Het mogelijke gemis van Thiago is toch wel een probleem, je zag meteen dat Jutgla, hoewel die de laatste weken ook best goed speelt op de flank, een pak minder weegt op die verdediging en moeilijker aanspeelbaar is, waardoor de combinatie vooraan moeilijker wordt.
Het is best grappig, Thiago werd een beenhouwer en houthakker genoemd, kon zogezegd quasi niet voetballen, "compleet overschat" mede door die transfersom, maar nu is hij eigenlijk quasi onmisbaar. Echt een beest van een spits.
Skoras ook minder de laatste weken, heeft het heel goed gedaan toen hij zijn kansen kreeg maar zit nu in een dip, maar net op tijd is Skov daar gewoon opnieuw. Lijkt me dus een no brainer om die nu te wisselen voor de basis. Ook Nusa vond ik gisteren heel fris en goed invallen, eindelijk probeert hij op snelheid er voor te gaan en geraakt hij meer dan 1 man voorbij, wat met zijn talent gewoon logisch zou moeten zijn. Aanval met Nusa - Jutgla - Skov lijkt me dus de optie voor zondag.
Middenveld zie ik toch liever met Vetlesen of zelfs Nielsen ipv Odoi. Odoi was op zich niet slecht gisteren maar het is toch gewoon te weinig. Gebruik die als depanneur, maar toch nooit als basisspeler op het middenveld?
In de verdediging zijn vooral De Cuyper en Ordonez toch opnieuw op niveau, nu Sabbe nog zijn niveau van enkele weken geleden en dan zit dat wel goed.
Mignolet wel in de fout bij die corner, hij gaat eerst en houdt dan in waardoor hij weg is van zijn lijn, dat is toch echt een beginnersfout. Ofwel ga je, zelfs met het risico er (half) naast te zitten, ofwel blijf je op je lijn. En toch zou ik ook Mignolet hebben gezet, Jackers deed het goed, maar ik had echt de indruk dat die compleet boven zijn kunnen en op de toppen van zijn tenen stond te spelen, de vraag is hoe lang die dat zou hebben volgehouden.
Het kan zondag alle kanten uit, maar zonder te willen jinxen geef ik toch Club wat meer kans, die zijn al een pak meer getest geweest de laatste weken imo met vaak toch een goed resultaat. Genk overklast dat toen nog in vorm zat, tegen de Europese ploegen, nu tegen Union dat opnieuw in vorm is. Anderlecht speelde de laatste weken tegen een dolend Genk en 2x tegen Cercle, enkel het gelijkspel tegen Union die opnieuw in vorm kwamen na die overwinningen tegen Antwerp was imo echt moeilijk. Een echt grote test tegen een sterke ploeg in vorm hebben ze toch de laatste weken niet echt gehad, in het begin van de play-offs wel tegen Club en een Genk in vorm en die 2 wedstrijden verloren ze. Ze gaan dan nu toch echt moeten opstaan en een niveau hoger halen imo.
Enneuh, er zit een gat in Hayen zijn lucky pull...