Ben ik het wel mee eens. Maar het blijft iets moeilijks, die hands-regel. Wat waarschijnlijk ook de reden is waarom hij zo vaak veranderd wordt. Je kunt moeilijk toelaten dat een verdediger zich ongestraft breed kan maken met zijn armen, maar in sommige gevallen is de straf wel te zwaar bij onbewust hands. De scheidsrechter laten beslissen wanneer iets al dan niet bewust is, is ook niet gemakkelijk.Volgens de regels is dat penalty, dus daar kan je weinig op zeggen vind ik.
Ik hoop wel al langer dat men die handsregel (weer) gaat herevalueren. Het enige goede is dat de regels momenteel eenduidiger zijn dan voordien maar een strafschop is momenteel een veel te zware straf voor zulke onnozelheden.
Of verklein de succeskans van een strafschop, bv. laat geen rebound toe en laat de keeper van zijn lijn komen. Of geef een indirecte vrije trap. Ik suggereer nu maar wat maar ik vind het gewoon jammer dat zoveel wedstrijden beslist worden door hoe goed iemand zijn handen tegen zijn lichaam kan houden.