Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo is dat een excuus? Het is toch logisch dat een ploeg die maar 1 wedstrijd per week normaliter fitter voor de dag zal komen dan een ploeg die twee wedstrijden per week speelt? Heeft verder ook weinig te maken met de wedstrijden niet aan te kunnen.

En het gaat ook niet enkel om de fitheid, maar Brugge gaat ook minder tijd hebben aan voorbereiding met die extra matchen.
Zeg je nu dat een prof aan 3 dagen niet genoeg heeft om te recupereren van 90 minuten match?

Enkel Union kan het Club nog een beetje lastig maken maar dit Anderlecht, no way gaan die 5 matchen winnen.

Wat een niveau zeg...je vraagt je af of dit hier de kampioenschap play-offs of de degradatie play off's zijn...

Zeg je nu dat een prof aan 3 dagen niet genoeg heeft om te recupereren van 90 minuten match?
Elke ploeg laat wel eens punten liggen na een europese match. Ik gaf enkel aan dat dit hier nu ook perfect kan.
Enkel Union kan het Club nog een beetje lastig maken maar dit Anderlecht, no way gaan die 5 matchen winnen.
Ik weet echt niet wat je bedoeling is met je zekere titel voor club bij elke post. Het ziet er inderdaad al redelijk goed uit, maar een Anderlecht heeft in mijn ogen nog geen vijf echt goeie matchen gespeeld van een heel seizoen maar blijven daar mooi bovenaan staan (met alle respect), dus die hebben minstens evenveel kans met een onderlinge thuismatch.. en Union waar iedereen zo gek van was zijn we ook snel vergeten.

Dat doet er toch niet toe?
De ploegen waar Brugge nog tegen moet, hebben meer dan 3 dagen tussen 2 matchen. Dát is het verschil.
Hoezo dat is toch waar het net wel over gaat? Een extra midweek match tegen de nummer 9 uit de serie A gaat volgens u het verschil maken?

Ik weet echt niet wat je bedoeling is met je zekere titel voor club bij elke post. Het ziet er inderdaad al redelijk goed uit,
Geen bedoeling, ik zeg gewoon zoals ik het nu zie, Club is een TGV die in een rotvaart door de PO's dendert, Union een stoomtrein waar ze vergeten zijn op tijd nieuwe kolen bij te vullen en Anderlecht de Fyra (wie herinnert zich deze nog...) die nu eens wel en dan eens niet marcheert.

Ik vind het vreemd dat zovelen hier altijd maar zeggen dat Anderlecht "zeker geen kampioen gaat worden" of sterker, zelfs geen top 2 gaat eindigen.

Die staan al een gans seizoen bovenaan, sinds speeldag 10 ofzo constant op de 2de plaats en nu al 3 speeldagen op P1. Ze hebben alles gewoon in eigen hand en winnen zelfs wanneer ze niet goed spelen.

Die maken op dit moment gewoon nog steeds het meeste kans op de titel.

Hoezo dat is toch waar het net wel over gaat? Een extra midweek match tegen de nummer 9 uit de serie A gaat volgens u het verschil maken?
Allé komaan, ge hoeft toch geen groot voetballicht te zijn om te weten dat een speler die 6 dagen kan recupereren beter uitgerust gaat zijn dan een speler die dat maar 3 dagen kan.

Het nadeel van die vele wedstrijden kan ook een voordeel zijn door de flow waarin ze zitten, en zeker wanneer dat een winnende flow is. Maar naar recuperatie en vermoeidheid toe is het 100% zeker een nadeel.

Anderlecht speelt met alle respect al een heel seizoen lauw voetbal en ze blijven winnen dus… waarom zouden ze nu opeens beginnen verliezen?

Al dat gespeculeer… we zien over 4 matchen wel waar iedereen staat.

Ik vind het vreemd dat zovelen hier altijd maar zeggen dat Anderlecht "zeker geen kampioen gaat worden" of sterker, zelfs geen top 2 gaat eindigen.

Die staan al een gans seizoen bovenaan, sinds speeldag 10 ofzo constant op de 2de plaats en nu al 3 speeldagen op P1. Ze hebben alles gewoon in eigen hand en winnen zelfs wanneer ze niet goed spelen.

Die maken op dit moment gewoon nog steeds het meeste kans op de titel.
Blessures spelen ook mee. Hazard is onvervangbaar. Dreyer en Schmeichel is nog afwachten hoe lang. Verschaeren ligt er al even uit. Op dat vlak begint het ook wat veel te worden.

En het voetbal zelf is echt niet goed. 2 keer zwaar onder gelegen en ook verloren. Met nog verplaatsingen naar Union en Antwerp ziet dat er toch niet zo goed uit. En dan moet je deze ook nog winnend afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14