Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
En volgend seizoen is iedereen de bekerfinale vergeten en kan iedereen wel weer naar de voetbal gaan kijken? Lijkt me gewoon een burgervader die de controle kwijt is over zijn gemeente.

En volgend seizoen is iedereen de bekerfinale vergeten en kan iedereen wel weer naar de voetbal gaan kijken? Lijkt me gewoon een burgervader die de controle kwijt is over zijn gemeente.
Elke burgervader is waarschijnlijk zen controle kwijt in de grote steden ;)

De burgemeester heeft het recht om die actie te ondernemen maar dit is sportief wel een nadeel voor Club Brugge. In het politiebevel lees ik overigens dat het vnl. gaat over terroristische dreigementen geuit tegenover Club Brugge supporters. Beetje zuur dan dat Club Brugge moet opdraaien terwijl zij met hinderlagen en wapens bedreigd worden. Dan denk ik dat een match zonder publiek (of op een neutrale locatie) een meer faire oplossing zou zijn.
Dat ze dan niet zo lomp waren om ze midden in hun habitat gaan aan te vallen.

Burgemeester heeft er wel over nagedacht : Cumps heeft zelfs overwogen de wedstrijd integraal te verbieden of achter gesloten deuren te laten plaatsvinden.

Laatst bewerkt:
Ja dat is ook zo, volg je het nieuws niet? Er worden daar tegenwoordig meer mensen afgeknald dan dat Anderlecht matchen wint. Dus is het ook maar logisch dat ze die bedreigingen zeer serieus nemen nu. Stel dat die zegt : kom maar naar Brussel en er wordt effectief een bus aangevallen. Dan schieten ze wel op hem om te zeggen : dat had je toch zien aankomen. In deze optiek kan die mens gewoon niets goed doen en hij neemt dan het zekere voor het onzekere. Met de problematiek in die gemeente snap ik dat wel

Er waren toch geen problemen in het stadion maar daar buiten? Welke garantie heeft het weren van uitsupporters dat diezelfde relschoppers onder het excuus van een voetbalmatch RSCA-Club niet opnieuw amok willen gaan maken in Brussel? Met combiregeling voor de supporters heb je toch geen risico? Zeker als je diegene die op de bus stappen controleert op stadionverbod.

Er waren toch geen problemen in het stadion maar daar buiten? Welke garantie heeft het weren van uitsupporters dat diezelfde relschoppers onder het excuus van een voetbalmatch RSCA-Club niet opnieuw amok willen gaan maken in Brussel? Met combiregeling voor de supporters heb je toch geen risico? Zeker als je diegene die op de bus stappen controleert op stadionverbod.
Er wordt gevreesd dat Molenbeekse hooligans vergeldingsacties willen ondernemen tegen de supportersbussen op de weg naar het stadion (wordt blijkbaar voor opgeroepen op social media), het weren van de uitsupporters betekent dus dat die supportersbussen er niet gaan zijn.

Er wordt gevreesd dat Molenbeekse hooligans vergeldingsacties willen ondernemen tegen de supportersbussen op de weg naar het stadion (wordt blijkbaar voor opgeroepen op social media), het weren van de uitsupporters betekent dus dat die supportersbussen er niet gaan zijn.
Gevaarlijk precedent als je hiermee je beleid op gaat aanpassen. Er kan en zal altijd dergelijke dreiging bestaan.

Gevaarlijk precedent als je hiermee je beleid op gaat aanpassen. Er kan en zal altijd dergelijke dreiging bestaan.
Tja, en als je het toelaat en er worden zondag bussen met onschuldige supporters aangevallen zal er ook weer volop commentaar komen. Damned if you do, damned if you don't.

Inderdaad, als dit verbod effectief doorgaat dan zet je de deur wagenwijd open voor de club-supps om bij de volgende club-rsca dreigementen te uiten aan de rsca-supps en dan kan de burgemeester van Brugge niet anders dan dezelfde maatregel nemen... dan eindigen we dus in een competitie zonder uit-supporters.

Om competitievervalsing te vermijden had deze match dus best achter gesloten deuren kunnen plaatsvinden. Ik zou het kunnen begrijpen als 'straf' voor Club indien de rellen hadden plaatsgevonden in/rond het stadion, maar wat kan je als ploeg er nu aan doen dat een stel idioten onder het mom van voetbalfan kilometers verder op de boel in elkaar gaan slaan.

Die actie van de fans was volslagen idioot en crimineel, maar zou louter op zich geen aanleiding geven tot een straf voor de ploeg. Het is nu enkel doordat de stad zelf een oncontroleerbare chaos is dat een ploeg in volle titelstrijd haar support in het stadion wordt ontzegd. En wees maar zeker dat je de Club-fans geregeld hoort in dat stadion dus een nadeel is het zeker wel.

Om competitievervalsing te vermijden had deze match dus best achter gesloten deuren kunnen plaatsvinden. Ik zou het kunnen begrijpen als 'straf' voor Club indien de rellen hadden plaatsgevonden in/rond het stadion, maar wat kan je als ploeg er nu aan doen dat een stel idioten onder het mom van voetbalfan kilometers verder op de boel in elkaar gaan slaan.

Die actie van de fans was volslagen idioot en crimineel, maar zou louter op zich geen aanleiding geven tot een straf voor de ploeg. Het is nu enkel doordat de stad zelf een oncontroleerbare chaos is dat een ploeg in volle titelstrijd haar support in het stadion wordt ontzegd. En wees maar zeker dat je de Club-fans geregeld hoort in dat stadion dus een nadeel is het zeker wel.
Lijkt me voornamelijk overkill om ook Anderlecht fans te gaan straffen na de rellen (gestart door een bende randdebielen gelinkt - maar geen fans- van Club Brugge). Allé, dat waren niet echt rellen in Molenbeek, dat waren haat-acties tegen gewone burgers in een achtergestelde buurt met veel migranten. Die raciale dimentie maakt het toch nog iets anders dan 'gewoon' een fight tussen hooligans.

Ook al is Clemenceau eerder drugsgerelateerde criminaliteit, er kan er wel ne zot een kalashnikov ter wraak en voor persoonlijk gebruik gaan hanteren. Clemenceau is 2.7km van het Lotto Park.
Daardoor is de beslissing van Cumps de enige juiste. Hopelijk bedaart het allemaal tijdens de zomer.

Ik hoop gewoon dat de echte fans en bestuur van Brugge nu die idioten terechtwijst wanneer ze ze nog eens tegenkomen. Op een Europese verplaatsing zal dat wsl zijn, want de meesten zullen toch al een stadionverbod hebben voor de Pro League.

En de politiezone Brussel-Elsene mag eens te rade gaan bij de politiezone Brussel-Zuid hoe ze een voetbalmatch in goede banen moeten leiden. Wel met traangas spuiten aan het stadion maar geen arrestaties van die idioten :crazy:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan