Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben niet neutraal Babluna, hoeveel keer moet ik het zeggen wat dit er toe doet snap ik niet (ik kijk op eenzelfde manier/hoeveekheid liefde naar andere concurrenten zoals Antwerp/Union/Genk... whatevah) maar ik ben in de eerste plaats voetballiefhebber en dan pas supporter ik voor een ploeg. Dit is volgens mij een redelijk sec analyse over het seizoen van Anderlecht. Maar you be you, ik kan me inbeelden dat het nog wat pijn doet na gisteren.
Dat doet er natuurlijk wel toe als ge steeds niet kunt laten om te zagen over 1 ploeg. Alsof die fase met Vetlessen tegen Union niet smerig was of dat doorgaan van Janssen tegen Brugge? Allè, het is allemaal triestig, maar om nu elke keer opnieuw te zagen alsof Anderlecht de grote boosdoener is in het Belgisch voetbal slaat nergens op. Maar zoals ik al eerder zei, dat zal wel betekenen dat Anderlecht weer op de goede weg is.

Dat doet er natuurlijk wel toe als ge steeds niet kunt laten om te zagen over 1 ploeg. Alsof die fase met Vetlessen tegen Union niet smerig was of dat doorgaan van Janssen tegen Brugge? Allè, het is allemaal triestig, maar om nu elke keer opnieuw te zagen alsof Anderlecht de grote boosdoener is in het Belgisch voetbal slaat nergens op. Maar zoals ik al eerder zei, dat zal wel betekenen dat Anderlecht weer op de goede weg is.
Op vlak van supporters is Anderlecht de laatste jaren vooral de rol van Standard aan het overnemen. Ongelofelijk wat voor marginaliteiten daar gebeuren maar wel blijven pretenderen dat ze het meeste klasse hebben van 1A 😂

Ik zou dat niet zozeer de goede weg noemen. Het publiek is duidelijk aan het kraken na die jaren in de woestijn. Het is te hopen voor hen dat er binnenkort terug sportief succes kan zijn want het is echt te boertig geworden ondertussen.

Een kameraad met abonnement op Anderlecht zei dat het gisteren heel extreem was qua geweld. Buiten de poort lag ook ene te bloed uit zijn mond. Mijn kameraad zijn vader, die dokter is, heeft de hulpdiensten verwittigd, want meer konden ze niet doen. Triestig is het.

Op vlak van supporters is Anderlecht de laatste jaren vooral de rol van Standard aan het overnemen. Ongelofelijk wat voor marginaliteiten daar gebeuren maar wel blijven pretenderen dat ze het meeste klasse hebben van 1A 😂

Ik zou dat niet zozeer de goede weg noemen. Het publiek is duidelijk aan het kraken na die jaren in de woestijn. Het is te hopen voor hen dat er binnenkort terug sportief succes kan zijn want het is echt te boertig geworden ondertussen.
Sportief hebben ze enorme stappen gemaakt. Dat een groot deel supporters idioten zijn, weten we. Dat is bij mijn club zo, bij uw club en bij alle andere clubs.

Als je denkt dat deze zaken alleen bij Anderlecht gebeuren heb je het mis hoor. Overal zit er gespuis. Denk je dat als het andersom was geweest en Anderlecht in Brugge had gaan winnen met dezelfde gevolgen voor de titel het daar rustig had gebleven?

Maar het klopt dat er te laks wordt opgetreden tegen deze individuen. Voor mijn part moet je al die bivakmutsen die naar een match gaan onmiddellijk de toegang ontzeggen, normaal vind ik dat allemaal niet meer. Dat is voor mij ook de grootste reden dat ik het live voetbal vaarwel heb gezegd

Sportief hebben ze enorme stappen gemaakt. Dat een groot deel supporters idioten zijn, weten we. Dat is bij mijn club zo, bij uw club en bij alle andere clubs.
Ik kan begrijpen dat je na vorige seizoenen tevreden bent met de 3e plaats. Maar je kan toch bezwaarlijk tevreden zijn met het spelpeil dat Anderlecht al heel het seizoen op de mat legt? Het is ook niet zo dat er, in tegenstelling tot vorige seizoenen, geen middelen geinvesteerd zijn? 25 miljoen (?) erin gestoken. Dan is dit toch allemaal zeer matig. (Zelfde overterechte kritiek die Club kreeg gedurende de reguliere competitie).

Ik kan begrijpen dat je na vorige seizoenen tevreden bent met de 3e plaats. Maar je kan toch bezwaarlijk tevreden zijn met het spelpeil dat Anderlecht al heel het seizoen op de mat legt? Het is ook niet zo dat er, in tegenstelling tot vorige seizoenen, geen middelen geinvesteerd zijn? 25 miljoen (?) erin gestoken. Dan is dit toch allemaal zeer matig. (Zelfde overterechte kritiek die Club kreeg gedurende de reguliere competitie).
Hier is toch ook geen enkele Anderlecht fan tevreden met het geleverde spel? Lees elke reactie maar eens gedurende de matchen. Zeker 100 voorbeelden waarin we zeggen dat het voetbal slecht of matig is.

Ik ben niet voor Anderlecht he :unsure: .

Als je denkt dat deze zaken alleen bij Anderlecht gebeuren heb je het mis hoor. Overal zit er gespuis. Denk je dat als het andersom was geweest en Anderlecht in Brugge had gaan winnen met dezelfde gevolgen voor de titel het daar rustig had gebleven?

Maar het klopt dat er te laks wordt opgetreden tegen deze individuen. Voor mijn part moet je al die bivakmutsen die naar een match gaan onmiddellijk de toegang ontzeggen, normaal vind ik dat allemaal niet meer. Dat is voor mij ook de grootste reden dat ik het live voetbal vaarwel heb gezegd
Ja dat is nu gemakkelijk zeggen. Je mag me de voorbeelden tonen waarbij leden van een harde kern voor de camera IN het stadion een tribune bestormen en daar een paar supporters van de andere ploeg in elkaar slaan. Succes ermee.

Overigens akkoord wat betreft de bivakmutsen. Die mogen van mij meteen het stadion uit gegooid worden, van eender welke ploeg.

Ja dat is nu gemakkelijk zeggen. Je mag me de voorbeelden tonen waarbij leden van een harde kern voor de camera IN het stadion een tribune bestormen en daar een paar supporters van de andere ploeg in elkaar slaan. Succes ermee.

Overigens akkoord wat betreft de bivakmutsen. Die mogen van mij meteen het stadion uit gegooid worden, van eender welke ploeg.
In Florence hebben ze toch nog ene op zijn bakkes gegeven omdat die ene Fiorentina-sjaak aanhad?

In Florence hebben ze toch nog ene op zijn bakkes gegeven omdat die ene Fiorentina-sjaak aanhad?
Overal is het toch van dat gedrag. Uiteraard bij de ene ploeg minder dan bij sommige anderen. Maar een groot deel van het voetbal is gewoon in de marginaliteit beland en dat gaat er niet op beteren. Ik heb al verschillende bekerfinales gezien op de Heizel. Wat me steeds opvalt is het volk dat uit die bussen komen gestrompeld steeds hetzelfde is. Welke kleuren van sjaal ze aanhebben maakt niet uit. En het is strompelen, want een groot deel is al dronken als ze aankomen

voor alle duidelijkheid: zéér marginaal.

maar toch totaal niet te vergelijken met een gecoördineerde actie waarbij de harde kern in eigen stadion in verschillende vakken, waaronder de business seats, op zoek gaat naar Club supporters om ze daar in groep af te ranselen voor de draaiende camera's.

toch echt wel een exponent van supportersgeweld vanwege een ploeg die pretendeert een voorbeeldfunctie op dat vlak te hebben.

de belaging van Thiago voor de match in de omgeving van het stadion was dan weer wel hilarisch :rofl:allemaal grote mond maar goed opletten dat ze niet de kort in zijn buurt kwamen op risico om met huid en haar opgegeten te worden.

Je moet het toch ook in een andere context zien, die is daar als VIP, genodigde van een sponsor van Anderlecht. Voor hetzelfde geld heeft die nog nooit een stadion vanbinnen gezien. Die mannen zijn gewoon als een bende stieren op een rode (blauw-zwarte) lap gelopen. ( ik moet ook de eerste beelden van die sjaal nog zien).

Met alles wat al openstond (van dit en vorige seizoen), wat niet opgemerkt is door de media/scheidrechter ( vuurpijlen naar Bruggefans op speeldag 2 van de playoffs) en gisteren (vechtpartijen, Thiago lastigvallen, Onyedika bekogelen en tijdens de wedstrijd rookbommen op het veld) komen jullie echt goed weg als de boetiek maar 1 match dichtblijft.

Dit hé. De laatste keer dat ik naar Club - AA Gent ben gaan kijken was ook op uitnodiging in de business seats en het zat daar vol met Gent supporters die er ook op uitnodiging zaten. Dat is altijd zo, op de werkvloer of via een klant of leverancier, wanneer men weet dat iemand voor deze of gene ploeg is, gaat men die gewoon vaak meenemen. En zo hoort het ook, supporters van de 2 ploegen tussen elkaar, wat jennen, wat plagen en nadien samen een goed glas drinken.

Zo'n mannen moeten eruit , maar met uwe Club Brugge sjaal zwieren voor nen harde kern van den tegenstander is oliedom los dat het in of uit het stadion is

Allé gast komaan, 2de keer dat je geweld vergoelijkt omdat het zogezegd de ander zijn schuld is. Geweld hoort gewoon nooit, ook niet in en rond een voetbalstadion. Jij lijkt gewoon te insinueren dat het erbij hoort. En daar zit gewoon al de kiem van het probleem.

Dit hé. De laatste keer dat ik naar Club - AA Gent ben gaan kijken was ook op uitnodiging in de business seats en het zat daar vol met Gent supporters die er ook op uitnodiging zaten. Dat is altijd zo, op de werkvloer of via een klant of leverancier, wanneer men weet dat iemand voor deze of gene ploeg is, gaat men die gewoon vaak meenemen. En zo hoort het ook, supporters van de 2 ploegen tussen elkaar, wat jennen, wat plagen en nadien samen een goed glas drinken.
Ik weet niet wat de aanleiding nu geweest is. Maar ik ga zelf ook dikwijls in de business Seats zien. Als het op verplaatsing is zal je aan mij nooit zien dat ik voor Anderlecht ben. Ik vind dat een vorm van respect als je in het thuispubliek zit. Ik juich bijvoorbeeld niet bij een goal of winst.

Geweld moet er zeker uit. Maar ik vrees dat dat allemaal alleen maar erger gaat worden door de economische realiteit in België.

Het geweld bij veel clubs is toch toegenomen sinds corona heb ik de indruk.

Soit, zei het gisteren al tegen een kameraad die anderlecht supporter is dat ze mogen content zijn met een 3de plek gezien van waar ze komen.

Ool zei hij dat er veel supporters (vooral vd harde kern) al dachten dat ze kampioen waren en dat ze Brugge gingen opeten met huid en haar. En dat je, naarmate de match vorderde, je de sfeer zag omslaan en er veel mensen met schuim op hun bek richting de Brugge supporters aan't roepen en wijzen waren.

Dat moet er echt uit, er zitten daar mensen met kinderen en het zou maar eens moeten dat ze er ongewild midden in verzeild geraken en er iets ergs gebeurd...

voor alle duidelijkheid: zéér marginaal.

maar toch totaal niet te vergelijken met een gecoördineerde actie waarbij de harde kern in eigen stadion in verschillende vakken, waaronder de business seats, op zoek gaat naar Club supporters om ze daar in groep af te ranselen voor de draaiende camera's.
Een gecoördineerde actie nog wel, heb je hier een bron voor?

Een gecoördineerde actie nog wel, heb je hier een bron voor?
Zie twitter fimpje. Zo zijn er nog verschillende terug te vinden als je wil zoeken. Daarnaast ook diverse verhalen van bloedende en in elkaar geslagen supporters in en rond het stadion. Er moet daar iets in de lucht gehangen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14