmaatschappijen hun bus willen verhuren als ze dit weten. Ik denk dat er sowieso weinig hun mooiste en nieuwste bussen verhuren aan supportersclubs maar zelfs die oude die al jaren zijn afgeschreven, zien ze liever heelhuids terug

Hoezo is dit niet voet vooruit?

Hij raakt hem niet met de studs nee. Gelukkig maar zou ik denken

Ik vraag me af hoeveel busmaatschappijen hun bus willen verhuren als ze dit weten. Ik denk dat er sowieso weinig hun mooiste en nieuwste bussen verhuren aan supportersclubs maar zelfs die oude die al jaren zijn afgeschreven, zien ze liever heelhuids terug
Klopt, veel busmaatschappijen staan niet te springen om richting een voetbalmatch te rijden

Gewoon al personeel. Mijn vader heeft vroeger nog met supportersbussen van AA Gent gereden en die haatte dat. Vol met marginalen en zatlappen die uw bus als 1 groot stort achterlaten. Ik kan mij al niet voorstellen als je zoiets met doen met kans op geweld.

Laatst bewerkt:
Gewoon al personeel. Mijn vader heeft vroeger nog met supportersbussen van AA Gent gereden en die haatte dat. Vol met marginalen en zatlappen die uw bus als 1 groot stort achter laten. Ik kan mij al niet voorstellen als je zoiets met doen met kans op geweld.
Ik was naar de bekerfinale gaan kijken met zo een bus. Niet normaal. Daar had ene met zijn zatte voeten een halve opgegeten pasta gevonden onderweg. Hij had er in de bus 1 hap van gedaan en toen liet hij dat vallen; die bus was volledig onder de saus enzo; iedereen liep daardoor. Verschrikkelijk. Je zag de tranen in de ogen van die chauffeur die de opkuis kan doen achteraf

Ik was naar de bekerfinale gaan kijken met zo een bus. Niet normaal. Daar had ene met zijn zatte voeten een halve opgegeten pasta gevonden onderweg. Hij had er in de bus 1 hap van gedaan en toen liet hij dat vallen; die bus was volledig onder de saus enzo; iedereen liep daardoor. Verschrikkelijk. Je zag de tranen in de ogen van die chauffeur die de opkuis kan doen achteraf

Dan moeten die busmaatschappijen maar wat meer geld vragen om dat professioneel te laten opschonen ipv de chauffeur daarvoor te laten opdraaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan