Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens de regels is dat penalty, dus daar kan je weinig op zeggen vind ik.

Ik hoop wel al langer dat men die handsregel (weer) gaat herevalueren. Het enige goede is dat de regels momenteel eenduidiger zijn dan voordien maar een strafschop is momenteel een veel te zware straf voor zulke onnozelheden.

Of verklein de succeskans van een strafschop, bv. laat geen rebound toe en laat de keeper van zijn lijn komen. Of geef een indirecte vrije trap. Ik suggereer nu maar wat maar ik vind het gewoon jammer dat zoveel wedstrijden beslist worden door hoe goed iemand zijn handen tegen zijn lichaam kan houden.
Ben ik het wel mee eens. Maar het blijft iets moeilijks, die hands-regel. Wat waarschijnlijk ook de reden is waarom hij zo vaak veranderd wordt. Je kunt moeilijk toelaten dat een verdediger zich ongestraft breed kan maken met zijn armen, maar in sommige gevallen is de straf wel te zwaar bij onbewust hands. De scheidsrechter laten beslissen wanneer iets al dan niet bewust is, is ook niet gemakkelijk.

Ja, het lijkt misschien zo, maar kan dat gestaafd worden met cijfers of bewijzen? Want met alle respect, voetbalsupporters kennen er namelijk iets van, van beslissingen te interpreteren naargelang het hen goed uitkomt of niet. En daarmee wil ik niet ontkennen dat er geen foute scheidsrechterlijke beslissingen gebeuren.
Geen idee of dat bestaat. Nu voor deze match. Ik hoop dat Westerlo erin blijft, en Genk mag van mij de titel pakken. Geen probleem mee. Dus als ik het zo bekijk zou het mij goed uitkomen dat Genk wint. Maar daar gaat het mij niet om. Ik bekijk deze fases neutraal en het maakt de nederlaag voor dender zuur zoals StevenFM ook zegt.

We zijn er met de zin: dat is toch altijd penalty. Voor de ene ploeg wordt dit wel gefloten en voor de andere ploeg niet. En dat is het probleem. Ik zou hier ook geen probleem mee hebben dat ze dit fluiten, en dat overal toepassen. Maar op dit moment is dat niet het geval.

Ik zag ook die misser van Tolu weer. Die lijkt toch weer richting de oude Tolu te evolueren. Maakte dan per ongeluk een goal met een schouder op Charleroi door volledig naast de bal te koppen maar wekelijks onbegrijpelijke missers laten optekenen, gaat dodelijk worden in PO1.

Niet voor niets hangt de zwakkere Tolu samen met een zwakker KRC Genk. Maar wat de richting van een mogelijke "als dan" is, weet ik niet. Maar gezien een Baah enorm zwak is de laatste weken en ook ons middenveld niet op niveau presteert, verwacht ik dat de zwakkere Tolu ook wel een groot deel "een gevolg" is. Maar een Onuachu zal het sowieso nooit worden. Ik verwacht van beide sowieso beterschap. En zelfs dan hebben we nog een Oh achter de hand die in meer voetballende matchen ook zijn waarde kan hebben. Maar of die beterschap er volgende week gaat zijn of na twee weken herbronnen is een andere vraag. Ik verwacht jammer genoeg dat laatste.

Volgens de regels is dat penalty, dus daar kan je weinig op zeggen vind ik.

Ik hoop wel al langer dat men die handsregel (weer) gaat herevalueren. Het enige goede is dat de regels momenteel eenduidiger zijn dan voordien maar een strafschop is momenteel een veel te zware straf voor zulke onnozelheden.

Maar dit was met alle respect geen onnozelheid. Eén van beide steekt zijn hand gewoon volledig uit en de ander heeft zijn arm in een winkelhaak naast zijn lichaam. Ik mag hopen dat zoiets ten alle tijde hands blijft.

Dendoncker en Leoni afwezig in de selectie van Anderlecht, ze blijven daar uitvallen als vliegen.
Leander is nog steeds in shock sinds hij vernam dat hij in de voorselectie van de RD zit

Rits weer in de ploeg dus. Was Kana zelfs nie terug fit?
En dan Ashimeru ervoor? Als die eens een uur fit kan blijven..

Leander is nog steeds in shock sinds hij vernam dat hij in de voorselectie van de RD zit

Rits weer in de ploeg dus. Was Kana zelfs nie terug fit?
En dan Ashimeru ervoor? Als die eens een uur fit kan blijven..
Stroeykens ervoor neem ik aan.

Kana heeft blijkbaar te horen gekregen dat hij definitief mag vertrekken en zal het seizoen uitdoen bij de Futures.

Dendoncker en Leoni afwezig in de selectie van Anderlecht, ze blijven daar uitvallen als vliegen.
Ben eens benieuwd. Veel verwachting heb ik niet. Ik ga de verplaatsing maken naar Westerlo. Handig als je bevriend bent met een van de Turkse managers daar. Free of charge 😁

Veel plezier! Ik woon daar ook in de buurt dus als je ooit eens een uitnodiging op overschot hebt... :oi22:
Ah serieus. Als ik da had geweten. Ik heb 4 kaarten gehad en mijn schoonbroer heeft ziek afgebeld. Tot half uur geleden iemand aan het zoeken geweest. Nu uiteindelijk wel iemand gevonden. Zal het meepakken naar een volgende keer

Heerlijke uitmatch gisteren. Fijn uitvak en na die 11 minuten ook veel sfeer. Wat een extase na zo een kutmatch, maar wel terechte penalty. Gewoon mensen vastgepakt die ik niet ken. Zo hoort het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan