Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Elke bal diep is rood alarm bij jullie verdediging. Die Kans van Delainey loopt er 3 man met 1 aanvaller mee en staan er 2 van Anderlecht alleen.

Heeft dat met goesting te maken of kwaliteit?
Gezien mijn vorige reactie weet ge mijn antwoord wel op die vraag 😃

Nu omgekeerd was dat ook wel. Alleen maken die van rsca betere keuzes. En ook dat is een kwestie van kwaliteit. Ben er zeker van dat als een Dreyer exact dezelfde opties als Zeqiri krijgt, er minstens ene hangt.

Een match die na de 2-0 nooit meer zo spannend mag worden, maar goed. 3 belangrijke punten binnen en de druk op Club en Union.

Dit is wat ik bedoelde met Zeno die fouten maakt. Zag er toch weer echt niet goed uit?

Lekkere goal van Dolberg trouwens :love:
Debast anticipeert gewoon op die bal wanneer die vertrekt. Hij ziet dat die te laag en te kort komt maar net op dat moment afwijkt op Delaney. Hij maakt zeker nog fouten maar dit is gewoon ongelukkig. Ik zie in hem ook gewoon eerder een 6 dan een verdediger.

Alles gewoon nog zelf in handen. Geloof er wel niet in dat we volgende week ook Brugge nog eens kunnen verslaan.

Een match die na de 2-0 nooit meer zo spannend mag worden, maar goed. 3 belangrijke punten binnen en de druk op Club en Union.
Anderlecht wint niet van club en Antwerpen op deze manier, die play-offs matchen zijn gewoon een drama.

Hoop op Union maar zal de club worden denk ik.

Anderlecht wint niet van club en Antwerpen op deze manier, die play-offs matchen zijn gewoon een drama.

Thuis nog niet verloren in de PO's moet toch wel een boostje geven , aleen moet je weer aan je middenveld sleutelen ....
Alles kan nog

Tgoh dat zeggen we al een lange tijd en ze blijven winnen met slecht voetbal, op Antwerp moet je niet rekenen die gaan niets meer doen.

Dan toch maar naar de Bosuil vertrokken met eigenlijk niet al te veel goesting maar ik heb het me geen seconde beklaagd (op de uitslag na dan). Het zijn toch deze momenten waarvoor ik graag op de Bosuil vertoef - ja er was hier en daar wat gefluit maar ik denk dat de beste Reds vandaag in de tribune zaten. Ik werd er zelfs melancholisch van. Het deed me na lange tijd nog eens terug denken aan de tweede klasse waar we maar niet konden uitgeraken...

Anyway, je kan gewoon niet winnen de komende wedstrijden als u spitsen niet klaar zijn voor de wedstrijd. Het gebrek aan interesse bij Kerk is gewoon stuitend. Dan ben je eens basis-speler maar dan ga je 7x buitenspel lopen, een dot van een kans missen 1 op 1 op de keeper en gewoon quasi elk luchtduel verliezen. Hetzelfde is trouwens ook zo voor Georges. Misschien moet Van Bommel gewoon eens bij de basis starten en uitleggen dat ze terug moeten zijn als 'wij' in balbezit zijn.

Het is te weinig sinds de winterstop. We hebben geen echte vervangers gehaald en dat hebben we nu serieus cash mogen betalen met geen Europees voetbal en dat vind ik toch weel op conto van Jacques. Diene mens loopt er nu al jaren rond heeft mee mogen surfen op D'Onofrio, heeft mee mogen surfen op Overmars en heeft vaak de pluimen (on)terecht op zijn hoed gestoken. Maar nu het echt aan hem was om zich te bewijzen en deze winter in actie te schieten - en ja ok, financiele perikelen, Tuurke zullen meegespeeld hebben- maar der had toch een deftige middenvelder bijgemoeten.

Wat kunnen jullie me vertellen over Kortrijk? Wat kunnen we met Lommel verwachten?
Ik zal me beperken tot de periode onder Alexandersson. Bij zijn aankomst begon de ploeg echt goed te draaien en hebben ze goeie matchen gespeeld met drang naar voor en terug een stabiele defensie. De reguliere competitie hebben we afgesloten door te gaan winnen op RSCA (mede ploeg in vorm toen). Ze hebben dan ook een onmogelijke opdracht vervuld door de playdowns gunstig te kunnen starten. Helaas was er tussen die match in RSCA een interlandperiode en had RWDM een nieuwe coach met Ferrera. Ze hebben de eerste 2 matchen gelijkgespeeld en verloren ondanks dat ze telkens op voorsprong kwamen. 3e match thuis verloren van RWDM waardoor we het niet meer in eigen handen hadden.

Uiteindelijk typeert het ons seizoen dat we het dan toch gehaald hebben met oa nog te gaan winnen in RWDM en winst tegen Eupen.

Als ze de stress nu kunnen overtuigen komt het wel goed. We hebben heel wat snelheid (linkerflank en spits) een Kadri kan soms toveren. Andere spelers hebben horen helaas niet thuis in 1ste klasse.

Zozo, straks de topper.

Denk dat het feit dat Union de beker won niet zo positief is voor Club. Hebben al een prijs, krijgen een vertrouwensboost en kunnen met wat minder druk gaan spelen. Al was het spel zeker niet om over naar huis te schrijven.

Club toch een serieuze tik gehad tegen Fiorentina. Hopelijk kunnen ze de draad weer oppikken van de POs.

Ben ´ er nie gerust voor vanavond zonder druk spelen en in winning mooi .
Vanavond pnt laten liggen zal het rsca worden, de moeten we winnen van rsca hoop dat ik mis Ben.

Zozo, straks de topper.

Denk dat het feit dat Union de beker won niet zo positief is voor Club. Hebben al een prijs, krijgen een vertrouwensboost en kunnen met wat minder druk gaan spelen. Al was het spel zeker niet om over naar huis te schrijven.

Club toch een serieuze tik gehad tegen Fiorentina. Hopelijk kunnen ze de draad weer oppikken van de POs.
Fiorentina was gewoon een maatje te sterk, zowel heen als terug de veel betere ploeg. Ik verwacht niet dat dat een negatieve invloed gaat hebben, in tegendeel: indien ze de ECL finale zouden gehaald hebben zaten sommige spelers misschien toch met hun hoofd een beetje daarbij om zich te tonen aan Europa en zich mss wat inhouden in de competitie om toch zeker maar die finale niet te missen.

Nu is het duidelijk 100% focus op de komende 2 matchen, die winnen en zij/wij zijn kampioen... simple enough :wink:

Thuis tegen Union vanavond verwacht ik eigenlijk enkel maar winst, ik vond Union niet overtuigend in de bekerfinale en in de matchen daarvoor eigenlijk ook niet. Daarna op rsca wordt tricky want die gaan er ongetwijfeld een helse sfeer van maken... zonder Vertonghen en Delaney is toch onmiskenbaar een voordeel voor ons, dus als ik zou verplicht worden mijn geld ergens op te zetten dan toch maar op Club al is het verre van een zekerheid. In zo 1 match kan veel gebeuren.

Op Anderlecht werd toch opnieuw getoond wat scorende spelers doen. Eerste helft (licht) betere van het spel en laatste twintig minuten drukt ge ze met de rug tegen de muur. Maar scoren lukt gewoon niet...
Volgend weekend dus de kans om die 5de plaats en de match tegen Gent vast te leggen. Zonder Bilal. Maar gelukkig is het thuis en is Antwerp ook niet in de vorm van hun leven. Dus er liggen kansen...

Toch een serieus aandachtspunt naar volgend seizoen toe. Op anderhalf jaar zijn we echt 60/70 goals kwijt en wat er in de plaats is kan wel voetballen, maar het belangrijkste missen we.

Dit is wat ik bedoelde met Zeno die fouten maakt. Zag er toch weer echt niet goed uit?

Lekkere goal van Dolberg trouwens :love:
Maar iedere verdediger maakt toch ook fouten? Zelfs een Vertonghen met al zijn ervaring.

Toch is het duo Debast - Vertonghen, samen met de goals van Dreyer en de evolutie van de Neerpede spelers, voor mij 1 van dé reden dat je meedoet voor de titel.

Heel benieuwd wat dat gaat geven als ze alle 2 weg zouden zijn en wie Fredberg gaat halen. Gelukkig komt daar met Engwanda wel weer een groot talent aan.

Fiorentina was gewoon een maatje te sterk, zowel heen als terug de veel betere ploeg. Ik verwacht niet dat dat een negatieve invloed gaat hebben, in tegendeel: indien ze de ECL finale zouden gehaald hebben zaten sommige spelers misschien toch met hun hoofd een beetje daarbij om zich te tonen aan Europa en zich mss wat inhouden in de competitie om toch zeker maar die finale niet te missen.

Nu is het duidelijk 100% focus op de komende 2 matchen, die winnen en zij/wij zijn kampioen... simple enough :wink:

Thuis tegen Union vanavond verwacht ik eigenlijk enkel maar winst, ik vond Union niet overtuigend in de bekerfinale en in de matchen daarvoor eigenlijk ook niet. Daarna op rsca wordt tricky want die gaan er ongetwijfeld een helse sfeer van maken... zonder Vertonghen en Delaney is toch onmiskenbaar een voordeel voor ons, dus als ik zou verplicht worden mijn geld ergens op te zetten dan toch maar op Club al is het verre van een zekerheid. In zo 1 match kan veel gebeuren.
Laten we het hopen.

19/21 (met wat meeval soms) is al heel wat. Het klopt dat een goed Club wellicht het sterkste team is, maar in die 2 toppers nu kan het m.i. sowieso elke kant uit. Het zal afhangen van details.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14