Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ma how mannekes, ik praat niks goe eh. Tuurlijk zit hij niet bij Antwerp voor de schoonheid van de 'heilige grond', maar wel uit privébelangen.
Ik zei alleen: het is en blijft een zakenman, en die zijn als mens vaak scum. Maar ik zou toch wel oppassen met hem al meteen het bedreigen van kinderen zwart op wit in z'n schoenen te schuiven. Dat blijft vooralsnog woord tegen woord (van een zakelijke 'tegenstander').
De gerechtelijke instanties moeten maar onderzoeken wat daar allemaal van waar is.

En "mensen onteigenen", het is niet dat hij himself dat doet. Als mensen onteigend worden is het omdat heel dat gemeentebestuur zo corrupt is als de pest en op de knietjes gaan voor projectmakelaars (en ook o.a. Versluys hangt er dan tussen). Die zouden ze dan allemaal moeten opsluiten.
Maar ik blijf erbij, achter/onder elke serieuze zakenman hangt een beerput.
Goh ja, wij zijn de rechtbank niet he. Zou me absoluut niet verbazen moest Gheysens dat effectief gedaan hebben. Komt toch over als iemand die zichzelf boven het gepeupel beschouwt en wiens wil wet moet zijn.

Wat is er gezegd in die pano reportage ?

Korte samenvatting:

Goh ja, wij zijn de rechtbank niet he. Zou me absoluut niet verbazen moest Gheysens dat effectief gedaan hebben. Komt toch over als iemand die zichzelf boven het gepeupel beschouwt en wiens wil wet moet zijn.

En natuurlijk ook wel ergens begrijpelijk vanuit zijn standpunt. Je wilt een project op poten zetten waar je vele miljoenen aan kan verdienen, maar je leeft in een land waar er 1001 vergunningen moeten afgeleverd worden (die telkens jaren duren), en je hebt dan ook nog eens Mariette de coiffeuse en Pierre de gepensioneerde die wat stokken in de wielen komen steken omdat de betonplaat verschuift en er 3 mieren gaan verdwijnen.
Zo'n mensen leven niet meer in de normale wereld, die denken alleen aan zichzelf (maar wie niet tho als het over zoveel geld gaat).

En natuurlijk ook wel ergens begrijpelijk vanuit zijn standpunt. Je wilt een project op poten zetten waar je vele miljoenen aan kan verdienen, maar je leeft in een land waar er 1001 vergunningen moeten afgeleverd worden (die telkens jaren duren), en je hebt dan ook nog eens Mariette de coiffeuse en Pierre de gepensioneerde die wat stokken in de wielen komen steken omdat de betonplaat verschuift en er 3 mieren gaan verdwijnen.
Zo'n mensen leven niet meer in de normale wereld, die denken alleen aan zichzelf (maar wie niet tho als het over zoveel geld gaat).
Kerel. Daar waren mensen die hun hele huizen waren beschadigd door die bouwprojecten. Hele scheuren in die hun huizen. Een man moest zijn hele huis stutten.

En die mensen hebben het recht om hun grond niet te verkopen. Die hebben ook hun plannen en dromen.

Wat voor een ontzettende egoïst zijt gij eigenlijk.

Kerel. Daar waren mensen die hun hele huizen waren beschadigd door die bouwprojecten. Hele scheuren in die hun huizen. Een man moest zijn hele huis stutten.

En die mensen hebben het recht om hun grond niet te verkopen. Die hebben ook hun plannen en dromen.

Wat voor een ontzettende egoïst zijt gij eigenlijk.

🥱🥱 Gij doe precies of ik ben Gheysens.

Misschien mijn posts eens wat minder als Ebenezer Scrooge lezen.
Doedis kalm

We zijn allemaal tegen vergunningen, tot ze in onze straat een vliegveld, varkenskwekerij, groot appartementsgebouw, nachtwinkel, ... willen bouwen. Die vergunningen zijn er met een reden natuurlijk. En ik denk dat grote bouwpromotoren daar al heel erg veel flexibiliteit in krijgen. Veel meer dan 'de gewone' mens.

Voor zo ver ik heb begrepen gaat het gedeeltelijk wel om behoud van natuurgebied, maar even goed om mensen die niet aan hem willen verkopen en daardoor zijn project tegenhouden. Als het zo belangrijk is voor hem en hij er zo veel miljoenen aan kan verdienen, dat hij dan een niet te weigeren prijs geeft aan die mensen. Zeker Paul Gheysens zou moeten weten dat alles te koop is tegen de juiste prijs. Betaal die dan als het voor jou zo belangrijk is, en ga niet mensen afdreigen door er wat op te roepen als een kleuter die z'n zin niet krijgt.

Nogmaals, volgens mij een foute veralgemening. Een aantal van die mensen zijn bullebakken én zijn succesvol. Net zoals er bullebakken zijn die minder succesvol zijn. We moeten echt niet gaan goedpraten dat iemand zowel de grenzen van de wet als de grenzen van het fatsoen overschrijdt 'want hij is rijk en rijke mensen zijn nu eenmaal zo'.

🥱🥱 Gij doe precies of ik ben Gheysens.

Misschien mijn posts eens wat minder als Ebenezer Scrooge lezen.
Doedis kalm

Ligt natuurlijk ook aan de inhoud van de posts hé ;) Want nu kom je vooral over als iemand die recht praat wat krom is, enkel en alleen omdat het een rijke stinkerd is die het doet. Benieuwd of je het even passioneel zou verdedigen als iemand anders (allegedly) een persoon zou klem rijden en uitschelden en zijn kinderen bedreigen omdat Mariette en Pierre niet akkoord gaan met zijn bouwaanvraag.

Ik denk vooral dat we een andere visie op de wereld hebben :)

Ik denk vooral dat we een andere visie op de wereld hebben :)

Ik kijk naar de wereld met sarcasme en cynisme, dus dat zal het misschien zijn. :oi22:

Maar nog eens, ik keur het gedrag van Gheysens absoluut niet goed eh. Ik heb alleen gezegd dat de zwaarste beschuldigingen (het bedreigen van kinderen, omkopen van/corruptie bij het gemeentebestuur, ...) vooralsnog gissingen en woord tegen woord is, en dat ik die acties van Gheysens wel ergens begrijp (als ik mezelf in z'n egoïstische, op geld beluste leefwereld moest plaatsen).
Enfin, wat een non-discussie tho. Ze moeten maar eens met de grove borstel door heel die corrupte Knokse boel gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14