Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pot, ketel zwart.... want op Standard zijn het allemaal brave zieltjes alsof ze in de cinema zitten zeker :laugh:
Of moeten we de tifo's met onthoofde spelers, matchen stilleggen met vuurwerk of complete obstructie van de match ,... er nog eens bijhalen?

Je hebt wel gelijk hoor, daar niet van natuurlijk, maar een Standard supporter moet op dat gebied niet met het vingertje komen wijzen imo.
Uiteraard zijn het geen brave zieltjes, iedere topclub heeft zijn deel dwaze hooligans zeker?
Maar ik heb het voornamelijk op het constante gefluit, dat van heel het stadion komt, je hoort ze gewoon amper zingen.
Dat resulteert dan ook in een opgefokte voorzitter die staat te schuimbekken in de catacombes.

Uiteraard zijn het geen brave zieltjes, iedere topclub heeft zijn deel dwaze hooligans zeker?
Maar ik heb het voornamelijk op het constante gefluit, dat van heel het stadion komt, je hoort ze gewoon amper zingen.
Dat resulteert dan ook in een opgefokte voorzitter die staat te schuimbekken in de catacombes.
Daar heeft Visser toch ook een groot aandeel in? Heb dat gefluit tegen Atalanta niet gehoord, ook de andere voorbije thuismatchen niet opgevallen.

Zoals één van de analisten het correct stelde: Indien Visser ook een rugnummer zou mogen kiezen, dan zou dit zonder twijfel het nummer 10 zijn.

Schoen ging uit bij het afzetten dus met de ene zen kleine teen op de andere zijne gaan staan. Op de beelden was het ook niet echt goed te zien wat er nu net gebeurde

Heeft hem ook niet verhinderd om nog in dat duel te gaan.
Maar zeker ook geen reden om zo dramatisch tegen de grond te gaan en blijven kronkelen.

Ik heb het enkele weken terug ook al gezegd. Tzolis en Skoras hebben een reputatie tegen, en die is precies ook nie geheel onterecht.

Kunt volgens de regels zelfs zeggen dat het contact is, maar onvoldoende voor een overtreding en dus geen krijgt voor "het theater"

tracht de scheidsrechter te misleiden door het voorwenden van een kwetsuur
of door te doen alsof hij het slachtoffer werd van een overtreding (simulatie)

Vanaken zou volgens de regels ook gewoon zijn 2e geel moeten krijgen voor die tirade, maar die regel is precies al afgeschaft na speeldag 3

Kunt veel discuteren over de interpretatie van de regels. Maar het afdoen als "omkoping" verziekt de discussie
Zoveel theater dat hij zelfs blijft liggen bij de daaropvolgende actie waar Vermant bijna scoort, juist ja.

Op de beelden is trouwens perfect te zien wat er is gebeurd, wat is dat nu weer voor flauwekul? Dat je dat in eerste instantie als ref niet ziet, valt nog te begrijpen, maar daarvoor hebben we een VAR natuurlijk.

Dat het hem niet gehinderd is trouwens om te beginnen al niet relevant, maar ook gewoon nog eens onjuist. Probeer jij maar eens op 100% te springen als iemand op je voet komt staan. Succes.

Voor de RAFC supporters die ook vaak in het stadion zitten: Was er een actie bezig zaterdag tegen het bestuur vanuit de fans ofzoiets?
Derde keer op de Bosuil voor mij, en ik vond het ongelofelijk stil vanuit de supporters. Mijn genodigden zeiden zelfs dat er in Gent meer sfeer is :unsure:

Granted, vorige keren dat ik er was was het tegen Beerschot en Genk, maar het verschil was enorm. De eerste 30 minuten niets van gezang, 0,0 sfeer (imo).

Daar heeft Visser toch ook een groot aandeel in? Heb dat gefluit tegen Atalanta niet gehoord, ook de andere voorbije thuismatchen niet opgevallen.

Zoals één van de analisten het correct stelde: Indien Visser ook een rugnummer zou mogen kiezen, dan zou dit zonder twijfel het nummer 10 zijn.

Ik denk oprecht, doordat je zelf Brugge supporter bent, je dat gewoon niet meer hoort.

Daar zeg je het. Tegen Atalanta was er weinig reden tot fluiten hé, topmatch van begin tot einde toen.

ffs, het gaat hier over de schwalbe en het geel, zelf nog niet eens of het dan een penalty moet zijn.
Het is ook zijn reputatie dat mee speelt, hij gaat nogal makkelijk liggen daar moet je eerlijk in zijn en je kan daar geel voor geven maar even goed niet dus ik snap de twee kanten. Wil hier geen politiek van maken voor alle duidelijkheid.

Het is ook zijn reputatie dat mee speelt, hij gaat nogal makkelijk liggen daar moet je eerlijk in zijn en je kan daar geel voor geven maar even goed niet dus ik snap de twee kanten. Wil hier geen politiek van maken voor alle duidelijkheid.
Ik heb al vaker twijfels gehad over voor welke ploeg je echt supportert, maar hoe je in deze kan snappen dat Visser geel geeft aan Tzolis?? Of zou je het ok vinden als een scheids voor het begin van de match al een lijstje heeft van aanvallers bij wie hij geen penalty gaat fluiten maar geel gaat geven voor schwalbe omdat ze "een reputatie" hebben?

Zelfs hier op het forum is nu ongeveer wel iedereen het eens dat Visser die gele kaart niet mocht getrokken hebben, maar jij als zogezegd Club-supporter snapt de 2 kanten? Bizar!

Ik heb al vaker twijfels gehad over voor welke ploeg je echt supportert
Oh nee, een supporter die niet schuimbekkend àlles wat de ref tegen zijn ploeg fluit gaat aanvallen! Aan de schandpaal ermee!

Volgens de regels mag je uiteraard de reputatie van een speler niet meetellen maar het zal zeker gebeuren bij twijfel. Net zoals een ref wel degelijk een geheugen heeft en minder snel een 2e geel zal geven.

Het was voor mij ook geen schwalbe trouwens (ook geen penalty) maar als Visser vindt van wel is het te snappen dat hij geel trekt.
Er wordt hier al jaren geroepen dat er te weinig kaarten getrokken worden voor spelbederf dus moet je imo ook niet klagen als een scheids eens geel trekt voor een schwalbe. Ik ben het ermee eens dat hij fout is om te oordelen dat een schwalbe was he, maar ik vind het wel goed dat hij geel trekt.

Ik heb al vaker twijfels gehad over voor welke ploeg je echt supportert, maar hoe je in deze kan snappen dat Visser geel geeft aan Tzolis?? Of zou je het ok vinden als een scheids voor het begin van de match al een lijstje heeft van aanvallers bij wie hij geen penalty gaat fluiten maar geel gaat geven voor schwalbe omdat ze "een reputatie" hebben?

Zelfs hier op het forum is nu ongeveer wel iedereen het eens dat Visser die gele kaart niet mocht getrokken hebben, maar jij als zogezegd Club-supporter snapt de 2 kanten? Bizar!

Verwar "iedereen op het forum" niet met "het select deel dat reageert op een moment dat een gekend deel van de Brugse supporters op hun kop staan".

Je valt hier nu zelfs een collega supporter aan omdat die je mening niet deelt en stelt zelfs zijn supporter zijn in vraag. Ik kan je verzekeren dat veel niet-Bruggelingen nu gewoon echt bewust hun mond aan het houden zijn.

Ik heb al vaker twijfels gehad over voor welke ploeg je echt supportert, maar hoe je in deze kan snappen dat Visser geel geeft aan Tzolis??
Dat kan wel tellen tegenover een medesupporter. Kenneke is één van de leden hier die heel objectief blijft in zijn reacties/analyses. Zowel als het over zijn eigen ploeg gaat als het over andere ploegen gaat. Zo zouden er hier meer moeten zijn, het zou het forum veel aangenamer maken.

Waarom zo hard zijn met iemand die er wel in slaagt op zijn supportersbril af en toe af te zetten en een poging doet om neutraal te analyseren?
Denk dat er hier veel van kunnen leren.

Lol, zeg. Wat lees je hier allemaal?

Ik lees gewoon heel wat bochtengewring om die gele kaart alsnog (een beetje) goed te praten (als in: waarom het logisch was dat de ref zich vergist).

Tzolis, een reputatie van duiker? Sinds wanneer? Echt nog nooit gelezen (voor vandaag). Zelfs al was het zo, mag ik hopen dat dit irrelevant is om te beoordelen of dit een schwalbe was of niet en de gele kaart al dan niet terecht was.

Binnenkort gaan we nog lezen dat een spits die altijd randje buitenspel speelt, terecht verkeerdelijk (onside) wordt afgevlagd want "hij staat wel vaker randje buitenspel" dus deze vergissing van de scheids is begrijpelijk. ;)

Verder betwist ook niemand dat schwalbes met geel moéten bestraft worden. Dus ja, als Visser dacht dat het een schwalbe was, was het terecht geel en goed dat hij geel trekt. Maar dat was dus niet zo. Het was helaas een foute inschatting van Visser. Dit kan gebeuren (ik gaf eerder al aan dat dit niet zo duidelijk te zien was).

Maar dit alles maakt die gele kaart echt niet meer geel waard. Objectief gezien was dit gewoon geen schwalbe dus fout van de ref (met achteraf wedstrijdbepalende gevolgen). Helaas voor degenen die blijven proberen recht te praten wat krom is.

Laatst bewerkt:
Binnenkort gaan we nog lezen dat een spits die altijd randje buitenspel speelt, terecht verkeerdelijk (onside) wordt afgevlagd want "hij staat wel vaker randje buitenspel" dus deze vergissing van de scheids is begrijpelijk. ;)
Iets zegt me dat dit vroeger wel degelijk het geval was bij 50-50 beslissingen vd lijnrechter. Nu zou je dat probleem natuurlijk niet meer mogen hebben met de VAR. Daarom is het imo ook jammer dat die mannen in Tubeke niet gewoon continue in contact mogen staan met een scheids, soms gewoon om te bevestigen, maar enkel bij bepaalde fases.
Beelden die contact tonen en gewoon iemand die in da busje zegt van "Lawrence, er is licht contact dus geen schwalbe maar kzou er nu ook gene penalty voor fluiten" en deze fase is gepasseerd he. Hell, da moet voor mijn part zelfs niet eens aangegeven worden dat het op basis vd VAR is.

Verder betwist ook niemand dat schwalbes met geel moéten bestraft worden. Dus ja, als Visser dacht dat het een schwalbe was, was het terecht geel en goed dat hij geel trekt. Maar dat was dus niet zo. Het was helaas een foute inschatting van Visser. Dit kan gebeuren (ik gaf eerder al aan dat dit niet zo duidelijk te zien was).

Maar dit alles maakt die gele kaart echt niet meer geel waard. Objectief gezien was dit gewoon geen schwalbe dus fout van de ref (met achteraf wedstrijdbepalende gevolgen). Helaas voor degenen die blijven proberen recht te praten wat krom is.
Dit klopt volledig. Maar at the end of the day was het dus ook niet meer dan een inschattingsfout. En Visser is nog altijd een mens dus dat kan gebeuren. Meer moet daar ook niet over gedaan worden.
Tzolis is uiteindelijk ook maar gewoon een mens die de foute inschatting maakt om zijn 2e geel te pakken op een plaats en moment waar dit niet nodig was.

Dat je al dan niet een onterechte gele kaart krijgt, oké, maar dan moet je erna niet zo dom in duel gaan he. Zo simpel is het. Waar ik het zelfs nog iets meer dan geel vond. Penalty volgens de regels ook terecht lijkt me. Verhaeghe moet zich sowieso niet gaan aanstellen erna.

Als neutrale supporter moet ik @J.Brown bijstaan in dat gefluit. De thuismatchen van Brugge zijn wel bij de minst aangename om te volgen wegens dat vele gefluit de hele tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan