Dat zal me worst wezen, gevleugeld paard.
Alles aan die speler irriteert me. Irrationeel, mogelijk, zoals misschien vaker bij mij dan ik zou willen, maar ik zit er wel mee hé. Ik kan die jongen zijn loopstijl niet aanschouwen, ik kan die jongen zijn kop niet zien, ik kan die jongen zijn stem niet horen omdat ik zijn kop al niet kan zien. Alles aan die speler irriteert me gewoon!
Een VO2max-voetbalbelg die in de subtop wat mag meespelen onder een coach die zijn loopvermogen en nationaliteit nodig heeft omdat dat nu eenmaal zijn stijl is. En waarom kan zo een talentloos geteisem van eigen bodem dan niet gewoon Koen Peeters of Jeroen Janssens heten zoals andere beige Vlamingen? Neen, moet weer zo een naam zijn waarmee een spionkop een onnozel rijmpje als “Samwaaze van de Gantwaaze” zelfs nuchter kan annexeren als levensdevies op zaterdagavond. Brunoise en salade Niçoise rijmen ook, maar dat wil niet zeggen dat dat iets om fier op te zijn of dat dat past als ge weet waar het over gaat. Bodart van de Standard heb ik alleszins nog nooit gehoord, allicht omdat ze daar toch al iets van voetbalhistorie hebben meegemaakt en niet al te fier zijn op zo een vliegenvanger. Dat hij vernoemd zou zijn naar de Franse schilder lijkt me ook een algemeen verbreide misvatting, recent verzonnen door fans om zijn ontstaanshistorie op weg naar cultheld in Gent toch wat distinctie te geven. Het zal gewoon de Daewoo Matiz geweest zijn hoor, esthetisch eveneens niet om aan te gluren en dient ook enkel om aan dezelfde snelheid als Samoise inspiratieloos van punt A naar B te geraken. Als uw club
dit soort compilatie uploadt om de titel “speler van de maand” te vieren, de maand met de winterstop in dan ook nog, zegt dat genoeg. Dat een fan zonder enige ironie ook nog “
doet het op inzet en karakter in plaats talenten” als comment onder die video post, zegt nog meer dan genoeg. Talent had gerust in enkelvoud gemogen, andylootens5074.
Transfereer hem naar een rechterkolomploeg van de 2. Bundesliga, en dat ik hem nooit bij de nationale ploeg moet zien. Zeker voor dat laatste vrees ik wel eens, dat eerste zal ooit wel realiteit worden. Het zal best een vriendelijke jongen zijn, zoals
@stungunner zegt, maar ik moet er niets van weten in voetbalcontext. Een ploeg als Gent moet toch iets beter kunnen dan dat, we spreken hier niet over clubs als Kortrijk of Eupen of zo!