Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren nog eens naar OHL (Brugge eigenlijk) gaan kijken.
OHL is echt rijp voor 2de klasse. Sinds Henry/Mercier hebben ze daar gewoon geen aanvallende as meer rondlopen. Schrijvers en Thorsteinsson proberen wel, maar de rest van de ploeg kan niet mee.
Defensief trekt op het op niets en op het middenveld missen ze iemand als De Norre met 5 longen.
Bij Brugge was het ook niet heel goed, maar je had wel nooit het idee dat Mechele/Spileers ooit in de problemen zouden komen tegen de spitsen van OHL.

En wat je ook denkt van Thiago, dat is echt een nuttige spits. Geen afwerker, dat is duidelijk, maar de centrale verdedigers hebben er wel 90 minuten lang hun handen vol mee. Die zijn werkkracht is ongezien. Loopt achter elke bal, zet slim druk, is balvast én snel als het moet.
Als ge dan Brunes van OHL ziet zuigen het laatste halfuur van de match bv :crazy:

Ik vraag me wel nog steeds af waarom Vetlesen 1. zoveel gekost heeft en 2. wat zijn inbreng in de huidige bezetting is?
Volgens mij moet die op Vanaken z'n plaats staan en heeft die nu mét Vanaken 0 meerwaarde in het team. Zelfde met Zinckernagel.

Laatst bewerkt:
Gisteren nog eens naar OHL (Brugge eigenlijk) gaan kijken.
OHL is echt rijp voor 2de klasse. Sinds Henry/Mercier hebben ze daar gewoon geen aanvallende as meer rondlopen. Schrijvers en Thorsteinsson proberen wel, maar de rest van de ploeg kan niet mee.
Defensief trekt op het op niets en op het middenveld missen ze iemand als De Norre met 5 longen.
Bij Brugge was het ook niet heel goed, maar je had wel nooit het idee dat Mechele/Spileers ooit in de problemen zouden komen tegen de spitsen van OHL.

En wat je ook denkt van Thiago, dat is echt een nuttige spits. Geen afwerker, dat is duidelijk, maar de centrale verdedigers hebben er wel 90 minuten lang hun handen vol mee. Die zijn werkkracht is ongezien. Loopt achter elke bal, zet slim druk, is balvast én snel als het moet.
Als ge dan Brunes van OHL ziet zuigen het laatste halfuur van de match bv :crazy:

Ik vraag me wel nog steeds af waarom Vetlesen 1. zoveel gekost heeft en 2. wat zijn inbrengen in de huidige bezetting is?
Volgens mij moet die op Vanaken z'n plaats staan en heeft die nu mét Vanaken 0 meerwaarde in het team. Zelfde met Zinckernagel.
Is een probleem dat al jaren bij Club zit.
Goede spelers worden volledig fout gebruikt en of verdwijnen na 2 seizoenen voor een veel te lage prijs weer, of ze blijven gewoon jaren aanmodderen bij Club tot einde contract.

Gisteren voor de match op rsca dat Bengaals vuur onder die tifo, ziet er wel heer goed uit maar is dat niet levensgevaarlijk ?
Mss in samenwerking met de club en brandweer voor die twintigste verjaardag.

Gisteren voor de match op rsca dat Bengaals vuur onder die tifo, ziet er wel heer goed uit maar is dat niet levensgevaarlijk ?
Mss in samenwerking met de club en brandweer voor die twintigste verjaardag.
Dat is vaak in overleg met de diensten en zouden brandwerende doeken (moeten) zijn, de regelgeving daarin is redelijk strikt.

Kan me echt niet voorstellen dat die pyro onder het doek in samenspraak is met de brandweer aangezien pyto illegaal in het stadion is. Dan kan ik volgende week te snel met de auto rijden in samenspraak met de facteur.

Kan me echt niet voorstellen dat die pyro onder het doek in samenspraak is met de brandweer aangezien pyto illegaal in het stadion is. Dan kan ik volgende week te snel met de auto rijden in samenspraak met de facteur.
Gecontroleerd toelaten is nochtans waar de Pro League op aanstuurt.

Ja, inderdaad voor de wedstrijd in een aparte zone met een emmerke zand ernaast zodat ze de stok daar kunnen in doven. Liefst zijn al die mensen ook nog op cursus geweest voor het gebruik van het bengaals vuur. Dus noem mij sceptisch, maar volgens mij past de theorie niet bij de praktijk.

Die penalty voor Anderlecht :unsure: Is toch echt veel te licht om daarvoor te fluiten. Is die er gekomen na een VAR-interventie?

Blijkbaar wel dus. Is nochtans geen clear error, sterk werk weer.

Die penalty voor Anderlecht :unsure: Is toch echt veel te licht om daarvoor te fluiten. Is die er gekomen na een VAR-interventie?

Blijkbaar wel dus. Is nochtans geen clear error, sterk werk weer.
Gestrekte voet en vol op de enkel raken.. dit wordt overal op het veld gefloten maar in de 16 moet dat niet? Die penalty is gewoon terecht. Die kan hetzelfde doen in die fase met de Studs naar beneden gericht. Dan gaat er niet voor gefloten worden. Als je ze zo richting de enkel gooit en je raakt de man.. dan kan je fout tegen krijgen.

Gestrekte voet en vol op de enkel raken.. dit wordt overal op het veld gefloten maar in de 16 moet dat niet? Die penalty is gewoon terecht. Die kan hetzelfde doen in die fase met de Studs naar beneden gericht. Dan gaat er niet voor gefloten worden. Als je ze zo richting de enkel gooit en je raakt de man.. dan kan je fout tegen krijgen.
1: hij gooit zich absoluut niet richting de enkel, want Delaney trapt er tegen
2: hij raakt eerst de bal

maw: duidelijk voer voor discussie en dit maakt het absoluut geen clear error waardoor de VAR hier niet mag tussenkomen.

1: hij gooit zich absoluut niet richting de enkel, want Delaney trapt er tegen
2: hij raakt eerst de bal

maw: duidelijk voer voor discussie en dit maakt het absoluut geen clear error waardoor de VAR hier niet mag tussenkomen.
Dat van eerst de bal raken doet weinig ter zake. Als je met 2 voeten vooruit tackelt en uw tegenstander een dubbele beenbreuk cadeau geeft, maar je hebt toch eerst lichtjes de bal beroerd.. dan is het geen fout? Intentie is er als je zo naar de bal gaat. Deze speler raakt enkel de bal omdat het schot richting goal vertrekt en hij dan de bal schampt. De beweging die hij inzet is gewoon richting de speler. Het is zowel Delaney die trapt als de speler die richting de enkel gaat. Dat zie je op het laatste beeld. Vandaar vind ik dit gewoon terecht

Dat van eerst de bal raken doet weinig ter zake. Als je met 2 voeten vooruit tackelt en uw tegenstander een dubbele beenbreuk cadeau geeft, maar je hebt toch eerst lichtjes de bal beroerd.. dan is het geen fout? Intentie is er als je zo naar de bal gaat. Het is zowel Delaney die trapt als de speler die richting de enkel gaat. Dat zie je op het laatste beeld. Vandaar vind ik dit gewoon terecht
Nu begin je appels met peren te vergelijken. We hebben het over deze fase, niet over een fase met twee voeten vooruit en een dubbele beenbreuk.

Het vetgedrukte bevestigt alleen maar dat dit een eerder een ongelukkig contact is dan een fout van Gueye. Het feit dat die laatste op het einde zo de enkel van Delaney toucheert is wat mij betreft het enige argument om hiervoor eventueel een penalty te fluiten, maar wat mij betreft absoluut niet voldoende daarvoor.

Als je van slechte wil bent (en dat ben ik trouwens niet in dit geval) zou je zelfs nog kunnen argumenteren dat Delaney hier tegen de voet van Gueye trapt.

Nu begin je appels met peren te vergelijken. We hebben het over deze fase, niet over een fase met twee voeten vooruit en een dubbele beenbreuk.

Het vetgedrukte bevestigt alleen maar dat dit een eerder een ongelukkig contact is dan een fout van Gueye. Het feit dat die laatste op het einde zo de enkel van Delaney toucheert is wat mij betreft het enige argument om hiervoor eventueel een penalty te fluiten, maar wat mij betreft absoluut niet voldoende daarvoor.
Speler beslist om zo het duel aan te gaan. En raakt de speler dan vol op de enkel. Als die wordt gefloten heb je toch niks te vertellen.

Speler beslist om zo het duel aan te gaan. En raakt de speler dan vol op de enkel. Als die wordt gefloten heb je toch niks te vertellen.
Leuk dat je de helft van mijn post gewoon negeert. 2 dingen: Delaney maakt zelf ook de beweging richting de voet van Gueye en die laatste raakt in dit duel ook gewoon de bal.

Soit, we gaan het hier toch niet eens worden dus wat mij betreft heeft het weinig zin om nog verder te discussiëren.

Lees voor het gemak maar eens de reacties hieronder en kijk hoe verdeeld die zijn. Dat zegt gewoon voldoende.

Leuk dat je de helft van mijn post gewoon negeert. 2 dingen: Delaney maakt zelf ook de beweging richting de voet van Gueye en die laatste raakt in dit duel ook gewoon de bal.

Soit, we gaan het hier toch niet eens worden dus wat mij betreft heeft het weinig zin om nog verder te discussiëren.

Lees voor het gemak maar eens de reacties hieronder en kijk hoe verdeeld die zijn. Dat zegt gewoon voldoende.
Ik heb geen Twitter. Sowieso lees ik nooit reacties op sociale media. Daar vind je altijd de 2 uiterste.

Uw post is groter geworden na mijn oorspronkelijke reply zie ik.

Maar ik vind dit inderdaad penalty. Ik heb al veel minder zien gefloten worden. En in het geval van hoe RWDM gisteren speelde heb ik er zelf plezier in met hoe het gebeurd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14