Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat niet meer dan normaal. Buitenspel is niet uitgevonden voor millimeterwerk, VAR dient om duidelijke fouten recht te zetten. Een buitenspel die je met het blote oog niet kan waarnemen hoort daar niet bij.
Das ook van de pot gerukt hè. We kunnen juister beslissen maar gaan het niet doen omdat het anders niet is zoals vroeger… VAR moet juist bestaan voor de twijfelgevallen er uit te halen

Het gaat om clear errors te verbeteren BEHALVE bij buitenspel. Bij buitenspel is het wel of niet, gaat niet om clear errors te verbeteren.

Ik vind dat niet meer dan normaal. Buitenspel is niet uitgevonden voor millimeterwerk, VAR dient om duidelijke fouten recht te zetten. Een buitenspel die je met het blote oog niet kan waarnemen hoort daar niet bij.
De VAR kan niet voldoende aantonen dat de beslissing van de grensrechter fout of juist was. Anderzijds is de beslissing van de VAR voor buitenspel toch altijd nauwkeuriger dan wat de man op het veld heeft beslist. Dus ik vind het ook wel wat raar.

Was toch geen clear error?
Lees wat ik schrijf.
Clear errors zijn niet van toepassing bij buitenspel.

Daar moet de var tussenkomen bij ELKE foutieve beslissing, clear error of niet.
Dat er dan weer zo een kutregel zou bestaan dat ze net deze goal niet afkeuren of andere goal net wel dat is een regel die op niets slaagt. Zolang er in de reglementen geen verschil is tussen 0,1mm buitenspel of 1 meter dan moeten ze het gewoon toepassen.

Das ook van de pot gerukt hè. We kunnen juister beslissen maar gaan het niet doen omdat het anders niet is zoals vroeger… VAR moet juist bestaan voor de twijfelgevallen er uit te halen
Ik ben dan ook tegen de VAR. Match ligt dan minutenlang stil omdat 3 man met een vergrootglas en de computer een lijn moet trekken, op iets dat met het blote oog niet te zien is. Wat heeft dat nog met de geest van de buitenspelregel te maken? Heel die shit zuigt de ziel van de sport uit.

Dit zou normaal zo moeten kunnen zijn, maar dit wordt niet consequent toegepast (eerste keer dat ik over deze “regel” hoor). Deze 1e goal vandaag wordt normaal in deze tijden gewoon afgekeurd. Punt. Club mag zich dus zeker bekocht voelen op dat vlak.

De VAR kan niet voldoende aantonen dat de beslissing van de grensrechter fout of juist was. Anderzijds is de beslissing van de VAR voor buitenspel toch altijd nauwkeuriger dan wat de man op het veld heeft beslist. Dus ik vind het ook wel wat raar.
"de beslissing van de grensrechter" wordt ook wel gestuurd door de richtlijn dat die bij twijfel de beslissing aan de VAR moet laten he.
dus, als je twijfelt -> VAR -> idd moeilijk te zien door de lijnrechter -> VAR mag niet oordelen

da's een beetje te zot voor woorden.

dat Brugge verliest is goed voor ons he, maar de regels werken hier elkaar tegen

Op welk standpunt moet ge beoordelen of er al dan niet ruimte in tussen de beide lijnen? Is dat een vast shot of zoomen ze in/uit naar believen?

Hoe moeilijk kan het trouwens zijn om daar deftige software voor te schrijven die op enkele seconden automatisch lijnen trekt en signaal geeft aan de ref onside of offside.

Straffe lijnrechters vandaag. Drie keer een goal afkeuren voor buitenspel, drie keer verkeerd :laugh:

Po3otQ2.png

Het is maar Eupen natuurlijk maar leuk om nog eens overtuigend te winnen.

Wedstrijd van Brugge niet kunnen zien, wel deels gevolgd via sporza/radio. Achteraf gezien ben ik blij dat ik er niks van heb kunnen zien, het moet weer frustrerenden boel geweest zijn.

t Zit gewoon even niet mee he voor de Club, zolang ze kansen blijven creëren zou ik me niet teveel zorgen maken. Hoeveel matchen zijn er de voorbije jaren niet geweest dat het ook niet super was maar wel met 1-0 werd gewonnen, ook niet altijd verdiend... Het zal wel weer keren. Deila ter discussie stellen is toch wat voorbarig imho.

Probleem is dat we volledig afhankelijk zijn van Nusa en Skov. Zinckernagel blijft maar op de flank uitgespeeld worden terwijl hij dat niet is, ik zou hem bvb eens zetten in de plaats van Vetlesen. En Homma z'n kans geven want Skoras die heeft precies nog veel aanpassingswerk.

Nusa is fit, maar onmiddelijk terug alles spelen gaat zijn rug direct weer overbelasten volgens Deila.
Ook logisch, je kan een 18 jarige speler op zijn positie niet wekenlang 2 matchen per week laten spelen en denken dat die dat wel gaat blijven trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14