Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel benieuwd wie ze nu gaan aantrekken, de druk op Brugge is enorm. Je moet ballen/zelfvertrouwen hebben om nu over te nemen.
De kern is er alleszins wel.

Ik vermoed dat Deila nu wel in de pers zijn ongezouten mening zal geven over het bestuur van Club.

Iemand dat reageerde op ontslag van Deila op HLN

Ronny Beina :laugh:

Volgend seizoen Vanhaezebrouck zeker?

Wel benieuwd wie ze nu gaan aantrekken, de druk op Brugge is enorm. Je moet ballen/zelfvertrouwen hebben om nu over te nemen.
De kern is er alleszins wel.

Ik vermoed dat Deila nu wel in de pers zijn ongezouten mening zal geven over het bestuur van Club.
Kunnen het niet allemaal in zijn schoenen schuiven, hoeveel individuele fouten hebben wij niet gemaakt dit seizoen.

Ik vind toch niet dat je dit volledig aan Deila kunt aanwrijven.
Club is al sinds het laatste jaar onder Clement gewoon zwak aan het voetballen.
Schreuder, Parker, Hoefkens, De Mil, Deila .. t'zal telkens alleen maar hun fout geweest zijn zeker.

Nu kunnen we nog maar eens een jeugdtrainer opbranden en volgend jaar hetzelfde scenario nogmaals zien gebeuren

Kunnen het niet allemaal in zijn schoenen schuiven, hoeveel individuele fouten hebben wij niet gemaakt dit seizoen.
Ik ben geen trainer maar is dat niet iets dat je er moet inrammen bij uw spelers? Dat is toch een discipline probleem?

Kunt keer malchance hebben, maar de aaneeschakeling hiervan heeft toch een andere oorzaak?

Laatst bewerkt:
Ik vind toch niet dat je dit volledig aan Deila kunt aanwrijven.
Club is al sinds het laatste jaar onder Clement gewoon zwak aan het voetballen.
Schreuder, Parker, Hoefkens, De Mil, Deila .. t'zal telkens alleen maar hun fout geweest zijn zeker.

Nu kunnen we nog maar eens een jeugdtrainer opbranden en volgend jaar hetzelfde scenario nogmaals zien gebeuren

Onder Schreuder wel nog gewoon kampioen geworden, toch? Onder Hoefkens toch nog een hoop punten meer gepakt dan Deila, bv, en toch veel minder krediet gekregen.
Parker was gewoon een totale miscast en 100% onbekwaam, niks met de spelerskern te maken.

Iemand dat reageerde op ontslag van Deila op HLN

Ronny Beina :laugh:

Volgend seizoen Vanhaezebrouck zeker?

Tja. Leg dit maar eens uit na de farces die we al meer dan een jaar meemaken. Belgisch voetbal. The gift that keeps on giving :laugh:

Onder Schreuder wel nog gewoon kampioen geworden, toch? Onder Hoefkens toch nog een hoop punten meer gepakt dan Deila, bv, en toch veel minder krediet gekregen.
Parker was gewoon een totale miscast en 100% onbekwaam, niks met de spelerskern te maken.
Zeker, kampioen met Schreuder maar de manier waarop deed pijn aan de ogen. Pijn aan de ogen deed het ook met Hoefkens, Parker en Deila.

En waar stonden we nu onder Deila dat het zoveel slechter was?
4e geëindigd in de reguliere competitie (waar we als het een beetje meezat veel meer punten gehaald hadden), kwartfinale beker gehaald en kwartfinale conference league (tot nu toe). Als je het grotere plaatje bekijkt is dat allemaal nog niet zo slecht.

Dat lijkt me toch ook net iets beter dan wat er pakweg bij Gent en Genk behaald is dit seizoen, maar die trainers daar worden precies niet buitengeschreven door de media of buitengeroepen door de fakkeldragende menigte.

Akkoord dat het voetbal vaak gewoon slecht was en dat de wissels vaak onzinnig waren hoor, maar ik vind het gewoon wat speciaal hoe dit weer afgehandeld wordt. Wat Club nodig heeft is stabiliteit, niet elk seizoen weer beginnen met een nieuwe trainer met onrealistische verwachtingen die toch niet ingelost kunnen worden.

Ook dat gehamer op de "beste" spelerskern mag wel eens stoppen, we hebben zeker niet de beste spelerskern. We hebben de duurste spelerskern. Noem mij één spelers in de brugse kern die kop en schouders boven de concurrentie steekt op zijn positie over het volledige seizoen bekeken? En kom niet af met Skov Olsen, eens om de 5-10 wedstrijden heeft die er eens goesting in en vliegt elke bal binnen, voor de rest geraakt 'm nog niet eens voorbij een leeg pakske chips gedribbeld.

Zeker, kampioen met Schreuder maar de manier waarop deed pijn aan de ogen. Pijn aan de ogen deed het ook met Hoefkens, Parker en Deila.

4e geëindigd in de reguliere competitie (waar we als het een beetje meezat veel meer punten gehaald hadden), kwartfinale beker gehaald en kwartfinale conference league (tot nu toe). Als je het grotere plaatje bekijkt is dat allemaal nog niet zo slecht.

Dat lijkt me toch ook net iets beter dan wat er pakweg bij Gent en Genk behaald is dit seizoen, maar die trainers daar worden precies niet buitengeschreven door de media of buitengeroepen door de fakkeldragende menigte.

Akkoord dat het voetbal vaak gewoon slecht was en dat de wissels vaak onzinnig waren hoor, maar ik vind het gewoon wat speciaal hoe dit weer afgehandeld wordt. Wat Club nodig heeft is stabiliteit, niet elk seizoen weer beginnen met een nieuwe trainer met onrealistische verwachtingen die toch niet ingelost kunnen worden.

Ook dat gehamer op de "beste" spelerskern mag wel eens stoppen, we hebben zeker niet de beste spelerskern. We hebben de duurste spelerskern. Noem mij één spelers in de brugse kern die kop en schouders boven de concurrentie steekt op zijn positie over het volledige seizoen bekeken? En kom niet af met Skov Olsen, eens om de 5-10 wedstrijden heeft die er eens goesting in en vliegt elke bal binnen, voor de rest geraakt 'm nog niet eens voorbij een leeg pakske chips gedribbeld.

Maar ik denk dat je liever kampioen speelt met pijn aan de ogen, dan 4e eindigen op 20 punten van de leider met pijn aan de ogen. Of niet?
Dat argument dat "als het een beetje meezat" kan toch de vuilbak in, gegarandeerd dat je dat ook kan toepassen op Club onder Hoefkens bv. En op bijna elke club in de reeks.
Het verschil tussen Gent/Genk enerzijds en Club anderzijds, is dat bij aanvang van het seizoen Club meer had uitgegeven dan beide ploegen samen. Club sprak ook de ambitie uit om kampioen te worden, Gent en Genk waren al blij als ze in PO1 eindigden.

Club heeft de beste spelerskern van het land en Deila heeft dat er niet uitgehaald. Op de verdediging na, daar had echt wel iemand met kwaliteit bijgemoeten. Maar daar ligt dan ook weer de verantwoordelijkheid van de trainer om dat over te brengen op de TD.

Vanaken, Vetlesen en Skov Olsen zouden bij heel veel ploegen in de basis staan in België imo.

That said, er moet echt eindelijk geïnvesteerd worden in twee ervaren centrale verdedigers. Spileers en Ordonez kunnen we laten rijpen als invallers, eventueel een uitleenbeurt. Afscheid nemen van Balanta, Odoi, Boyata, Mechele. De Cuyper eventueel omscholen naar linkerwinger, heeft een goede voorzet en veel loopvermogen. Er vanuit gaande dat Nusa en Skov Olsen vertrekken deze zomer zou ik met zoiets spelen:

Mignolet
Sabbe - NEW - NEW - Meijer
Vetlesen - Onyedika
Vanaken
Skoras - Jutgla - De Cuyper
Maar er moet vooral echt mentaliteit en vooral wat intellect in onze ploeg geslepen worden. Niemand is van slechte wil maar ik vind ons echt zo'n domme ploeg. Ook wat tactische flexibiliteit is welkom want bij Deila vond ik het vaak op goed geluk allemaal.

Club moet gewoon altijd voor de titel én beker gaan, punt. Dat is het aan zijn (financiële) status verplicht. Dus kwartfinale beker en 4de op 20p van P1 is gewoon veel te weinig.

Ik ben het er wel mee eens dat we op dit moment geen kern hebben die elke club in België gaat domineren, daarvoor zijn bepaalde spelers (nog) niet goed genoeg én is vooral onze verdediging te zwak, dus dat mag op het conto van het bestuur geschreven worden.

Maar, Deila heeft gewoon heel wat fouten en vreemde/verkeerde keuzes gemaakt. Eerst en vooral spelers verkeerd, slecht of gewoon quasi niet gebruiken. Zinckernagel op de flank laten staan, waarbij iedereen zag dat die daar geen vod waard was, terwijl Nusa en Skoras amper kansen kregen. Vetlesen en Vanaken samen op het middenveld werkte, zeker in het begin van het seizoen, voor geen meter. Beiden willen het spel verdelen en de bal opeisen, maar dat gaat nu eenmaal niet, er kan maar één echte draaischijf zijn op het middenveld. Plots één van de beste spelers, De Cuyper, naar de bank en nadien naar de rechtsback verwijzen omdat Meijer terug fit is. Meijer, die voor zijn blessure meer dan verdienstelijk was maar erna toch echt zijn niveau niet haalde. Way to go om een speler die zijn kans heeft gegrepen en quasi elke week bij de uitblinkers hoorde (De Cuyper) efkes te (onder)breken. Ook in de verdediging vond hij geen oplossingen. Toegegeven, we ontbreken daar kwaliteit, maar toch, hoe lang bleef hij aanmodderen met Mechele/Spileers?

Daarnaast ook heel vaak heel vreemde wissels, een match die we domineren maar wel slechts 1 doelpunt voorstaan doet hij compleet dood door er plots een aanvaller uit te halen en veel verdedigender te gaan spelen. En zo hebben we heel vaak het deksel op de neus gekregen.

En last but not least, waar was het vuur in de ploeg? Waar Club normaal voor gekend staat? De 2de helft tegen STVV dit weekend was daar het exponent van, ze liepen er echt verslagen bij als makke lammetjes, een ganse helft lang. Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de coach.

Vanaken, Vetlesen en Skov Olsen zouden bij heel veel ploegen in de basis staan in België imo.

That said, er moet echt eindelijk geïnvesteerd worden in twee ervaren centrale verdedigers. Spileers en Ordonez kunnen we laten rijpen als invallers, eventueel een uitleenbeurt. Afscheid nemen van Balanta, Odoi, Boyata, Mechele. De Cuyper eventueel omscholen naar linkerwinger, heeft een goede voorzet en veel loopvermogen. Er vanuit gaande dat Nusa en Skov Olsen vertrekken deze zomer zou ik met zoiets spelen:

Mignolet
Sabbe - NEW - NEW - Meijer
Vetlesen - Onyedika
Vanaken
Skoras - Jutgla - De Cuyper
Maar er moet vooral echt mentaliteit en vooral wat intellect in onze ploeg geslepen worden. Niemand is van slechte wil maar ik vind ons echt zo'n domme ploeg. Ook wat tactische flexibiliteit is welkom want bij Deila vond ik het vaak op goed geluk allemaal.
Naar linkerwinger omscholen of als trainer eens verder denken dan je neus lang is en er andere systemen inslijpen?
Kijk eens naar hoe sommige andere ploegen spelen met een LB en RB die mee naar het middenveld komt en/of overlapt net omdat die een groot loopvermogen/goeie voorzet hebben. Het past bij de status van Club dat je een trainer binnenhaalt met meer dan een plan A dat om te beginnen al niet goed is.

Tja. Leg dit maar eens uit na de farces die we al meer dan een jaar meemaken. Belgisch voetbal. The gift that keeps on giving :laugh:
Huh? Ze waren daar toch met twee ploegen? Genk deed evenmin moeite om nog te voetballen. Zou wel straf zijn moest hier effectief een gevolg van komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14