Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waarom dat? Wat kan Club doen aan supporters in hun uitmatchen?
Blijkbaar zijn ze objectief aansprakelijk voor het gedrag van hun fans, volgens het Bondsparket:

Dan zou ge eerder de supportersclubs moeten aanpakken. Die regelen de tickets van bezoekers met uitmatchen.
Of Club zelf zodat dat clubje randdebielen geen tickets meer krijgt.

Elke voetbalclub met ballen kan zulke problemen best makkelijk aanpakken hoor. Elke club die uit-tickets krijgt aanschrijven en ze duidelijk maken dat wanneer er bepaalde dingen gebeuren die écht niet door de beugel kunnen en de dader(s) geïdentificeerd worden als lid van club x de hele club een jaar lang geen enkel ticket krijgt. Als je dat consequent kan uitvoeren ga je al heel veel tegenhouden denk ik.

Die enkele brave jongens die met dat krapuul in 1 club zitten hebben dan maar pech. Uiteindelijk weet elke supporter hier op het forum perfect in welke supportersclub(s) van hun favoriete ploeg de idioten zitten. Ben je zelf zo geen marginaal ga dan op een andere bus een plaats zoeken, klaar.

Die bussen zijn natuurlijk wel regiogebonden, dus die north fanatics zitten ook wem verspreid over verschillende bussen. Op de bus waar ik vroeger meeging zat er nu wel niemand van dat gespuis. Maar ik zou nu geen supportsclub van 20 minuten verder opzoeken omdat er 1 gastje ook op de bus zit.

En ga je dat ook doen?
Naar waar kan ik dat melden ? Nu vraag je u af hoe ik dat weet vijftal jaar geleden zat mijn broer daarbij. Gelukkig heb ik hem daaruit kunnen wegtrekken.
Is eens in een sportclub binnen gebroken voor de banner van gent, politie heeft hem opgepakt.

Naar waar kan ik dat melden ? Nu vraag je u af hoe ik dat weet vijftal jaar geleden zat mijn broer daarbij. Gelukkig heb ik hem daaruit kunnen wegtrekken.
Is eens in een sportclub binnen gebroken voor de banner van gent, politie heeft hem opgepakt.
Ik denk als je daarmee naar de politie stapt dat die je wel kunnen helpen, maar blijkbaar is Club zelf ook bezig met ze te identificeren.

Toch grappig hoe die supportersgroepen altijd met zulke infantiele calimero-statements naar buiten komen. Ah ja, eigenlijk zijn de Standard fans de onverdraagzame extremisten :biglaugh:

Die bussen zijn natuurlijk wel regiogebonden, dus die north fanatics zitten ook wem verspreid over verschillende bussen. Op de bus waar ik vroeger meeging zat er nu wel niemand van dat gespuis. Maar ik zou nu geen supportsclub van 20 minuten verder opzoeken omdat er 1 gastje ook op de bus zit.
Bij Club is het idd lastiger omdat die SV's hebben over het hele land met dus de mogelijkheid dat "fanatics" over verschillende SV's zitten. Maar dat valt nog steeds op te lossen met een namenlijst natuurlijk, al is dat uiteraard lastiger om te controleren. "Persoon x zat die dag op jullie bus. Pak hem nog eens mee en je rijdt de rest vh jaar voor niks want je krijgt geen tickets meer."

Ik weet dat ik het allemaal veel te simplistisch uitleg natuurlijk, de eigenlijke oplossing zal een pak complexer zijn. Maar als je dit niet gaan aanpakken als voetbalclubs ga je richting toestand zoals in Nederland waar een match wordt stil gelegd als er een plastiek bekertje het veld op waait en waar bij een hoop matchen gewoon geen uitsupporters meer zijn toegestaan. Een Verlinden bv. heeft geen ene sikkepit sympathie voor voetbalsupporters dus die zou het hoegenaamd niet erg vinden om veel strengere maatregelen op te leggen dan nodig. En het zou jammer zijn dat de gewone supporter nog eens 2u vroeger zou moeten vertrekken om dan in een hok opgesloten te worden, geen drank meer krijgt op de bus en in het stadion en jaarlijks een topmatch of 3 moet missen.

Wat staat erin? (asking for a friend with no instagram or other bullshit social media :unsure: )
Dat ze geen nazi's zijn, maar doordat Standard extreem-linkse sympathieën heeft wouden ze daartegen protesteren.
Het is dus geen verheerlijking van Nazisme, maar een proteststem tegen de terroristische organisaties die extreem links zijn. Nog wat debielen (zoals Djokovic en Supporters van de Franse nationale ploeg) zouden ook die beweging gemaakt hebben, dus ze zijn pro diversiteit etc etc.

Tis toch altijd een gok of die mannen één of toch twee werkende hersencellen hebben ze, maar meer gaat het niet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan