Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begin al schrik te krijgen dat dit het jaar van Anderlecht gaat worden.
Ideaal scenario: laat ze nu voor het einde van de transferperiode maar goed wat winnen, dan denkt hun bestuur dat deze kern voldoende is om kampioen te spelen en komt er niks extra bij :biglaugh: :biglaugh:

Ideaal scenario: laat ze nu voor het einde van de transferperiode maar goed wat winnen, dan denkt hun bestuur dat deze kern voldoende is om kampioen te spelen en komt er niks extra bij :biglaugh: :biglaugh:
Bestuur weet goed genoeg dat er aanvallend bij moet komen. Daar gaan die overwinningen niets aan veranderen. Zien ook wel dat ze al 2 matchen zwak waren aanvallend.

Bestuur weet goed genoeg dat er aanvallend bij moet komen. Daar gaan die overwinningen niets aan veranderen. Zien ook wel dat ze al 2 matchen zwak waren aanvallend.
't is te hopen voor jullie, ik was maar wat aan het dromen ;)

als je de resultaten van de eerste 2 speeldagen bekijkt en ervan uit gaat dat rsca echt niet gaat blijven punten pakken op deze manier dan zou het wel eens een héél open kampioenschap kunnen worden

Zondag kelderkraker!
Hopelijk stelt onze coach terug iets meer "anciens" van de kampioenenploeg van vorig seizoen op... 't is duidelijk dat de nieuwkomers nog wat aanpassingstijd nodig hebben. Genk speelt ook wel een ander soort voetbal dan Standard, dat helpt misschien ook wel?

Zie nu pas die beelden van de nazi groet :eek: Heel die bende staat mooi op beeld, hopelijk volgen er straffen.
Ook van Pro League moet er toch iets komen? Al goed dat Club zelf al meteen een communiqué uitstuurde.

Het maakt de overwinning van gisteren alleen maar mooier.

Ik mag hopen dat ze ook meer doen dan een communiqué uitsturen.
Het op de website veroordelen maar ze volgende week doodleuk terug binnen laten brengt ook weinig op natuurlijk.

Soit, het is hier al tig keer herhaald natuurlijk. Er zal wel weer niks van komen buiten misschien een nutteloos stadionverbod dat nooit afgedwongen gaat worden door wisselen van abbo's en druk zetten op die brave vrijwilligers in hun oranje jasje. Geen verwijt naar Club an sich trouwens, op een ander zou het net hetzelfde zijn. Dringend tijd dat al die stadionverboden eens terug elke match mogen gaan inchecken op het politiebureau.

Het op de website veroordelen maar ze volgende week doodleuk terug binnen laten brengt ook weinig op natuurlijk.

Soit, het is hier al tig keer herhaald natuurlijk. Er zal wel weer niks van komen buiten misschien een nutteloos stadionverbod dat nooit afgedwongen gaat worden door wisselen van abbo's en druk zetten op die brave vrijwilligers in hun oranje jasje. Geen verwijt naar Club an sich trouwens, op een ander zou het net hetzelfde zijn. Dringend tijd dat al die stadionverboden eens terug elke match mogen gaan inchecken op het politiebureau.
En zo de kost weer afwentelen op de maatschappij :clap:. Laat de clubs daar maar zelf voor zorgen en hun verantwoordelijkheid nemen.

En zo de kost weer afwentelen op de maatschappij :clap:. Laat de clubs daar maar zelf voor zorgen en hun verantwoordelijkheid nemen.
Alsof dat zo'n kost voor de maatschappij is? Volgens mij zijn politiekantoren zo goed als altijd bemand op de matchdagen hoor en je kan naast stadionverbod toch altijd een boete op leggen?
Als je als Club iets dwingend kan ondernemen, das ook altijd zo gemakkelijk gezegd. Stewards/security hebben gn bevoegdheid zoals de politie e

Hoezo afwentelen op de maatschappij? Tijdens een voetbalmatch is er toch altijd iemand aanwezig op het politiekantoor? Het is niet dat er iemand extra moet aangenomen worden om een paar marginalen hun paspoort te controleren he.

Ik denk zelfs dat het aantal politiemensen die rond een match aanwezig moeten zijn om diezelfde marginalen in toom te houden een grotere kost is voor de maatschappij dan wanneer er een heel deel van die gasten zich 2 keer moet gaan aangeven op een matchdag en zo niet in de buurt vh stadion geraakt.

Persoonlijk lijkt me dat echt wel de meest efficiënte manier om stadionverboden effenaf uit te voeren.

Ik kan Club zeker al 10 namen geven op basis van dat beeld, ze waren er nog fierbop ook na de match verwerpelijk

Alle, volgende week weer wat extra bivakmutskes zeker? :laugh:

Hopelijk idd eens die marginalen er echt uithalen deze keer, maarja "ons kent ons" zal er wel weer voor zorgen dat velen een echte straf zullen ontlopen of omzeilen.

Ik denk het ook. Net zoals ik denk dat het wel eens heel warm onder De Condé zijn schoenen kan worden. Of die direkt gaat vliegen, weet ik niet. Maar met de nieuwe CEO wordt er een start gezet aan een verprofessionalisering van de club en gaat er op termijn ook van de VZW afgestapt worden in (waarschijnlijk) een constructie waarbij de huidige VZW voor 51% KRC zou krijgen en de andere 49% van geldschieters komt zoals ex-spelers (geruchten intern gaan dat Courtois en Trossard zo bvb al toegezegd zouden hebben). En ik verwacht dan dat er ook andere beoordelingscriteria gaan bijkomen. Nu gaan we dit jaar weel heel veeld geld vangen met Penders en Bilal, maar sportief?

We zitten OPNIEUW in een situatie waarin we zowat elke match een goede xG bijeens voetballen, maar enerzijds het spel niet goed is en anderzijds we gewoon NIET KUNNEN SCOREN. Gisteren in Leuven ook. Speel met Bongonda/Ito/Onuachu of Tresor/Paintsil/Onuachu en ge wint op kousevoeten zelfs met exact hetzelfde spel. Maar vooraan bolt het egwoon niet, wat zorgt voor extra druk op uw middenveld en verdediging en die spelers uiteindelijk gewoon meezakken in de malaise.
En de coach? Tja... Al twee keer op rij een vreemde opstelling, vreemde wissels en een absoluut gebrek aan coaching naast de zijlijn. En achteraf redelijk voddeinterviews.

Ik heb er alvast geen goed oog in. En ge merkt de stijgende apathie onder zowat alle supporters. We zijn twee (dramatische) speeldagen verder en voor velen is het seizoen al klaar. "On to the next one". Volgende week Brugge. Dan naar Beerschot waar we het al zo lang ik leef moeilijk hebben en dan seizoensrevelatie Westerlo. Ik hoop van niet, maar de vrees voor 1 op 15 is niet onrealistisch.
Wie zou de nieuwe CEO worden dan? Krijgt DDC dan eindelijk n baas?

Alle, volgende week weer wat extra bivakmutskes zeker? :laugh:

Hopelijk idd eens die marginalen er echt uithalen deze keer, maarja "ons kent ons" zal er wel weer voor zorgen dat velen een echte straf zullen ontlopen of omzeilen.
Hoezo ons kent ons. Dat lijken mij toch niet figuren die bevriend zijn met het bestuur.

Hoezo ons kent ons. Dat lijken mij toch niet figuren die bevriend zijn met het bestuur.
Het lijken mij echter wel figuren die, zeker als ze in groep afkomen, niet direct gaan tegen gehouden worden door enkele stewards.

Het lijken mij echter wel figuren die, zeker als ze in groep afkomen, niet direct gaan tegen gehouden worden door enkele stewards.
En Club zal vermoedelijk ook met supportersclub/groeperingen denk ik. Vooral daar zal er wel "bescherming" zijn voor die individuen vermoed ik.

En Club zal vermoedelijk ook met supportersclub/groeperingen denk ik. Vooral daar zal er wel "bescherming" zijn voor die individuen vermoed ik.
Klopt.
Er moet dringend iets gaan veranderen op vlak van supportersbeleving in het voetbal. En dan bedoel ik echt globaal.
Vanuit de supporters zal het niet komen aangezien die elkaar idd de hand boven het hoofd houden en die hele hooligan cultuur wat liggen verheerlijken. En het overgrote deel vd "gewone" supporters is, terecht, bang om iets te zeggen tegen dat volk om zelf geen klop te krijgen, uiteraard onder het motto "beetje respect voor de gasten die blijven staan om jullie te verdedigen als de tegenstander komt".

Ik vind het gemeend jammer dat er vanuit de clubs zelf geen duidelijke signaal wordt gegeven waardoor dit dus door de maatschappij gaat geregeld moeten worden met allerhande regeltjes als gevolg die meer de gewone man gaan pesten dan effenaf dat krapuul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan