Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer gedegouteerd voor een deel van onze supporters. Maar wel hilarisch dat veel Brugge supporters zichzelf zoveel beter gaan voelen dan de gemiddelde Anderlechtfan, alsof er geen marginale leeghoofden tussen hun supporters zitten.
Alsof er geen enkele Brugge fan in de VIP zou springen om iemand af te gaan kloppen die met een Anderlecht sjaal loopt te zwaaien.
Toch al genoeg heel marginale verhalen over Brugse hooligans de laatste jaren? Zoals mensen het ziekenhuis inkloppen aan tankstations en dergelijke. Ook meteen alles gaan veralgemenen, alsof dit een Anderlecht probleem zou zijn. Iedere club heeft van die idioten. lijkt mij eerder

Dit gezegd zijnde, hallucinante beelden. Ook het gedrag tijdens de match, met dat biergooien degoutant. Erger mij ook al een gans seizoen aan een deel van ons publiek, met hun alle boeren zijn homos, encule fis de pute gezangen. Het uitfluiten van Ait El Hadj en Sadiki, matchen stilleggen met Bengaals vuurwerk. Maar het lijkt mij eerder een evolutie die we overal een beetje zien. Supporters die hun emoties koste wat het kost willen uiten, op een foute manier. In Nederland is dit ook een gigantisch probleem sinds de corona.

De taferelen die zich gisteren allemaal hebben afgespeeld nog niet veel meegemaakt in ons stadion. Waanzin.
Ook het aantal mensen die weg zijn door verdovende middelen zeer opvallend. Iets dat ik echt niet snap.

Laatst bewerkt:
Zeer gedegouteerd voor een deel van onze supporters. Maar wel hilarisch dat veel Brugge supporters zichzelf zoveel beter gaan voelen dan de gemiddelde Anderlechtfan, alsof er geen marginale leeghoofden tussen hun supporters zitten.
Alsof er geen enkele Brugge fan in de VIP zou springen om iemand af te gaan kloppen die met een Anderlecht sjaal loopt te zwaaien.
Toch al genoeg heel marginale verhalen over Brugse hooligans de laatste jaren? Zoals mensen het ziekenhuis inkloppen aan tankstations en dergelijke. Ook meteen alles gaan veralgemenen, alsof dit een Anderlecht probleem zou zijn. Iedere club heeft van die idioten. lijkt mij eerder

Dit gezegd zijnde, hallucinante beelden. Ook het gedrag tijdens de match, met dat biergooien degoutant. Erger mij ook al een gans seizoen aan een deel van ons publiek, met hun alle boeren zijn homos, encule fis de pute gezangen. Het uitfluiten van Ait El Hadj en Sadiki, matchen stilleggen met Bengaals vuurwerk. Maar het lijkt mij eerder een evolutie die we overal een beetje zien. Supporters die hun emoties koste wat het kost willen uiten, op een foute manier. In Nederland is dit ook een gigantisch probleem sinds de corona.

De taferelen die zich gisteren allemaal hebben afgespeeld nog niet veel meegemaakt in ons stadion. Waanzin.
Mooi voorbeeldje van whatabout-isme. Iedereen is erover eens dat er in elke ploeg randmarginalen zitten, maar de magnitude en frequentie zijn toch wel frappant bij Anderlecht. Iemand zei het hier al mooi, Anderlecht heeft precies de Standard supporters overgepakt.

Bij zulke uitspraken vragen we wel bronnen, anders zorgt dit onnodig voor nog meer tweestrijd.
Ik ben al meer dan 10 jaar abonnee en in zowel goede als slechte tijden heb ik dit oprecht nog niet gezien in Brugge. Er zijn al eens 1 tegen 1 gevechten geweest in een vak maar een georganiseerde lynchpartij heb ik nog niet geweten. Heb ook al ergens gelezen dat er blijkbaar gemaskerde mannen de VIP bestormd hebben om te controleren of er geen club-supporters waren (zal dan via de gewone ingang geweest zijn waarschijnlijk). Ook zouden ze de poort opengezet hebben voor mensen met stadionverboden terwijl ze voor de veiligheid wel konden snoeien op het aantal aanwezige clubfans.

Fredberg en Riemer hebben zwaar ingekocht met als doel om onmiddellijk dit seizoen te oogsten, maar dat is faliekant fout aan het lopen mede door gebrek aan trainerscapaciteiten. Vraag is, kan dit Anderlecht volgend seizoen opnieuw voor de prijzen meedoen?

Ook het aantal mensen die weg zijn door verdovende middelen zeer opvallend. Iets dat ik echt niet snap.

Allé kom, er wordt hier genoeg benadrukt dat er marginalen en debielen bij elke club zitten. Ook door en bij Club supporters.

Maar je zegt het zelf, die taferelen heb je zelf nog niet (veel) meegemaakt in het stadion. Wat gisteren gebeurde, sorry, dat heb ik echt nog nooit in Jan Breydel gezien. Of in de meeste andere stadions in België. Behalve mss op Standard. En hoewel de sfeer daar fantastisch kan zijn, weten we ook dat tussen die supporters de ergste en meest debiele heethoofden zitten in België. Dat hetzelfde niveau nu bij Anderlecht lijkt te zitten, daar zou ik mij als club en supporter toch serieus voor schamen en ernstig zorgen over maken.

Allé kom, er wordt hier genoeg benadrukt dat er marginalen en debielen bij elke club zitten. Ook door en bij Club supporters.

Maar je zegt het zelf, die taferelen heb je zelf nog niet (veel) meegemaakt in het stadion. Wat gisteren gebeurde, sorry, dat heb ik echt nog nooit in Jan Breydel gezien. Of in de meeste andere stadions in België. Behalve mss op Standard. En hoewel de sfeer daar fantastisch kan zijn, weten we ook dat tussen die supporters de ergste en meest debiele heethoofden zitten in België. Dat hetzelfde niveau nu bij Anderlecht lijkt te zitten, daar zou ik mij als club en supporter toch serieus voor schamen en ernstig zorgen over maken.
Ik heb 15 jaar een abonnement gehad bij Anderlecht en elke week mee op verplaatsing geweest. Van die zaken zoals nu heb ik er gedurende die 15 jaar toch veel gezien. Het kwam alleen minder in de media omdat mensen niet allemaal stonden te filmen of zelfs telefoon had waarop je kon filmen. Ik zeg het: ik heb meer dan genoeg gezien.

Wat wel een groot verschil is met toen, is dat het toen meestal enkel alcohol was dat de dooddoener is bij velen. Nu wordt er enorm veel drugs gepakt. Zie je ook op de festivals tegenwoordig. Die synthetische drugs is een ramp aan het worden. Bij de supportersclub waar ik jaren lang in het bestuur heb gezeten zijn dit jaar ook een paar leden buitengegooid door drugs te nemen in de bus. Dat zijn zaken die ik bijvoorbeeld nooit ben tegengekomen

Laatst bewerkt:
Fredberg en Riemer hebben zwaar ingekocht met als doel om onmiddellijk dit seizoen te oogsten, maar dat is faliekant fout aan het lopen mede door gebrek aan trainerscapaciteiten. Vraag is, kan dit Anderlecht volgend seizoen opnieuw voor de prijzen meedoen?
Als we gisteren met Jan , Deleaney , Hazard zouden spelen hebben we gewoon meer kans , maar kijk wat Club op de bank gisteren had zitten ( Nusa , Skov , Thiago moest die niet geblesseerd zijn)
Hun kern is gewoon beter en uitgebreider , we moeten daarover niet rond de pot draaien .
Riemer is niet de tacticus , maar heeft toch een paar jongeren naar een niveauke hoger getild .
Wat volgend jaar ?
-Hopelijk ne fitte Hazard /Yari
- gaan we verder met Riemer?
- Stopt Jan ?
- wie gaan we halen als ook nog Zeno weggaat ?
- Wie vertrekt er nog allemaal ?
Ik kan vandaag nog 10 vragen stellen , ik zou het begot nimeer weten
Aan de andere kant : slecht voetbal maar je deed mee met de titel en je speelt Europees , een kleine troost .

Ik heb 15 jaar een abonnement gehad bij Anderlecht en elke week mee op verplaatsing geweest. Van die zaken zoals nu heb ik er gedurende die 15 jaar toch veel gezien. Het kwam alleen minder in de media omdat mensen niet allemaal stonden te filmen of zelfs telefoon had waarop je kon filmen. Ik zeg het: ik heb meer dan genoeg gezien.
Mja, ik ben al in veel stadions geweest in België, meeste wedstrijden bij Club, Standard en AA Gent, waarbij vooral die eerste 2 toch de reputatie hebben zware harde kernen te hebben, maar dergelijke beelden heb ik toch nog maar weinig gezien.

Zelfs tijdens AA Gent - Club Brugge dit seizoen, toevallig de eerste wedstrijd waar mijn zoontje eens meeging in de Ghelamco, waar ze ook vuurpijlen hadden afgestoken en met bivakmutsen naar het uitvak waren gelopen, was het helemaal zo erg niet als dit.

Zeker wanneer men zelfs spelers aan het stadion gaat beginnen aanvallen, waar zijn we dan mee bezig zeg.

Gelieve de feiten wel correct voor te stellen, zowat iedereen lijkt het er hierover eens dat dit gedrag nergens thuishoort.
Wel frappant die Anderlecht supporters die over elkaar vallen om dit gedrag van gisteren nog eens te relativeren/normaliseren.

Mja, ik ben al in veel stadions geweest in België, meeste wedstrijden bij Club, Standard en AA Gent, waarbij vooral die eerste 2 toch de reputatie hebben zware harde kernen te hebben, maar dergelijke beelden heb ik toch nog maar weinig gezien.

Zelfs tijdens AA Gent - Club Brugge dit seizoen, toevallig de eerste wedstrijd waar mijn zoontje eens meeging in de Ghelamco, waar ze ook vuurpijlen hadden afgestoken en met bivakmutsen naar het uitvak waren gelopen, was het helemaal zo erg niet als dit.

Zeker wanneer men zelfs spelers aan het stadion gaat beginnen aanvallen, waar zijn we dan mee bezig zeg.
Nee klopt. Gisteren was de norm ver voorbij. Dat weet ik ook wel. Voor mijn part mogen ze achter gesloten deuren spelen. Ik heb daar allemaal geen problemen mee. Ik wil alleen maar zeggen dat het heel moeilijk is om dit allemaal weg te krijgen uit de stadions. De frustratie van 7 jaar wanbeleid zal er ook niet veel goeds aan doen vermoed ik. Maar is sowieso geen reden om ook maar iets goed te praten van wat er gisteren afspeelde.

Ik ben al lang blij dat ik daar niet meer naartoe ga.

Als we gisteren met Jan , Deleaney , Hazard zouden spelen hebben we gewoon meer kans , maar kijk wat Club op de bank gisteren had zitten ( Nusa , Skov , Thiago moest die niet geblesseerd zijn)
Hun kern is gewoon beter en uitgebreider , we moeten daarover niet rond de pot draaien .
Riemer is niet de tacticus , maar heeft toch een paar jongeren naar een niveauke hoger getild .
Wat volgend jaar ?
-Hopelijk ne fitte Hazard /Yari
- gaan we verder met Riemer?
- Stopt Jan ?
- wie gaan we halen als ook nog Zeno weggaat ?
- Wie vertrekt er nog allemaal ?
Ik kan vandaag nog 10 vragen stellen , ik zou het begot nimeer weten
Aan de andere kant : slecht voetbal maar je deed mee met de titel en je speelt Europees , een kleine troost .
Meer kans, maar eigenlijk ook geen schijn van kans hè

Ge speelt DE match van het jaar, zonder intensiteit
Debast is al weken aan het sukkelen vanachter, (uit)voetballend top in België. Verdedigend nog teveel (inschattings)fouten

Delaney? De man met zoveel internationale ervaring, maar blijkbaar nog te weinig om 90 minuten zelfcontrole te hebben om geen domme overbodige fouten te maken op nutteloze plaatsen en daardoor die kaarten te pakken. Voetballend ook gewoon te kort. Zijn blessure komt ook door veel te wild in een duel te vliegen

Hazard wil ik gewoon centraal zien ipv op de flank. Zeker als Dreyer op andere flank speelt
Verschaeren is een grap, laat die maar gaan. 2x gezien gisteren. Bij het betreden van het veld en bij zijn wissel.
Daarvoor zit dan Leoni op de bank.. dit seizoen de verpersoonlijking van Anderlecht. Grinta, knokken, blijven gaan, vooruit voetballen en snel handelen.

Riemer moet er gewoon uit. Ge hebt Dolberg en Vasquez (allè die 2e krijgt amper kansen en jaagt ge zo ook weg). 2 spitsen aartsgevaarlijk in de box.
Maar ge speelt die uit op alles behalve hun kwaliteiten

Gisteren neemt ge Degreef mee, flankspelers met een actie. Kan dat die niet klaar is voor zo'n match hè (maar moet ge hem dan meenemen?)
Allè ik zou zelfs zeggen laat hem thuis als ge in minuut 84 linksback voor linksback wisselt

Mooi voorbeeldje van whatabout-isme. Iedereen is erover eens dat er in elke ploeg randmarginalen zitten, maar de magnitude en frequentie zijn toch wel frappant bij Anderlecht. Iemand zei het hier al mooi, Anderlecht heeft precies de Standard supporters overgepakt.
Dat is toch helemaal geen whatabout-"isme"?

Ik veroordeel het, vind het degoutant, schaam mij diep. Ik kaart enkel de manier aan waarop Club supporters opeens overal gaan opperen alsof dat daar nooit zou kunnen gebeuren. Zet daar de VIP's vlak aan een vak met harde jongens, en je hebt dat toch ook gewoon voor? Is een probleemsituatie, dat vak, waar de club iets aan mag gaan doen.

What aboutism was het degoutante racisme incident erbij halen 2 jaar geleden. Of tal van andere pijnlijke voorvallen met geweld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K