Ik ben deels akkoord.
Een rode kaart en een penaltie hebben ALTIJD invloed op het eindresultaat.
Als ploeg y 2 rode kaarten in 2 verschillende wedstrijden niet krijgt heeft dat invloed op de wedstrijd zelf + de wedstrijden in de toekomst.
Omdat die speler mss zelf geschorst zou moeten worden.
Dan kan je weer afkomen met de interpretatie, maar rood is rood.
Club is zeker en vast serieus benadeeld maar dat ze zwaarder gekloot zijn ga ik niet in mee.
Als je x-aantal wedstrijden goedkope penalties krijgt en geen rode kaarten heeft dit ook invloed (geld voor alle ploegen trouwens).
Waar we het wel over eens zijn, is dat het zo niet verder kan.
Maar ik en anderen werden door Club supporters hier uitgelachen en uitgemaakt als calimero.
Nu voelen de Club supporters eens wat enkele ploegen maandelijks meemaken sinds de invoering van de VAR.
Afschaffen die handel zolang er geen capabele mensen achter de schermen kunnen zitten.
Nee, gewoon nee. Verandert het scorebord daardoor? Nee, dus het heeft geen direct invloed. Een penalty is nog niet per definitie een goal. Een duidelijk verschil dus met de ongeldig afgekeurde goal van Thiago dus. Rode kaarten kunnen
mogelijks het wedstrijdbeeld veranderen, maar niet direct het resultaat.
Daarnaast zijn rode kaarten en penalty's, zoals
@pablohoney zegt, geen meetbare kwesties. Buitenspel is altijd zwart/wit. Of wel is het buitenspel of wel niet. Rode kaarten en/of penalty's zijn dat niet. Er zijn daar genoeg voorbeelden waarin de ene kant voor is en de andere kant tegen.
Ik geef ook nog 2 andere voorbeelden
De onduidelijke/slechte lijn voor Genk
En de foutieve inworp van Raman
2x eveneens gewoon een fout van de VAR en rechtstreeks gevolg voor de uitslag
Trouwens ik zeg toch dat jullie gelijk hebben en benadeeld zijn. Maar stop met janken alsof ge de enige zijt die het overkomt.
Ik haalde die twee voorbeelden eruit met een reden. Die fases heb ik met mijn eigen ogen gezien dus daar kan ik mijn mening over geven. Indien dat van Genk daadwerkelijk verkeerd is gegaan dan is dan inderdaad hetzelfde verhaal met de afgekeurde goal van Thiago eergisteren.
En dat van Raman hoef ik niet eens gezien te hebben: dat is gewoon hetzelfde liedje als degene die ik besprak -> geen direct invloed op het resultaat.
Ik jank trouwens niet dat wij de enige zijn hierin, dat maak je er zelf van.
Maar kunnen wel een grotere invloed hebben toch? los van de directe of indirecte invloed?
Geen idee waarom direct of indirect een rol speelt, want de wedstrijd stopt niet na die directe invloed.
Indirect voordeel: gele kaart dus de verdediger is beperkter in zijn tussenkomsten, Indien je de penalty scoort, een goal.
Direct voordeel: een goal.
Uiteraard, maar dat was mijn punt niet.
Ik vond die fout op Dolberg ook absoluut penalty voor alle duidelijkheid, maar iemand vroeg hier om foute calls op te lijsten die een direct invloed hebben op het resultaat en dan kwamen er bepaalde fases naar boven die daar dus niet onder vallen.