Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach kom, heel die "mooi vs lelijk voetbal" discussie is toch gewoon subjectieve bullshit?
Als u ploeg wint, van een rivaal dan nog, met lelijk voetbal ga je u daar als supporter geen ene hol van aantrekken toch?

Als neutrale fan wil je natuurlijk 2 ploegen die ervoor gaan en open spelen zodat je een match ziet die eindigt op 6-4 fzo maar als het om de knikkers gaat is er een pak minder volk geïnteresseerd in hoe die behaald worden. Ik win liever met mooi voetbal natuurlijk maar als ik moet kiezen tussen winnen met lelijk voetbal en verliezen met mooi voetbal is mijn keuze toch wel heel snel gemaakt eerlijk gezegd.

Maar daar geniet toch niemand van die graag naar voetbal kijkt? Want gewoon een heel lelijke kant van het voetbal. Net als tijdwinnen.

Voor de mannen die enkel willen winnen of daar alleen zijn om zich lazarus te zuipen is dat heel plezant wss.

Maar de voetballiefhebber verspilt daar toch weer mooi 90 minuten van zijn leven.
eerlijk gezegd zou het me voorlopig niet veel kunnen schelen als KVK wint met slecht voetbal, nu is het slecht voetbal en verliezen :angry:

Bwaa, als Anderlecht verliest is mijn dag toch meer geslaagd dan wanneer ze winnen @exCite :ROFLMAO:

En lelijk verdedigen is ook voetbal hé. Hét voetbal tja, dat bestaat niet. Vraag maar aan Mourinho.
Snap ik volledig, maar als échte Union supporter is dat iets heel anders.
Ach kom, heel die "mooi vs lelijk voetbal" discussie is toch gewoon subjectieve bullshit?
Als u ploeg wint, van een rivaal dan nog, met lelijk voetbal ga je u daar als supporter geen ene hol van aantrekken toch?

Als neutrale fan wil je natuurlijk 2 ploegen die ervoor gaan en open spelen zodat je een match ziet die eindigt op 6-4 fzo maar als het om de knikkers gaat is er een pak minder volk geïnteresseerd in hoe die behaald worden. Ik win liever met mooi voetbal natuurlijk maar als ik moet kiezen tussen winnen met lelijk voetbal en verliezen met mooi voetbal is mijn keuze toch wel heel snel gemaakt eerlijk gezegd.

eerlijk gezegd zou het me voorlopig niet veel kunnen schelen als KVK wint met slecht voetbal, nu is het slecht voetbal en verliezen :angry:
Nee, klopt volledig, als supporter van een ploeg maakt u dat niks uit, ik sprak ook over het aspect neutrale supporter, als ik een random match opzet (zoals Anderlecht - RWDM) dan wil ik in die match goed voetbal zien omdat ik supporter ben van geen enkele van de 2 clubs.

TL;DR volledig akkoord hoor @Sond.

@quo_vadis :hug:

Je kan moeilijk verwachten dat kleine ploegen vrank en vrij gaan voetballen als ze op bezoek komen bij een topclub hé. En al zeker niet als ze een voorsprong te verdedigen hebben. Dat is gewoon eigen aan het voetbal. Natuurlijk is dit niet leuk om naar te kijken, maar op dat moment denken die enkel aan een potentieel resultaat.

Het wordt alleen verschrikkelijk irritant als ze dat gaan combineren met tijdrekken en andere soorten van shithousery, maar dan is het gewoon aan de scheidsrechter om dit zo snel mogelijk aan banden te leggen. Jammer genoeg wordt hier zelden of raar streng tegen opgetreden.

En ik heb hier zaken gelezen van een stopklok, tsja, ik ben daar gewoon tegen. Dat gaat gewoon het tempo uit de wedstrijd houden en dan krijg je gewoon quasi hetzelfde effect. Men moet daar gewoon veel strenger tegen optreden en het tempo erin houden.

Daar verschil ik dan met andere mensen. Als Anderlecht slecht speelt mogen ze van mij verliezen. Al genoeg tijd verschoten in mijn leven aan saaie slechte voetbalmatchen waar niets gebeurd. Welja, dan verlies ik liever punten na een aangename spectaculaire partij.

Voetbal blijft entertainment, en aan een gesloten match vind ik niets entertainent.

Daar verschil ik dan met andere mensen. Als Anderlecht slecht speelt mogen ze van mij verliezen. Al genoeg tijd verschoten in mijn leven aan saaie slechte voetbalmatchen waar niets gebeurd. Welja, dan verlies ik liever punten na een aangename spectaculaire partij.

Voetbal blijft entertainment, en aan een gesloten match vind ik niets entertainent.
Dat is het verschil tussen supporteren voor een topclub en een kleinere ploeg. Ik zie Kortrijk ook liever goed spelen (en we hebben zalige tijd gehad in het verleden) maar soms breekt nood wet en dan zijn het enkel de punten die tellen. De manier waarop is dan bijkomstig (al stoor ik mij dan ook zeker aan het nodige tijdrekken en van die dwaasheden), maar de bus parkeren en een zege tegen bvb Club over de streep trekken kan echt wel veel deugd doen :biglaugh:

Moeten toch wel heel dankbaar zijn met wat hij bereikt heeft, hopelijk sterke opvolging maar vrees voor een pion van toekomstige overnemers

Logisch. Die hadden ze na de drankproblemen al moeten bedanken. Sindsdien is het met Brugge ook alleen maar slechter beginnen gaan. Zal veel wrevel zitten aan de top. En als het daar niet goed zit, trek je die lijn meestal door naar de rest van je personeel.

Het zou mij zelf niet verbazen dat het een van de grootste oorzaak is van de sportieve problemen bij Club Brugge de laatste 2 seizoenen

End of an era. Benieuwd naar wat komt
Marc Overmars wegplukken... :unsure:

Mannaert heeft natuurlijk samen met Verhaeghe voor één van de meest succesvolle en mooiste periodes in de Club geschiedenis gezorgd. Maar zijn dronken akkefietjes (enfin, dronken rijden is natuurlijk niet gewoon een akkefietje) hebben imo toch wel wat ruis op de relatie en zijn imago gebracht. Dat en de toch wel mindere ploeg en transfers van de laatste 2 jaar doen mij toch geloven dat het mss wel zijn tijd was om te gaan.

Hopelijk een nieuwe frisse wind die snel de schwung er weer in krijgt.

Logisch. Die hadden ze na de drankproblemen al moeten bedanken. Sindsdien is het met Brugge ook alleen maar slechter beginnen gaan. Zal veel wrevel zitten aan de top. En als het daar niet goed zit, trek je die lijn meestal door naar de rest van je personeel.

Het zou mij zelf niet verbazen dat het een van de grootste oorzaak is van de sportieve problemen bij Club Brugge de laatste 2 seizoenen
Hier volg ik je wel in. Je merkt dat ze door zijn staat van dienst heel veel afgedekt hebben en in MidMid vertelde hij daar ook over, zij het in zeer bedekte termen (nadien kwamen er nog fratsen uit).
Het is in die zin ook tekenend dat ze de Europese successen van de laatste jaren niet hebben kunnen verzilveren en daar draagt Mannaert - helaas - ook een grote verantwoordelijkheid in. Zo hadden heel even Tom Caluwé weggeplukt bij KVM, maar die is na een paar maanden al weer vertrokken.
Opnieuw, hij heeft wel iets 'neergezet' bij Club, sowieso.

Sindsdien? :unsure:

Jij denkt dat Mannaert pas sindsdien is beginnen drinken of zo?

Sindsdien? :unsure:

Jij denkt dat Mannaert pas sindsdien is beginnen drinken of zo?
Sinds alles in de pers is gekomen hè en er spel van wordt gemaakt. Zolang alles onder tafel blijft zitten gaat dat mentaal minder zwaar wegen dan wanneer men er een heksenjacht van gaat maken.

Ik wist bijvoorbeeld niet dat die veel dronk tot het effectief in de pers kwam en zo zullen er veel zijn hè

Oneens .
Of denk je dat onze 34 landstitels alleen maar met champagnevoetbal zijn gewonnen

Je kan moeilijk verwachten dat kleine ploegen vrank en vrij gaan voetballen als ze op bezoek komen bij een topclub hé. En al zeker niet als ze een voorsprong te verdedigen hebben. Dat is gewoon eigen aan het voetbal. Natuurlijk is dit niet leuk om naar te kijken, maar op dat moment denken die enkel aan een potentieel resultaat.

Het wordt alleen verschrikkelijk irritant als ze dat gaan combineren met tijdrekken en andere soorten van shithousery, maar dan is het gewoon aan de scheidsrechter om dit zo snel mogelijk aan banden te leggen. Jammer genoeg wordt hier zelden of raar streng tegen opgetreden.

En ik heb hier zaken gelezen van een stopklok, tsja, ik ben daar gewoon tegen. Dat gaat gewoon het tempo uit de wedstrijd houden en dan krijg je gewoon quasi hetzelfde effect. Men moet daar gewoon veel strenger tegen optreden en het tempo erin houden.
Feit is dat RWDM het ook al deed bij 0-0 (2x wel gevaarlijk ervoor op de counter)
En na de 0-1 kan je zelfs nietmeer omschrijven als voetbal. Wegtrappen en hopen dat uw spits de bal kan bijhouden

Statistieken zeggen niet vaak iets maar als je dit ziet

Stopklok moet van mij niet.
Maar vanaf minuut 18 was het tijd rekken, bal wegtrappen etc.
Dan zie je Lambrechts teken doen naar zijn klok van "Ik tel het erbij"
In de 2e helft zijn er 5(?) wisselmomenten geweest, een VAR check, een doelpuntviering en hij komt ocharme af met 5 minuten extra time.
Wat heb je er dan echt bijgeteld? 1minuut30?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14