Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lees ik toch anders. Waarom zou Union die titel pakt dan geen anticlimax zijn voor jullie?
Goh, omdat elke "neutrale" voetbalsupporter het ondertussen Union wel gunt om kampioen te worden vermoed ik?

Is gewoon classic zoals in elke sport hé -> je gunt het de underdog en wordt saai als telkens dezelfde kampioen worden.

rsca en club zijn al vaak kampioen geweest dus behalve de rsca/club supps zelf gaan er niet veel supps van andere ploegen zijn die het ons zomaar gunnen om kampioen te worden, dat is met Union toch anders. Vooral omdat die redelijk nieuw in 1e klasse zijn er geen historie is zoals tussen Club en Gent bijvoorbeeld.

Goh, omdat elke "neutrale" voetbalsupporter het ondertussen Union wel gunt om kampioen te worden vermoed ik?

Is gewoon classic zoals in elke sport hé -> je gunt het de underdog en wordt saai als telkens dezelfde kampioen worden.

rsca en club zijn al vaak kampioen geweest dus behalve de rsca/club supps zelf gaan er niet veel supps van andere ploegen zijn die het ons zomaar gunnen om kampioen te worden, dat is met Union toch anders. Vooral omdat die redelijk nieuw in 1e klasse zijn er geen historie is zoals tussen Club en Gent bijvoorbeeld.
Dat begrijp ik zeker, maar als Solleke zijn comment vanuit het oog van een Brugge-Supporter is, dan is die situatie toch anders? Soit, maakt niet uit.

Het mogelijke gemis van Thiago is toch wel een probleem, je zag meteen dat Jutgla, hoewel die de laatste weken ook best goed speelt op de flank, een pak minder weegt op die verdediging en moeilijker aanspeelbaar is, waardoor de combinatie vooraan moeilijker wordt.

Het is best grappig, Thiago werd een beenhouwer en houthakker genoemd, kon zogezegd quasi niet voetballen, "compleet overschat" mede door die transfersom, maar nu is hij eigenlijk quasi onmisbaar. Echt een beest van een spits.

Skoras ook minder de laatste weken, heeft het heel goed gedaan toen hij zijn kansen kreeg maar zit nu in een dip, maar net op tijd is Skov daar gewoon opnieuw. Lijkt me dus een no brainer om die nu te wisselen voor de basis. Ook Nusa vond ik gisteren heel fris en goed invallen, eindelijk probeert hij op snelheid er voor te gaan en geraakt hij meer dan 1 man voorbij, wat met zijn talent gewoon logisch zou moeten zijn. Aanval met Nusa - Jutgla - Skov lijkt me dus de optie voor zondag.

Middenveld zie ik toch liever met Vetlesen of zelfs Nielsen ipv Odoi. Odoi was op zich niet slecht gisteren maar het is toch gewoon te weinig. Gebruik die als depanneur, maar toch nooit als basisspeler op het middenveld?

In de verdediging zijn vooral De Cuyper en Ordonez toch opnieuw op niveau, nu Sabbe nog zijn niveau van enkele weken geleden en dan zit dat wel goed.

Mignolet wel in de fout bij die corner, hij gaat eerst en houdt dan in waardoor hij weg is van zijn lijn, dat is toch echt een beginnersfout. Ofwel ga je, zelfs met het risico er (half) naast te zitten, ofwel blijf je op je lijn. En toch zou ik ook Mignolet hebben gezet, Jackers deed het goed, maar ik had echt de indruk dat die compleet boven zijn kunnen en op de toppen van zijn tenen stond te spelen, de vraag is hoe lang die dat zou hebben volgehouden.

Het kan zondag alle kanten uit, maar zonder te willen jinxen geef ik toch Club wat meer kans, die zijn al een pak meer getest geweest de laatste weken imo met vaak toch een goed resultaat. Genk overklast dat toen nog in vorm zat, tegen de Europese ploegen, nu tegen Union dat opnieuw in vorm is. Anderlecht speelde de laatste weken tegen een dolend Genk en 2x tegen Cercle, enkel het gelijkspel tegen Union die opnieuw in vorm kwamen na die overwinningen tegen Antwerp was imo echt moeilijk. Een echt grote test tegen een sterke ploeg in vorm hebben ze toch de laatste weken niet echt gehad, in het begin van de play-offs wel tegen Club en een Genk in vorm en die 2 wedstrijden verloren ze. Ze gaan dan nu toch echt moeten opstaan en een niveau hoger halen imo.

Enneuh, er zit een gat in Hayen zijn lucky pull... :unsure:

Enorme gemiste kans. Match die je evengoed had kunnen winnen (maar in het slot ook zeker nog verliezen). 2-2 al bij al billijk, al was de xG wel zwaar in het voordeel van Club dus hebben zichzelf toch wat tekort gedaan in z'n geheel bekeken.

Hopelijk is Thiago snel terug want zonder hem is Club een pak minder sterk. Is zo balvast, weegt ontzettend op een verdediging. Dat kan Jutgla nu eenmaal niet. Zijn eigen wederopstanding in de POs (hoewel ook voordien zonder goals speelde hij geregeld goed) is toch een van de redenen waarom Club zelf ook kon wederopstaan. Met hem of zonder hem in de laatste 2 matchen is toch een groot verschil.

Odoi of Vetlesen is een moeilijke. Vetlesen is de laatste matchen ronduit zwak. Odoi is best verdienstelijk, maar blijft natuurlijk Odoi dus doet af en toe wel iets doms. Hopelijk is Sabbe terug de betere versie van zichzelf en zou dan toch Odoi zetten naast Onyedika. Skov moet natuurlijk de voorkeur krijgen op Skoras wiens vorm even minder is.

Er wordt nogal lacherig gedaan over de prestaties van Anderlecht, maar op Union vond ik ze toch echt zo zwak niet. Dat is datzelfde Union dat gisteren ei zo na Club's titeldroom volledig liet uiteenbarsten door hen in de laatste 20min zoek te spelen. Opvallend dat eigenlijk geen enkel team erin slaagt om volledige wedstrijden zeer goed te spelen en te domineren, laat staan meerdere wedstrijden na elkaar. Veel matchen hebben binnen de match verschillende gedaantes, zo ook gisteren (Union was even nergens na de 0-1 en Club was nergens na de 2-1; het mentale speelt duidelijk een grote rol).

Club is in principe iets beter dan Anderlecht, maar ik verwacht zeker niet dat ze 90min lang beter gaan zijn. Daarvoor zijn ze fysiek ook niet meer sterk genoeg. Er gaan dus kansen liggen voor beide ploegen.

Dat lees ik toch anders. Waarom zou Union die titel pakt dan geen anticlimax zijn voor jullie?
Indien Union toch nog de titel pakt, zou dit voor mij ook gewoon een anticlimax zijn iig. Dat betekent namelijk dat je het in de laatste speeldag zelf nog zou weggeven.

En los daarvan is het toch logisch dat wij liever Union kampioen zien worden dan Anderlecht? Onze enige echte aartsrivaal notabene.

Tja, als Club fan hoop ik gewoon niet dat Anderlecht de titel pakt. Klaar. Dat is toch de eeuwige, grootste rivaal. No offence tegen de Anderlecht fans hier, maar dat steekt gewoon veel harder. :)

Dus uiteraard is het ook een anti-climax als Union de titel nog pakt, maar zou daar toch iets meer tevreden mee zijn dan Anderlecht.

Na gisteren staat Anderlecht toch weer in pole position. Zou de titel niet pakken door Club al minder een anti-climax vinden nu gezien je weer in de achtervolging zit. Misschien wel een leukere rol om die match in Anderlecht aan te vatten dan andersom. Je bent weer de achtervolger... Maak ik mezelf maar wijs.

Groot verschil zal ook zijn of Anderlecht al kampioen kan spelen of niet (bij puntenverlies van Union dus). Als dit zo is, kan dit wel zorgen voor een extra boost bij hen denk ik en dan vrees ik er toch voor...

Laatst bewerkt:
Dat zou ik nog enigszins begrijpen wanneer je al een paar keer kampioen hebt gespeeld, maar na zoveel jaren zonder betekenis, zou ik toch tekenen voor een prijs. Dat was bij Ajax onder De Boer ook zo.
Ja, snap ik allemaal. Maar ik ben Anderlecht fan geworden omdat zij in theorie het mooiste voetbal zouden moeten spelen. Dus ik word oprecht liever 3de met leuk voetbal en veel kansen, dan 1e met grotendeels ruk voetbal.
Toen ik zei, liever 10 jaar Kompany voetbal en steeds 3de ipv een hoop titels, meende ik dat. Al ga ik wel blij zijn voor Debast, Sardella, Leoni, Stroeykens en Yari.

Laatst bewerkt:
Ja, snap ik allemaal. Maar ik ben Anderlecht fan geworden omdat zij in theorie het mooiste voetbal zouden moeten spelen. Dus ik word oprecht liever 3de met leuk voetbal en veel kansen, dan 1e met grotendeels ruk voetbal.
Toen ik zei, liever 10 jaar Kompany voetbal en steeds 3de ipv een hoop titels, meende ik dat. Al ga ik wel blij zijn voor Debast, Sardella, Leoni, Stroeykens en Yari.
snap ik volledig, was gestopt met kijken naar Club onder Deila omdat het niveau van het voetbal op zich gewoon zo'n drama was dat ik het gevoel had dat ik echt wel véél betere dingen met mijn vrije tijd kon doen.

Bij zo'n match als gisteren vind ik het uiteindelijk geen drama om punten kwijt te zijn: was een goeie match (vooral 2e helft) met 2 ploegen die wilden voetballen en dat ook deden, ging goed op en neer en veel kansen en goals... daarvoor kijk je uiteindelijk toch voetbal hé?

Ik vond het onder Kompany nu ook niet zo indrukwekkend om daar nu een titel te willen "inleveren" eerlijk gezegd. Maar daar verschillen we van mening in.

Maar los daarvan begrijp ik het wel, maar titels brengt geld op en met geld haal je betere spelers, waardoor je ook weer beter voetbal kunt spelen. Zo is het bij Ajax ook gegaan na die zwarte periode. Daarom kies ik na zo'n periode toch in de eerste plaats voor een titel om dan door te groeien naar het spel dat bij die ploeg hoort.

Ik vond het onder Kompany nu ook niet zo indrukwekkend om daar nu een titel te willen "inleveren" eerlijk gezegd. Maar daar verschillen we van mening in.

Maar los daarvan begrijp ik het wel, maar titels brengt geld op en met geld haal je betere spelers, waardoor je ook weer beter voetbal kunt spelen. Zo is het bij Ajax ook gegaan na die zwarte periode. Daarom kies ik na zo'n periode toch in de eerste plaats voor een titel om dan door te groeien naar het spel dat bij die ploeg hoort.
Daar verschillen we idd van mening. Maar snap ook wel dat titels belangrijk zijn om verder te bouwen. Maar dat is helaas ook geen garantie als dit niet gekoppeld wordt aan een echte visie. Een visie die ik niet zie bij Riemer. En visie die totaal ontbrak bij Ajax na het vertrek van Overmars en Ten Hag.
Daarom dat ik een titel met Kompany, die wel een duidelijke visie had, veel hoger inschat dan mochten we dit seizoen per ongeluk kampioen spelen. Maar dat geld heel belangrijk is bewezen de jaren onder Kompany dan wel weer heel duidelijk.

als Union nu punten laat liggen en RSCA in eigen huis kampioen speelt tegen brugge..
Da's toch ook wel een gouden randje imho.

Tegen Fiorentina zag je toch ook wel dat we doodop waren imo. Ook Sabbe, echt de indruk dat die er al door zat na een half uur.
Op dat gebied kwam Union veel beter voor de dag, terwijl die toch een dag later gespeeld hadden.
De opeenvolging van matchen eist zijn tol denk ik, het is meer dan gewoon eens wat (meer) rust hebben.

Maar klopt wel dat 6 dagen recuperatie mogelijks wel ietwat zal helpen en hopelijk voldoende zal zijn.
Allé, dat riedeltje van doodop zijn dat is toch zever. Je hebt de breedste kern, je hebt geroteerd, itt tot anderlecht vrij hard gespaard gebleven van blessures totnutoe.

Een keer je dat matchritme gewoond bent van 2 matchen per week kan je dat als ploeg wel aan. Zie ook onszelf. Het enige probleem is dat je je taktisch niet fel kan voorbereiden/verbeteren.

Anderlecht heeft dit seizoen geen Europees gespeeld, vind je die dan fysiek zo superieur deze play-offs? Ik niet.

Maar die Sabbe gisteren, wat was dat. Die deed echt he-le-maal niks goed. Wie was het in extra time die die al bij de rode duivels wou 🤣?

Als Anderlecht supporter, zag ik vreemd genoeg Brugge liever winnen gisteren. Dan is het winnen of niks zondag thuis, en niet speculeren op een gelijkspel. Dan had Riemer het echt eens mogen bewijzen..
Maar goed, klagen ga ik ook niet doen na het resultaat van gisteren :unsure:

Allé, dat riedeltje van doodop zijn dat is toch zever. Je hebt de breedste kern, je hebt geroteerd, itt tot anderlecht vrij hard gespaard gebleven van blessures totnutoe.

Een keer je dat matchritme gewoond bent van 2 matchen per week kan je dat als ploeg wel aan. Zie ook onszelf. Het enige probleem is dat je je taktisch niet fel kan voorbereiden/verbeteren.

Anderlecht heeft dit seizoen geen Europees gespeeld, vind je die dan fysiek zo superieur deze play-offs? Ik niet.

Maar die Sabbe gisteren, wat was dat. Die deed echt he-le-maal niks goed. Wie was het in extra time die die al bij de rode duivels wou 🤣?
Het was toch duidelijk dat er het laatste kwartier niets meer in zat, puur fysiek was dat.
En nu lachen met Sabbe zijn slechte match is ook gewoon onnodig. Die jongen heeft de laatste tijd enorm veel getoond, zowel qua inzet, kwaliteit, talent als rendement. Hij kon gisteren niet meer volgen, dat klopt. Hij is 19 en komt nog maar piepen uit de jeugd, dan is de match van gisteren niets anders dan een accident de parcours he.

Nu, dat laatste kwartier buiten beschouwing gelaten waar we in onze broek kakten, was dat nog eens echt een match om vol beleving te volgen.

als Union nu punten laat liggen en RSCA in eigen huis kampioen speelt tegen brugge..
Da's toch ook wel een gouden randje imho.
Die rivaliteit met andere ploegen laat mij persoonlijk ook koud. Leuke goeie matchen wil ik zien. Met kansen en samenspel over de grond. Heel benieuwd of Riemer dat op termijn zal aanpassen. Of hij gewoon zal blijven aanmodderen met dit voetbal.

Geen fan van Dreyer, maar zonder zijn goals halen we denk ik zelfs geen top 4.

En nu lachen met Sabbe zijn slechte match is ook gewoon onnodig. Die jongen heeft de laatste tijd enorm veel getoond, zowel qua inzet, kwaliteit, talent als rendement. Hij kon gisteren niet meer volgen, dat klopt. Hij is 19 en komt nog maar piepen uit de jeugd, dan is de match van gisteren niets anders dan een accident de parcours he.
Je hebt altijd 'voetbalkenners' die een Doku, Thiago, El Khannouss,... waardeloos vinden omdat ze eens een slechte match spelen. Sommige mensen hebben gewoon -with all due respect - stront in de ogen.

Zoals @Remake ook terecht aangeeft, Sabbe is 19 jaar, komt net piepen en heeft echt een aantal weken op (heel) hoog niveau gespeeld. Die ene mindere helft hem nu aanrekenen alsof hij er niks van kan is wel wat flauw.

Zoals @Remake ook terecht aangeeft, Sabbe is 19 jaar, komt net piepen en heeft echt een aantal weken op (heel) hoog niveau gespeeld. Die ene mindere helft hem nu aanrekenen alsof hij er niks van kan is wel wat flauw.
Ik kijk enkel de matchen van Brugge wanneer ze tegen Union spelen. Dat waren er dit jaar wel 6 😅 maar ik volg de spelers & hun ontwikkeling dus niet op de voet. Ik hoop voor hem inderdaad dat gisteren een accident de parcours was. Want Teklab is nu niet onze beste speler maar in de eerste helft zag Sabbe echt sterretjes tegen hem. En ook aanvallend veel slordigheden.

Omdat iedereen zo lovend was over hem (hier en in de media) was ik serieus verschoten. Dat is het enige wat ik wou aangeven.

Die rivaliteit met andere ploegen laat mij persoonlijk ook koud. Leuke goeie matchen wil ik zien. Met kansen en samenspel over de grond. Heel benieuwd of Riemer dat op termijn zal aanpassen. Of hij gewoon zal blijven aanmodderen met dit voetbal.

Geen fan van Dreyer, maar zonder zijn goals halen we denk ik zelfs geen top 4.

Ook geen fan, maar zet die bij ons en we halen zonder één probleem Europees voetbal.

kaka

Igor Thiago viel geblesseerd uit in de wedstrijd tegen Union. Verder onderzoek bracht een letsel aan de mediale band naar boven. De Braziliaanse aanvaller zal de komende dagen nog verdere onderzoeken ondergaan, maar hij wordt dit seizoen niet meer terug in de selectie verwacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14