Spooky
Well-known member
eentje om te quoten voor laterDat zal nooit gebeuren, is ten eerste wettelijk niet zo eenvoudig en praktisch evenmin.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
eentje om te quoten voor laterDat zal nooit gebeuren, is ten eerste wettelijk niet zo eenvoudig en praktisch evenmin.

als Club en rsca het proces in gang zetten om dit te doen gebeuren gaan ze bij de Pro League wel in paniek schieten en zal een compromis misschien wel mogelijk zijn?Ik denk dat we er als fan van welnde dupe van zouden kunnen worden, dus voor mij moet dat apart verkopen ook niet.
Hier kan toch niemand vrolijk van worden. Behalve die van Genk. Die zag ik op het nieuws roepen om dit format te behouden.
Het afschaffen van de puntenhalvering ligt toch al op tafel van voor het einde van deze play-offs??Ik vind die punten halvering ook belachelijk. Maar ergens heb ik iets van waarom ligt die puntdeling nu op tafel , net nu dat ,Club kampioen is door die punten deling.
En btw Club is altijd tegenstander van dit competitie format geweest.
ah nee hé, alles blijft zoals het was, tafel is leegHet afschaffen van de puntenhalvering ligt toch al op tafel van voor het einde van deze play-offs??
Was al sprake van voor de play offs begonnen. Maar het is het niet gewordenHet afschaffen van de puntenhalvering ligt toch al op tafel van voor het einde van deze play-offs??
En wat is er precies vals aan?Is niet alleen het aantal matchen, puntenhalvering is ook gewoon outright competitievervalsing.

DAZN maakt ons voetbal onmogelijk en kapot. Onmogelijke uren soms op onmogelijke dagen. Ze doen maar. Mij boeit het jaar na jaar minder om daar een abonnement voor te nemen. Het wordt ook elk jaar duurder en duurder. De kunstmatige spanning is er wel in de play offs, maar hoogstaand voetbal zien we een heel jaar niet in ons landGenk was zeker niet de enige club die deze vorm van PO's wilde behouden. Als het enkel Genk was, was het toch ook gewoonweg niet gebleven...
Wat wel is, is dat mijn club het niet boeit of de puntenhalvering verdwijnt of blijft. Verdwijnt het? All good. Blijft het? All good.
Jammer. Zowel het standpunt van mijn club als hetgeen we nu weer krijgen. Ik vind dit formaat oprecht het leukste, maar wil zelf ook van die halvering af. Maar iedereen keert voor zijn eigen winkel. Niemand. NIE MAND. Ik herhaal: Niemand doet het voor de schoon ogen van het publiek. Iedere club denkt aan hoe ze het beste hun doelen kunnen bekijken. In welk formaat kunnen we het meest kampioen worden? In welk formaat kunnen we het meest Europees voetbal halen? In welk formaat krijgen we de meeste TV-gelden? In welk formaat komen we het minst vlug in degradatiegevaar? En voor Genk als jojoclub is een PO's met zes nu eenmaal het "veiligst" (niet voor niets dat ook een AA Gent hier serieuze voorstander van is).
Maar ik blijf erbij: Als enkel Genk een dwarsligger was, waren we dit gesprek nu niet aan het voeren. Alleen zijn die van ons zo dom om zichzelf constant zo kenbaar te maken in de pers en zijn we ook gewoon een makkelijke kandidaat om the fall guy te spelen in de pers. Er zijn gewoon zodanig veel verschillende meningen dat er geen compromis kan. Als iedereen behalve Genk een competitie met 18 wilde, was die er. Als iedereen behalve Genk de puntenhalvering wegwilde, was die weg. Als iedereen behalve Genk PO's met 4 wilde, waren die er. Enzzzzzz. Grootste boosdoener? DAZN die sowieso al aangegeven heeft een serieus stuk minder te betalen bij een ander formaat. En dan luisteren heel wat clubs ineens. Niet enkel Genk.
DAZN maakt ons voetbal onmogelijk en kapot. Onmogelijke uren soms op onmogelijke dagen. Ze doen maar. Mij boeit het jaar na jaar minder om daar een abonnement voor te nemen. Het wordt ook elk jaar duurder en duurder. De kunstmatige spanning is er wel in de play offs, maar hoogstaand voetbal zien we een heel jaar niet in ons land
ah nee hé, alles blijft zoals het was, tafel is leeg
Awel ja, maar het feit dat er sprake van was had toch niets te maken met het feit dat Club er nu van heeft kunnen profiteren?Was al sprake van voor de play offs begonnen. Maar het is het niet geworden
Zal het anders verwoorden het kwam nu veel meer ter sprake. Kan het mis inschatten ook natuurlijkWas al sprake van voor de play offs begonnen. Maar het is het niet geworden
Ja hallow als ge dat niet inziet...En wat is er precies vals aan?
Voelt mss oneerlijk voor velen hier, maar je weet op voorhand dat je in de nieuwe competitiefase, die de playoffs nog altijd zijn, dat je daarin de helft van de punten uit de eerste competitiefase meekrijgt.
En zijn alle noord Amerikaanse sporten dan ook “outright” competitievervalsing?

40 matchen? Daar lachen ze in de Engelse tweede klasse mee.Ja akkoord, uiteraard kent iedereen vooraf de regels maar daar gaat het ook niet om.
Punt van vergelijk is het oude format zonder halvering en het huidige met.
Het huidige is zodanig fantastisch en eerlijk dat geen enkele andere nationale voetbalcompetitie het op die manier doet.
Alleen in België moeten ze blijkbaar weer het warm water heruitvinden.
Ik heb niets tegen PO's op zich (al zit je dan nog steeds met 40 matchen) maar dan zonder halvering.
Gohja, als het enkel die 40 matchen zijn, gaat dat wel maar het is En Europees voetbal, En bekercompetitie En Nationale voorrondes, vriendenmatchen en Nations league he. De meeste in de Engelse 2de klasse spelen uiteindelijk enkel maar hun competitie en heeft van alle andere zaken weinig last. Er zullen wel wat internationals zijn maar Europees spelen ze niet. En in de beker spelen ze meestal ook niet tot de laatste wedstrijden mee.40 matchen? Daar lachen ze in de Engelse tweede klasse mee.
Nations league is een vervanging van vriendschappelijke matchen, dus geen idee of dat per se meer is, maar geef u wel gelijk over de UEFA. Maar is dat echt zo'n groot probleem in België? In veel competities worden er geen matchen gespeeld he. In de nieuwe opzet gingen de matchen toch ook niet minder worden?Gohja, als het enkel die 40 matchen zijn, gaat dat wel maar het is En Europees voetbal, En bekercompetitie En Nationale voorrondes, vriendenmatchen en Nations league he. De meeste in de Engelse 2de klasse spelen uiteindelijk enkel maar hun competitie en heeft van alle andere zaken weinig last. Er zullen wel wat internationals zijn maar Europees spelen ze niet. En in de beker spelen ze meestal ook niet tot de laatste wedstrijden mee.
De grote schuldige van de belasting is ook gewoon de UEFA die van elke competitie alleen maar meer en meer maakt. Die Nations league bijvoorbeeld is totaal onnodig.