Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dat lijkt me duidelijk. Union heeft hier zelf boter op het hoofd.
Die zijn hun sympathie wel heel snel aan het verliezen, dit is ook niet al te proper

Dat lijkt me duidelijk. Union heeft hier zelf boter op het hoofd.
En dan zag iemand er weer een complot in om Anderlecht helpen :unsure: .

Dat is natuurlijk wel altijd zo, standaard praktijk, daar moeten we zelfs niet meer over twijfelen.
Wanneer dat gezegd of gedacht wordt, wilt dat alleen maar zeggen dat Anderlecht weer op de goede weg is. De laatste jaren kwam dat toch niet meer snel ter sprake.

Gelooft er eigenlijk iemand nog in Brugge (of Genk) als kampioen? Neen toch? Daarvoor spelen beide ploegen toch te wisselvallig? Allez, ni dat Anderlecht beter speelt, maar zij haalden (tot voor kort) wel makkelijk punten binnen.
Over Union durf ik niet veel zeggen. Duidelijk het momentum volledig kwijt, terugkijkend naar de voorbije 2 seizoenen zal dat ook wel in't kopke kruipen. Maar ze hebben maar 1 goeie prestatie nodig en zijn toch terug vertrokken? Ze missen geen enkele bepalende speler (op de geschorste Burgess na voor ff), dus het zou me verbazen moesten ze nu plots niet meer kunnen voetballen?

Goh, is het onmogelijk? Nee. Is het waarschijnlijk? Nee.
Maar er zijn nog veel rechtstreekse confrontaties. Stel dat komend weekend Union en Anderlecht gelijk spelen en Brugge en Genk winnen dan staan we op 3 punten van elkaar en dan gaat het pas echt beginnen spannen.

Union gaat nu wel het complex moeten afschudden van de vorige twee keer. Nu al 4 matchen op rij niet gewonnen, kruipt wel in het kopke denk ik. Amoura ook hopeloos uit vorm, verdediging gaat vaak in de fout. Het voordeel dat er niemand van de concurrenten echt indrukwekkend speelt hebben ze wel.

Alle concurrenten hebben ook een half punt extra gekregen bij de halvering zeker? Dus Union is altijd in't voordeel bij gelijk aantal punten. Dat kan ook doorslaggevend zijn.

Alle concurrenten hebben ook een half punt extra gekregen bij de halvering zeker? Dus Union is altijd in't voordeel bij gelijk aantal punten. Dat kan ook doorslaggevend zijn.
Sowieso. Brugge en Genk spelen op 1 week ook nog 2 keer tegen elkaar. Eigenlijk snap ik die kalender niet. Eerste match is ook pas de allerlaatste match de terugmatch. Speeldag 5 en 6 zijn dan wel meteen tegen elkaar.

Nu alles is zeker mogelijk met die halvering maar het verschil met de eerste 2 is dat Genk of Brugge zich eigenlijk geen misstap kan veroorloven. Genk heeft nu 6 op 6 maar het zou ook typisch Genk zijn om nu tegen Cercle toch punten te laten. We zullen zien maar het zal elke week winnaars en verliezers geven. Sowieso weet je van andere jaren dat diegene die als eerste eraan beginnen steeds moeilijk hebben en de achtervolgers telkens een boost krijgen.

Ik vind oprecht wel dat Genk en Club hun beste niveau van het seizoen halen. Dat niveau ligt ook het hoogste van de playoffploegen momenteel. Anderlecht had vorige week tot die rode kaart ook niets in de pap te brokken tegen Antwerp

ik geloof er alvast in tot dit weekend!
Zou ik ook doen in uw situatie. Mijn geloof in Anderlecht was al weg na de sof tegen Kortrijk. Voor mij is dat een referentie match om te zeggen dat ze er niet klaar voor waren. En dat blijkt nu ook. Spelers en trainer waren er niet klaar voor. Geen grinta, geen mentaliteit, rare tactische kronkels ( zoals Delaney zetten gisteren). En een paar spelers die compleet uit vorm zijn zoals Hazard en Dolberg.

Zou ik ook doen in uw situatie. Mijn geloof in Anderlecht was al weg na de sof tegen Kortrijk. Voor mij is dat een referentie match om te zeggen dat ze er niet klaar voor waren. En dat blijkt nu ook
En als je volgende week wint van Union kan het gebeurd zijn...
Langs de andere kant, als die hun 2e adem vinden en 3 punten pakken in het Astridpark zie ik ze het niet meer weggeven.

Voor de neutrale kijker zijn deze PO's, net zoals die van vorig seizoen, wel erg leuk om volgen natuurlijk.

En als je volgende week wint van Union kan het gebeurd zijn...
Langs de andere kant, als die hun 2e adem vinden en 3 punten pakken in het Astridpark zie ik ze het niet meer weggeven.

Voor de neutrale kijker zijn deze PO's, net zoals die van vorig seizoen, wel erg leuk om volgen natuurlijk.
Union gaat niet blijven verliezen. Anderlecht heeft daar al 9 matchen op rij niet van gewonnen. Ik zie dat nu niet ineens gebeuren. Ik zie Union eerder uit de dode opstaan

Ik moet ook nog zeggen dat Jutgla in de rol van Vanaken me best meeviel gisteren, hij is soms nog wat te lui in het terugverdedigen maar dat is tot nu toe de oplossing voor een afwezigheid van Vanaken die me 't best bevalt.

Ik moet ook nog zeggen dat Jutgla in de rol van Vanaken me best meeviel gisteren, hij is soms nog wat te lui in het terugverdedigen maar dat is tot nu toe de oplossing voor een afwezigheid van Vanaken die me 't best bevalt.
Spel ging ook gewoon veel vlugger zonder Vanaken in de ploeg. Ik zou met deze ploeg verder spelen en Vanaken op de bank zetten.

Union gaat niet blijven verliezen. Anderlecht heeft daar al 9 matchen op rij niet van gewonnen. Ik zie dat nu niet ineens gebeuren. Ik zie Union eerder uit de dode opstaan
Vandaar ook: als je er nu van wint kan dat wel eens de genadeslag zijn... Het zal er nu al in het kopje zitten dat ze weer aan het choken zijn in de PO's, als ze dan ook nog eens verliezen van de ploeg waarvan ze zijn uitgegroeid tot zwart beest...
Maar ze kunnen idd ook gewoon hun 2e adem vinden want jullie zijn ook niet echt wauw bezig.

Een draw lijkt me nog het meest logische en zou alles gewoon nog spannender maken.

We gaan dit seizoen 6x tegen Brugge, 5x tegen Anderlecht en 5x tegen Antwerp spelen.
Maar joepie, er is spanning! Allemaal een abo'tje kopen op DAZN!

aan de Brugge & de Anderlecht sups oprecht vraagje: keken jullie vroeger niet harder uit naar die topmatchen, toen er maar 2x tegen elkaar gespeeld werd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14