Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jong, gij lult echt uit de hoogte. Niet normaal.

Hebt gij tijdens het voetballen nooit eens iemand een duw gegegeven? Of is er nooit eens een opstootje geweest met wat duw- en trekwerk? Dan heb ik het niet over iemand op zijn bek slaan, maar dit hebben we toch allemaal wel eens meegemaakt in het heetst van de strijd.
DDC is jullie head of football, daar verwacht je toch wel wat meer klasse van dan zo’n ordinair gedrag. Moest hij een speler of bankzitter geweest zijn die een duw gaf zou er zo’n drama niet van gemaakt worden, maar ik zou het bij mijn ploeg nooit goedpraten als Mannaert een speler van de tegenpartij fysiek zou “aanvallen” met een duw.

Kan zijn dat zoiets gebeurt in the heat of the moment, maar dat goedpraten van jullie 2 is gewoon bizar, DDC is in de fout gegaan, just admit it and move on

DDC is jullie head of football, daar verwacht je toch wel wat meer klasse van dan zo’n ordinair gedrag. Moest hij een speler of bankzitter geweest zijn die een duw gaf zou er zo’n drama niet van gemaakt worden, maar ik zou het bij mijn ploeg nooit goedpraten als Mannaert een speler van de tegenpartij fysiek zou “aanvallen” met een duw.

Kan zijn dat zoiets gebeurt in the heat of the moment, maar dat goedpraten van jullie 2 is gewoon bizar, DDC is in de fout gegaan, just admit it and move on
Fuck met die klasse! Daar bereikt ge geen kloten mee. Van uw kloten moet ge maken om iets te bereiken. Man, man. En een fucking duwtje. Dat hoort bij het voetbal. Ge moet dat niet iedere week doen of iemand op zijn gezicht slaan.

Een duw heeft niets met voetbal te maken. Al helemaal niet na de match door iemand die niet eens meespeelde. De Condé heeft daar niets te zoeken en moet al helemaal geen klein ventje gaan spelen. En blijkbaar is het ook al niet de 1ste keer dus tot zover het riedeltje dat ze altijd over zich heen lieten lopen de voorbije jaren.

Goed jongens. Ik houd de eer aan mezelf. Ik lig ondertussen ook op een ander voetbalforum onder vuur.

Nooit heb ik hier de boel willen liggen opnaaien,... Maar goed, mijn mening strookt niet met veel mensen hier.

Jawadde zeg, een halve dag es niet komen lezen en plots is het hier de ene na de andere calimero post van een Genk supporter.
En niemand die ook maar denkt dat je je hier enorm belachelijk me maakt met dergelijke uitspraken? Moet daar wat zijn op het Genk forum, en ik die dacht dat SN3 al erg was, damn, wat is dit hier zeg.

Maar uiteraard, Genk wordt ostentatief genaaid, en wordt niet serieus genomen?
Ik denk dat we alvast voor dat laatste de basis gevonden hebben, zoveel is duidelijk.

Moet daar wat zijn op het Genk forum, en ik die dacht dat SN3 al erg was, damn, wat is dit hier zeg.
Dat zijn halve sektes zo'n forums, elkaar zo hard opnaaien en het nog allemaal gaan geloven omdat ze bijna geindoctrineerd worden door constant hetzelfde riedeltje te zien passeren. Ziet ge inderdaad ook op SN3, altijd dezelfde halve garen die complotten zoeken achter alles.

Het zou heel goed passen in het beerput topic allemaal.

Niet heel de belgische voetbalwereld is gargamel of azrael hoor jongens. Niet iedereen is tegen jullie.

Hoe sneller het voetbal verlost is van dat agressieve, kleuterachtige macho-gedoe zoals hier door DDC en sommige supporters wordt gedemonstreerd, hoe beter. En kleuterachtig is eigenlijk geen goed woord, want de meeste kleuters gedragen zich verdorie 10 keer beter.

Ge zou u serieus verbazen over ons forum. Daar is dikwijls zelfs te veel nuance voor mijn smaak. En ge moogt ermee lachen, maar doe dat na de reacties over dit onderwerp gelezen te hebben. Daar is zeker geen eensgezindheid over, maar wel meer betrachting om elkaars visie te begrijpen zonder er daarom mee akkoord te moeten gaan. Iets dat ik hier jammer genoeg soms mis. Een "Ik vind dit fout, maar ik snap waar dit vandaan komt" can go a long way. Soms oogst ge wat ge zaait. En dat geldt zowel voor hier als voor DDC. En qua die laatste twee zinnen, verwijs ik weer naar de zin ervoor.

Want niet enkel jullie zouden zo dingen liever anders gebeuren. Maar er ligt nu eenmaal (zeker sinds de playoffs) een enorme wanhoop en frustratie bij meer dan enkel de supporters van Genk. En iedere voetballiefhebber zou dat moeten snappen zonder daarom de reactie erop de goeie te moeten vinden. Wanneer je dan een show krijgt zoals tegen Anderlecht kan het al eens ontploffen. En opnieuw: Moet je er akkoord mee zijn? Nee. Helemaal niet zelfs. Moet je begrijpen waar het vandaan komt? Toch wel.
Maar daar zit het verschil: Voor ons telt de oorzaak meer door dan het gevolg. Voor velen van jullie is er zelfs geen oorzaak.

Laatst bewerkt:
Dat je gefrustreerd bent omdat je de titel bent misgelopen, dat snap ik volkomen. Al de rest is kleuterachtige onzin, een extreem gekleurd gevoel van gepercipieerde onrechtvaardigheid en te kort gedaan zijn. Dat is blinde supporterspraat die niet hard te maken is. Daar ga je echt geen mededogen vinden bij neutrale supporters.

Zelfs al hadden de grieven grond, dan nog heb je je te gedragen. Zo'n types als DDC die scheidsrechters aanvallen zouden ze voor minstens een jaar moeten weren van de velden, in het voetbal gaan we echt veel te soft om met dat soort marginaal agressief gedrag. Om de een of andere reden zijn voetbalstadions plekken waar mensen denken dat beschaafde omgangsregels niet gelden, hoe sneller die kanker wordt weggesneden uit de sport hoe beter.

Jong, gij lult echt uit de hoogte. Niet normaal.

Hebt gij tijdens het voetballen nooit eens iemand een duw gegegeven? Of is er nooit eens een opstootje geweest met wat duw- en trekwerk? Dan heb ik het niet over iemand op zijn bek slaan, maar dit hebben we toch allemaal wel eens meegemaakt in het heetst van de strijd.
Als een TD van een voetbalclub na de match (én na een interview) een speler van de andere club een duw gaat geven dan is dat gewoon beschamend gedrag. Simpelweg ieptriest.

Een opstootje op het veld kan effectief in het heetst van de strijd voorvallen. Na de match en naast het veld moet je uzelf waardig gedragen zoals ten alle tijde in de maatschappij. Zeker als je iet of wat een voorbeeldfunctie hebt. Voetbal is niet oorlog. Het is een spel. Als je als supporter uzelf gaat vereenzelvigen met een soldaat die moet vechten of een anarchistische guerilla die tegen het establishment moet opkomen ben je helemaal van het padje of supporter van Deportivo.

En het feit dat ik op het veld al eens neus tegen neus heb gestaan of een duw heb uitgedeeld betekent niet dat dit ok gedrag is. Als TD/voorzitter/CEO/... uw potje zo laten overkoken dat ge mensen wat gaat duwen en uitschelden is gedrag om u voor te schamen. Een weust die een duwtje uitdeelt wanneer ie weet dat er 5 mensen direct zullen tussenkomen om u te beschermen. Dat is laf, dom en verwerpelijk. Een echte man zegt : "Ik ging niet akkoord met die mening of beslissing en sta daar nog steeds achter, maar ik excuseer mij voor mijn kinderachtig gedrag daarnaast."

En dan zwijgen we nog over dat afgezaagd calimero houdingetje van Genk. Jullie hebben het zelf weggegooid tijdens het seizoen vanaf Onuachu werd verkocht zonder opvang. Al de rest is gewoon gebleit.

Terwijl Genk op zich volgens mij enorm veel sympathie krijgt doorgaans. Elk kampioenenjaar was een terechte lofzang telkens.

Als een TD van een voetbalclub na de match (én na een interview) een speler van de andere club een duw gaat geven dan is dat gewoon beschamend gedrag. Simpelweg ieptriest.

Een opstootje op het veld kan effectief in het heetst van de strijd voorvallen. Na de match en naast het veld moet je uzelf waardig gedragen zoals ten alle tijde in de maatschappij. Zeker als je iet of wat een voorbeeldfunctie hebt. Voetbal is niet oorlog. Het is een spel. Als je als supporter uzelf gaat vereenzelvigen met een soldaat die moet vechten of een anarchistische guerilla die tegen het establishment moet opkomen ben je helemaal van het padje of supporter van Deportivo.

En het feit dat ik op het veld al eens neus tegen neus heb gestaan of een duw heb uitgedeeld betekent niet dat dit ok gedrag is. Als TD/voorzitter/CEO/... uw potje zo laten overkoken dat ge mensen wat gaat duwen en uitschelden is gedrag om u voor te schamen. Een weust die een duwtje uitdeelt wanneer ie weet dat er 5 mensen direct zullen tussenkomen om u te beschermen. Dat is laf, dom en verwerpelijk. Een echte man zegt : "Ik ging niet akkoord met die mening of beslissing en sta daar nog steeds achter, maar ik excuseer mij voor mijn kinderachtig gedrag daarnaast."

En dan zwijgen we nog over dat afgezaagd calimero houdingetje van Genk. Jullie hebben het zelf weggegooid tijdens het seizoen vanaf Onuachu werd verkocht zonder opvang. Al de rest is gewoon gebleit.

Terwijl Genk op zich volgens mij enorm veel sympathie krijgt doorgaans. Elk kampioenenjaar was een terechte lofzang telkens.
Het laatste wat ik hier ga zeggen. Op het VTM Nieuws zie ik dat Vertonghen die duw geeft. Kijk het maar eens opnieuw.

Het laatste wat ik hier ga zeggen. Op het VTM Nieuws zie ik dat Vertonghen die duw geeft. Kijk het maar eens opnieuw.
Ik zie daar een driftkikker die een speler van de andere ploeg gaat intimideren. En als JIJ de beelden beter gaat bekijken zie je dat Vertonghen zijn hand aan DDC zijn kaak heeft hangen terwijl hij wegloopt. Dus tenzij Vertonghen een héél lange linkerarm heeft zal DDC daar een duwtje hebben gegeven met die hand waar hij mee zat te porren in Vertonghen en hebben ze hem weggetrokken van zodra men zag dat dit te ver ging. Want die hand van Vertonghen maakt geen duwende beweging.

Je ziet daar duidelijk een speler die wegloopt terwijl DDC als een stalkertje er achteraan gaat. Als je enkel naar Vertonghen kijkt heb je gewoon een gekleurde bril op. En zelfs nog als Vertonghen een duw uitdeelt, het is DDC die hem komt opzoeken en achtervolgen. Als die een duw krijgt is het volledig terecht.

En welk heetst van de strijd of wedstrijd niet onder controle. Zoals @Général Zantas hier al heeft gezegd (en de ref ook heeft aangeven) waren die 2 gele kaarten terecht.

Eén arm in het gezicht en één keer te laat op de voet.
Snel na elkaar? Ja
Vroeg in de match? Ja
Dom (van de speler)? Ja
Maar volgens het boekje toch niks over te zeggen

In dat statement staat toch niets speciaals. We staan achter de persoon, we gaan ons verdedigen, we vinden het niet kunnen dat her in de media gegooid wordt, en de conde , of wij, verontschuldigd(en) ons voor het onaangepaste gedrag.

Kortom wat pr speak

Dit vind ik ook, ze hebben daar de titel zelf mislopen door voor het geld te kiezen. Dus er kan frustratie zijn maar je moet die ook bij jezelf gaan zoeken.

Ik lees dat DDC zelf tijdens de rust de scheidrechters is gaan opzoeken en heeft bedreigd. Dat kan je je in die functie gewoon niet permitteren.

In dat statement staat toch niets speciaals. We staan achter de persoon, we gaan ons verdedigen, we vinden het niet kunnen dat her in de media gegooid wordt, en de conde , of wij, verontschuldigd(en) ons voor het onaangepaste gedrag.

Kortom wat pr speak
Het calimero-stukje overgeslagen over al de analisten die ook vinden dat Genk benadeeld wordt?

Zoals hierboven al gezegd: Genk is in snel tempo véél krediet en geloofwaardigheid aan het verliezen bij niet-Genk supporters.

Dat je als Genk zijnde boos en gefrustreerd bent tov matenaaier Vertonghen dat snap ik, maar de scheids heeft naar mijn gevoel correcte beslissingen genomen, alleszins niet enkel tegen Genk.

Kortom wat pr speak
Het enige wat in dat statement had moeten staan was: "Bij KRC Genk tolereren we dit soort gedrag niet. DDC zal zich excuseren bij de scheidsrechter in kwestie en er voor zorgen dat dit soort uitspattingen niet nogmaals gebeuren".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14