Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijzonder jammer dat zo’n club ten onder gaat aan voddenventers.
En dat dit oplaait net rond de periode toen mijn geliefde Lierse tenonder ging doet mij er weer veel te veel aan denken.
Zozo, straks de topper.

Denk dat het feit dat Union de beker won niet zo positief is voor Club. Hebben al een prijs, krijgen een vertrouwensboost en kunnen met wat minder druk gaan spelen. Al was het spel zeker niet om over naar huis te schrijven.

Club toch een serieuze tik gehad tegen Fiorentina. Hopelijk kunnen ze de draad weer oppikken van de POs.
Ik heb toch ook het gevoel dat Union hierdoor misschien wat bevrijd gaat voetballen en dit door die uitschakeling voor Club misschien toch de 3 matchen te veel gaan worden.

Club moet Union gewoon vanaf minuut 1 bij het nekvel pakken en fysiek doodknijpen vandaag. Met de steun van het uitzinning publiek kan dat best goed lukken, hoop ik.

Invloed van uitschakeling tegen Fiorentina en bekerwinst voor Union (+ midweek match voor beiden) zijn gewoon onmogelijk te voorspellen wat de invloed daarvan zal zijn vanavond.

Fiorentina was gewoon een maatje te sterk, zowel heen als terug de veel betere ploeg. Ik verwacht niet dat dat een negatieve invloed gaat hebben, in tegendeel: indien ze de ECL finale zouden gehaald hebben zaten sommige spelers misschien toch met hun hoofd een beetje daarbij om zich te tonen aan Europa en zich mss wat inhouden in de competitie om toch zeker maar die finale niet te missen.

Nu is het duidelijk 100% focus op de komende 2 matchen, die winnen en zij/wij zijn kampioen... simple enough :wink:

Thuis tegen Union vanavond verwacht ik eigenlijk enkel maar winst, ik vond Union niet overtuigend in de bekerfinale en in de matchen daarvoor eigenlijk ook niet. Daarna op rsca wordt tricky want die gaan er ongetwijfeld een helse sfeer van maken... zonder Vertonghen en Delaney is toch onmiskenbaar een voordeel voor ons, dus als ik zou verplicht worden mijn geld ergens op te zetten dan toch maar op Club al is het verre van een zekerheid. In zo 1 match kan veel gebeuren.
Wij hebben het voordeel dat we het in eigen hand hebben. Nu 6/6 pakken en je bent kampioen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk tegen de twee andere titelkandidaten. Maar als ze spelen zoals in de eerste helft tegen PAOK (uit), dan krijgt Union een pak rammel. Die helft van Club was om te smullen gewoon!! Koelbloedig en voetballend de betere ondanks een drukkend PAOK dat ook nog eens rust kreeg van de bond.

Ik ben er van overtuigd dat Club kampioen wordt. De vraag is gewoon tegen wie; de aartsvijand of ons kleine broertje?

Wij hebben het voordeel dat we het in eigen hand hebben. Nu 6/6 pakken en je bent kampioen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk tegen de twee andere titelkandidaten. Maar als ze spelen zoals in de eerste helft tegen PAOK (uit), dan krijgt Union een pak rammel. Die helft van Club was om te smullen gewoon!! Koelbloedig en voetballend de betere ondanks een drukkend PAOK dat ook nog eens rust kreeg van de bond.

Ik ben er van overtuigd dat Club kampioen wordt. De vraag is gewoon tegen wie; de aartsvijand of ons kleine broertje?
RSCA heeft ook nog alles in eigen handen trouwens.

Maar iedere verdediger maakt toch ook fouten? Zelfs een Vertonghen met al zijn ervaring.

Toch is het duo Debast - Vertonghen, samen met de goals van Dreyer en de evolutie van de Neerpede spelers, voor mij 1 van dé reden dat je meedoet voor de titel.

Heel benieuwd wat dat gaat geven als ze alle 2 weg zouden zijn en wie Fredberg gaat halen. Gelukkig komt daar met Engwanda wel weer een groot talent aan.
Tuurlijk maar vind ze bij Debast meestal nogal flagrant. Vaak positionering die niet goed zit lijkt mij? Had het hier al eens gevraagd maar hij is geen verdediger van opleiding he?

Halve finale ECL of niet, geen kampioen spelen met deze kern zou ondanks de bijzonder matige reguliere competitie sowieso toch een grote ontgoocheling zijn, we moeten daar niet flauw over doen.

Invloed van uitschakeling tegen Fiorentina en bekerwinst voor Union (+ midweek match voor beiden) zijn gewoon onmogelijk te voorspellen wat de invloed daarvan zal zijn vanavond.
Union heeft eindelijk een prijs die gaan vrank en vrij komen spelen.
Gaat een moeilijke match worden voor Club.

Club moet Union gewoon vanaf minuut 1 bij het nekvel pakken en fysiek doodknijpen vandaag. Met de steun van het uitzinning publiek kan dat best goed lukken, hoop ik.
Uitzinnig, da's eender welke beslissing van de ref tegen Brugge beantwoorden met een striemende fluitconcert.

Fluit is op odoi gvd

Odoi vind ik zo een vreemde speler. Das elke keer er beenhard ingaan. Moest hij nu nog van die sluwe foutjes maken. Steekt ook telkens zijn ploegmaats in de miserie door keihard in te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14