Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo moeilijk is het toch niet om zowel voor de match als tijdens de rust om te roepen dat iedereen op zijn plaats blijft na het laatste fluitsignaal tot de GO wordt gegeven? Op andere plaatsen werkt dat maar in Brugge niet?

Op andere plaatsen werkt dat evenmin. Op Beerschot waren we al 2 weken kampioen en toch 5 minuten voor affluiten stond de helft al aan de boarding om gelijk het veld te bestormen.
Terwijl op voorhand, tijdens de rust, op de LED boarding en 5 minuten voor affluiten door de stadionomroeper gevraagd werd het veld niet te bestormen tot het podium voor de bekeruitreiking het veld opgerold was.

They just don't give a f*ck. Die denken dat zij beslissen waar en wanneer en enkel hun eigen wens is van tel. Niks anders. Er zijn weinig wezens op Aarde zo egoistisch als een voetbalsupporter.

Op andere plaatsen werkt dat evenmin. Op Beerschot waren we al 2 weken kampioen en toch 5 minuten voor affluiten stond de helft al aan de boarding om gelijk het veld te bestormen.
Terwijl op voorhand, tijdens de rust, op de LED boarding en 5 minuten voor affluiten door de stadionomroeper gevraagd werd het veld niet te bestormen tot het podium voor de bekeruitreiking het veld opgerold was.

They just don't give a f*ck. Die denken dat zij beslissen waar en wanneer en enkel hun eigen wens is van tel. Niks anders. Er zijn weinig wezens op Aarde zo egoistisch als een voetbalsupporter.
Het is ook een modefenomeen. Vroeger zag ge dat niet zo vaak. Nu ziet ge dat om iedere gekke reden: gered van degradatie, een beker vieren weken later, Europees halen,...

Nu goed, ik ben ook twee keer bij kampioenschappen op het veld gelopen. Tegen Standard in 2011 kon ik dat ook begrijpen. Dat was echt een thriller van een match waar Courtois ons gewoon recht houdt. In 2019 kon ik dat minder begrijpen. Toen waren we tegen Anderlecht kampioen geworden en een week later moesten we tegen Standard. Toen stond ik ook niet klaar, maar uiteindelijk ziet ge iedereen gaan en dan gaat ge ook een kijkje nemen.

Bij Gent werkte dat wel. Maar die hebben natuurlijk die onnozele gracht die een veldbestorming tegenhield. En dus ook geen echt kampioenengevoel feest.

Laatst bewerkt:
Het is ook een modefenomeen. Vroeger zag ge dat niet zo vaak. Nu ziet ge dat om iedere gekke reden: gered van degradatie, een beker vieren weken later, Europees halen,...

Nu goed, ik ben ook twee keer bij kampioenschappen op het veld gelopen. Tegen Standard in 2011 kon ik dat ook begrijpen. Dat was echt een thriller van een match waar Courtois ons gewoon recht houdt. In 2019 kon ik dat minder begrijpen. Toen waren we tegen Anderlecht kampioen geworden en een week later moesten we tegen Standard. Toen stond ik ook niet klaar, maar uiteindelijk ziet ge iedereen gaan en dan gaat ge ook een kijkje nemen.

Klopt niet.
Dat gebeurt al eeuwig. Vroeger was dat bij ons zelfs traditie bij elke laatste thuismatch. In ons eerste seizoen terug in eerste in 1996/1997 zijn we zo bvb allemaal het veld opgevlogen na een simpele 1-1 tegen STVV. Er was geen reden behalve dat we dat gewoon altijd al deden.

Klopt niet.
Dat gebeurt al eeuwig. Vroeger was dat bij ons zelfs traditie bij elke laatste thuismatch. In ons eerste seizoen terug in eerste in 1996/1997 zijn we zo bvb allemaal het veld opgevlogen na een simpele 1-1 tegen STVV. Er was geen reden behalve dat we dat gewoon altijd al deden.
Idd, ook eens op het veld van Gent gestaan omdat ze de intertoto beker mochten spelen het seizoen erna. Allee, zo herinner ik het mij toch.

Dat herinner ik me niet meer
Ik heb twee keer op het gras gestaan in het Ottenstadion:
Één keer begin jaren 90 als jong ventje tegen Club omdat het oude V-vak al te vol stond en we via het veld naar een andere tribune moesten en één keer bij de laatste wedstrijd in het Stadion

Edit: deze wedstrijd tegen Club dus. Beetje Liverpool - Forrest vibes, maar gelukkig zonder slechte afloop

Klopt niet.
Jop ergens in de jaren '90 het veld opgelopen toen we erin bleven tegen Germinal Ekeren.
En mijn vader zat al in Pfaff zijn nek voor affluiten op Beringen in '79.

Klopt niet.
Mijn eerste match was in 2002 en toen is er inderdaad nog die veldbestorming geweest op Westerlo bij de tweede titel. Maar echt bewust ben ik pas gaan kijken in 2002-2003. Niet bepaald de beste jaren. In 2011 heb ik het pas de eerste keer gezien. Dus van die periode tussen 2003 en 2010 heb ik het nooit meegemaakt.

Tja. Ik snap dat velen niet verder geraken dan Bilal zijn statistieken. Maar als ge die heel het seizoen bezig gezien hebt, snapt ge de keuze. Die gast is echt ongelooflijk. Die zijn inzicht, die zijn volume, die zijn verbetenheid, die zijn werkkracht/inzet... Een heel grote in wording. Al gaat die op termijn meer zijn plaats hebben op de 8 ipv de 10.

En qua die statistieken... Vergeet niet dat we zowat de minst efficiënte aanval hebben in België. Verhoudingen kansen vs doelpunten zaten we echt dramatisch slecht. Met de efficiëntie van de top 3 stonden wij zelf in de top 3 en dan zagen we ook heel andere cijfers bij Bilal.

Het is dus ook echt een kwestie van wat verder kijken dan puur de cijfers.
Ik denk dat EK zijn plaats idd eerder de 8 is want dit seizoen lang heb ik hem te vaak nog zien falen om een dodelijke bal terug te leggen of te centeren vanaf de flank, doeltreffend te infiltreren en te scoren enzovoort voor zijn positie. Hij kwam vaak met de bal in stelling en liet het dan afweten, ook al was ie wel weer sterker dan vorig seizoen. Ik vond hem niet constant een dragende speler, hij trok Genk nog niet eigenhandig over de streep met regelmaat en dat mis ik wel.

Maar hij is nog maar 20 natuurlijk. Echter, alsnog liggen zijn kwaliteiten eerder op de 8 dan op de 10 of 7/11.

Thiago was/ben ik minder fan van maar die heeft uiteindelijk toch zijn gram gewonnen. Hij heeft vaak nog gefabeld maar uiteindelijk zijn de bijdrages die hij heeft geleverd cruciaal gebleken. Iedereen kan missen, maar weinigen kunnen zo veel en vaak scoren.

Ik denk dat EK zijn plaats idd eerder de 8 is want dit seizoen lang heb ik hem te vaak nog zien falen om een dodelijke bal terug te leggen of te centeren vanaf de flank, doeltreffend te infiltreren en te scoren enzovoort voor zijn positie. Hij kwam vaak met de bal in stelling en liet het dan afweten, ook al was ie wel weer sterker dan vorig seizoen. Ik vond hem niet constant een dragende speler, hij trok Genk nog niet eigenhandig over de streep met regelmaat en dat mis ik wel.

Maar hij is nog maar 20 natuurlijk. Echter, alsnog liggen zijn kwaliteiten eerder op de 8 dan op de 10 of 7/11.

Thiago was/ben ik minder fan van maar die heeft uiteindelijk toch zijn gram gewonnen. Hij heeft vaak nog gefabeld maar uiteindelijk zijn de bijdrages die hij heeft geleverd cruciaal gebleken. Iedereen kan missen, maar weinigen kunnen zo veel en vaak scoren.
Tja, ik zie El Khannous gewoon verder geraken dan Thiago. Maar goed, ik heb die ook niet altijd zien spelen. Bilal zou inderdaad beter op de 8 spelen. En voor de rest moet hij echt aan zijn afwerking werken.

Één keer begin jaren 90 als jong ventje tegen Club omdat het oude V-vak al te vol stond en we via het veld naar een andere tribune moesten en één keer bij de laatste wedstrijd in het Stadion

Edit: deze wedstrijd tegen Club dus. Beetje Liverpool - Forrest vibes, maar gelukkig zonder slechte afloop
Was in het seizoen met Score Martin Arst als ik mij niet vergis. En Eric Joly.

Op KVK ook veldbestorming: maar de oproerpolitie stond goed opgesteld tussen supporters Lommel waar ook hun spelers bij stonden.

De hekken werden ook uiteindelijk vrij snel opengezet om op het veld te gaan, wat ik zelf ook gedaan heb. Heb me op sommige KVK supporters kwaad gemaakt omdat ze aan het uitdagen waren. Uiteindelijk waren de meeste akkoord dat Groen-Wit een terecht applaus verdienden voor hun inzet en ons tot verlengingen hebben gedwongen.

Helaas was er een minderheid (bij beiden) toch uit op een confrontatie. Waarna het traangas onnodig werd gebruikt op de ganse groep die daar stond. Uiteindelijk iedereen toch rustig terug de tribune in om de spelers te begroeten.

Hoezo goedkeuren? Ik zeg letterlijk dat de scheids de match had moeten stilleggen en forfaitnederlaag indien geen gevolg hieraan zou gegeven zijn.

Hoe je dat als goedkeuren kan bestempelen?? :oink:
Ik ben de laatste die onze Belgische scheidsrechters zal verdedigen, maar gelukkig hebben deze scheidsrechters dan toch nog een absoluut minimum aan inlevingsvermogen.

Jij zou de competitie beslechten door een forfaitnederlaag toe te kennen in de 96ste minuut en zo de titel naar Union sturen. Right. :rofl::rofl::rofl:

Triest wat slecht stadion en supporters management door de politie/ordediensten kan doen. Begin met niet over Hillsborough, die families hebben nog altijd niet volledig gerechtigheid gekregen.

Ik ben de laatste die onze Belgische scheidsrechters zal verdedigen, maar gelukkig hebben deze scheidsrechters dan toch nog een absoluut minimum aan inlevingsvermogen.

Jij zou de competitie beslechten door een forfaitnederlaag toe te kennen in de 96ste minuut en zo de titel naar Union sturen. Right. :rofl::rofl::rofl:
nee, ik zou dreigen hiermee, dat zou dan hopelijk doordringen tot de paar hersencellen van die mannen die geen geduld hebben om te wachten tot het laatste fluitsignaal.

Zo moeilijk is het toch niet om zowel voor de match als tijdens de rust om te roepen dat iedereen op zijn plaats blijft na het laatste fluitsignaal tot de GO wordt gegeven? Op andere plaatsen werkt dat maar in Brugge niet?
No offense, maar dat valt gewoon quasi niet tegen te houden hé. Als er daar een paar supporters het in hun bol krijgen om het veld te gaan bestormen heb je het zitten, dan mag je daar nog wat stewards of eventueel politieagenten gaan zetten. Wat gaan die doen tegen duizenden supporters die allemaal tegelijkertijd het veld op lopen?

Je gaat toch echt al serieus de grove middelen moeten bovenhalen omdat effectief te willen tegenhouden vermoed ik.

No offense, maar dat valt gewoon quasi niet tegen te houden hé. Als er daar een paar supporters het in hun bol krijgen om het veld te gaan bestormen heb je het zitten, dan mag je daar nog wat stewards of eventueel politieagenten gaan zetten. Wat gaan die doen tegen duizenden supporters die allemaal tegelijkertijd het veld op lopen?

Je gaat toch echt al serieus de grove middelen moeten bovenhalen omdat effectief te willen tegenhouden vermoed ik.
De titels 2003 en 2005 is iedereen op zijn plek blijven zitten. Ik zelf zou het niet doen op da veld gaan lopen maar op zich is er niets verkeerd aan buiten een kleine groep die uitdagen en andere stoten uitsteken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14