Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje voor de Anderlecht-supporters hier: de keren dat ik een match meepik van Anderlecht, vind ik echt altijd dat Dendoncker zo hard tegenvalt! Ik had altijd verwacht dat die ging dragen, maar ik zie die zoveel foute passes geven, slechte controles, dat ik het niet goed snap. Had die altijd hoger ingeschat toen ze hem gingen terughalen. Is dat zo of ik heb echt 'pech' op de paar matchen dat het net tegenvallers zijn van hem?

Zowel Dendoncker als Praet stellen toch zwaar teleur eigenlijk. Toch eigenlijk weer maar eens een bevestiging dat spelers die schipperen tussen bank en basis bij middenmoot ploegen in EPL/Serie A echt geen meerwaarde zijn tegenover de betere speler bij onze top-5 ploegen.

Ik vond Club echt niet sterk eerste helft twee kansen twee goals. Rsca toch paar goede kon makkelijk 2-2 zijn. Tweede helftwa rsca zwakker maar die kans metrits die moet die doorsteken ipv vazques.. jadalaatste half uur was de veer gebroken en zag het er triestig uit voor rsca.

Blijf erbij wij geven te veel kansen weg , Leuven, westerlo..union...
Zo euforisch ben ik niet, al smaak een winst op rsca altijd zoet
Vind ik ook: we geven de laatste tijd echt véél te gemakkelijk kansen weg, we zullen zien woensdag tegen Genk of het gisteren toch echt voornamelijk aan het veld lag dan wel dan we fundamenteel een probleem hebben.

rsca daarentegen draait gewoon vierkant, natuurlijk immens veel blessures én een onaanvaardbaar veld, maar zelfs indien iedereen fit twijfel ik nog of ze mee zouden kunnen met ons en genk.

Grote overwinning dit weekend.

Na een strenge rode kaart (ook zo bevestigd in het praatje van Gumienny na het weekend) voor Smets (ook al was zijn actie gewoonweg dom, of er nu een fout op hem was gemaakt eerst of Heynen stond dichtbij of de speler had de bal niet onder controle of de keeper was al onderweg, nog was er geen reden om dit te doen) leek het toch wel eens een verloren match worden. Leuven startte heel snedig en ik dacht dat het mannetje meer hun gebrek aan doeltreffendheid wel zou compenseren. Maar we vochten als leeuwen en Heynen liet met een absolute tour-de-force zien waarom hij gewoon al jaren zowat de meest onderschatte speler in de competitie is. Onbegrijpelijk dat die jongen op zijn 28ste nog geen één keer opgeroepen is geweest voor de Duivels. Een kwartier hebben we afgezien met twee ballen van de lijn gehaald en Penders die voor een 2de keer in één week liet zien hoe goed die wel kan zijn. Maar evenzeer kregen wij twee periodes waarin het onbegrijpelijk was dat we niet scoorden.

Maar dan haal je die match binnen en doe je niet enkel een goede zaak op punten maar ook voor de groepssfeer. De bankzitters kregen opnieuw een belangrijke rol en Fink zijn voorkeur voor de jonkies boven bvb een Hrosovsky gaat die mannen vleugels geven.

Nu Brugge, maar dat zal wel heel andere koek worden. Al kunnen we wel starten met een fitte Smets :)

Bij Anderlecht toch gewoon echt een fundamenteel gebrek in kwaliteit in heel die ploeg. Het stopt zelfs niet bij de ploeg, ook op de bank, in de bestuurskamer en zelfs in de grasmat is het middelmaat troef tegenwoordig (op zijn zachtst uitgedrukt).

Akkoord ze zijn niet geholpen door de blessurelast maar als spelers als Sardella, Dendoncker, Rits en patatje Verschaeren de spelers zijn de ploeg moeten dragen, dan weet je dat het héél lastig gaat worden Anderlecht zijnde.

Er gaat de komende jaren nog wel heel wat nodig zijn om dit Anderlecht terug uit de woestijn te trekken. Benieuwd welke paniektransfer nog volgt deze winter.

Akkoord ze zijn niet geholpen door de blessurelast maar als spelers als Sardella, Dendoncker, Rits en patatje Verschaeren de spelers zijn de ploeg moeten dragen, dan weet je dat het héél lastig gaat worden Anderlecht zijnde.
Ja kom, hij mag dan wel in een mindere periode zitten, speelde vorig seizoen echt sterk, en voor zijn blessure was hij ook gewoon deftig bezig.
Dat onze as doodziek is is wel een feit uiteraard. Dolberg, Stroeykens en Sardella de enige spelers die deze ploeg wat hebben doen voetballen dit seizoen. En zonde Coosemans stonden we nog een pak lager. Want ons defensie trekt eigenlijk nergens op. Met dank aan ons 2 Deense vriendjes, en dat stuk verdriet dat de club runt uiteraard.

Grote overwinning dit weekend.

Na een strenge rode kaart (ook zo bevestigd in het praatje van Gumienny na het weekend) voor Smets (ook al was zijn actie gewoonweg dom, of er nu een fout op hem was gemaakt eerst of Heynen stond dichtbij of de speler had de bal niet onder controle of de keeper was al onderweg, nog was er geen reden om dit te doen) leek het toch wel eens een verloren match worden. Leuven startte heel snedig en ik dacht dat het mannetje meer hun gebrek aan doeltreffendheid wel zou compenseren. Maar we vochten als leeuwen en Heynen liet met een absolute tour-de-force zien waarom hij gewoon al jaren zowat de meest onderschatte speler in de competitie is. Onbegrijpelijk dat die jongen op zijn 28ste nog geen één keer opgeroepen is geweest voor de Duivels. Een kwartier hebben we afgezien met twee ballen van de lijn gehaald en Penders die voor een 2de keer in één week liet zien hoe goed die wel kan zijn. Maar evenzeer kregen wij twee periodes waarin het onbegrijpelijk was dat we niet scoorden.

Maar dan haal je die match binnen en doe je niet enkel een goede zaak op punten maar ook voor de groepssfeer. De bankzitters kregen opnieuw een belangrijke rol en Fink zijn voorkeur voor de jonkies boven bvb een Hrosovsky gaat die mannen vleugels geven.

Nu Brugge, maar dat zal wel heel andere koek worden. Al kunnen we wel starten met een fitte Smets :)
Fitte Smets? Direct rood. Als die een match schorsing krijgt, is dat toch ook geldig in de beker ?

Zowel Dendoncker als Praet stellen toch zwaar teleur eigenlijk. Toch eigenlijk weer maar eens een bevestiging dat spelers die schipperen tussen bank en basis bij middenmoot ploegen in EPL/Serie A echt geen meerwaarde zijn tegenover de betere speler bij onze top-5 ploegen.
Uit Dendoncker is het vuur recent wat verdwenen. Dat Anderlecht geen goede ploeg heeft helpt ook niet.

Praet was al heel lang dead in the water. Die is even top geweest in Italië en nog eventjes zeer nuttig voor Leicester maar dat is dan erg hard in elkaar gestuikt. Heeft nooit echt een positie helemaal eigen kunnen maken.

Uit Dendoncker is het vuur recent wat verdwenen. Dat Anderlecht geen goede ploeg heeft helpt ook niet.
Bij Dendoncker lijkt er wel meer aan de hand. Wordt fysiek zelfs overpowered door spelers van FC Dender.

Praet bij Leicester toch wel heel wat blessureleed gehad. Misschien waren dat de blessures teveel?

Fitte Smets? Direct rood. Als die een match schorsing krijgt, is dat toch ook geldig in de beker ?

Klopt. Als Genk het gewoon aanvaardt. Ze kunnen ook in beroep gaan zodat hij woensdag mag spelen. En ik mag hopen dat ze dat doen, want het is en blijft onze beste verdediger. En ook al hebben we het nooit makkelijk op Mechelen heb ik toch liever Smets op Brugge dan op Mechelen.

Klopt. Als Genk het gewoon aanvaardt. Ze kunnen ook in beroep gaan zodat hij woensdag mag spelen. En ik mag hopen dat ze dat doen, want het is en blijft onze beste verdediger. En ook al hebben we het nooit makkelijk op Mechelen heb ik toch liever Smets op Brugge dan op Mechelen.
Mij lijkt uitsluiting wel voldoende. Dat was al bijna een volledige match.

Mijn madam wilt nog eens naar Genk gaan zien. Kheb juist maar kaarten gekocht voor Westerlo-Genk.

Laatst bewerkt:
Spelers weer halen is zelden een goed idee,

Standard op 3 punten van PO1, laat ons dromen!
Ja en met correcte arbitrage zaten we in PO1. Ongelooflijk eigenlijk, wetende hoe zwak die kern is.

Maar doe mij maar liever PO2 en vooral een overnemer. Dit jaar moeten ze gewoon de schade proberen beperken en tabula rasa zodra er nieuwe eigenaars zijn.

Met vooral wat meer kunde in de laatste minuten :D. Over de arbritage mogen we niet te luid praten, bijvoorbeeld tegen STVV...

Klopt, maar ik moet zeggen dat we dit jaar toch wel de schade serieus beperken.

Bij Dendoncker lijkt er wel meer aan de hand. Wordt fysiek zelfs overpowered door spelers van FC Dender.

Praet bij Leicester toch wel heel wat blessureleed gehad. Misschien waren dat de blessures teveel?
Dendoncker wou enkel naar hier komen als last resort of als zijn vrouw hem dwong. Beide beetje redenen die je mentaal niet veel goed zullen doen. Hij was al een klein beetje aan het stagneren maar dat heeft zich nu helemaal doorgezet. Dacht vermoedelijk dat hij zonder effort bij de besten zou horen hier. Heel vriendelijke kerel wel.

Praet is fysiek tekortgekomen. begon niet vanuit een toppositie op da vlak maar is verder afgetakeld door blessures inderdaad. Intussen ver weg van die fleurige nummer 10 die in de JPL de KDB-esque passes rondstrooide. Toonde in Italië wel dat hij meer in zijn mars had maar toen heeft hij flink wat terugvallen gekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan