Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee en we moeten ook realistisch zien van waar we vorig seizoen komen. We staan nu virtueel op 1 punt van PO1 op 5 matchen van het einde. De laatste 7 jaar was het ofwel PO 1 niet halen, of ter wel met de hakken over de sloot op de laatste speeldag het halen. Dus in die optiek is er stevige beterschap.
2016-2017: 1ste
2017-2018: 2de
2018-2019: 4de (en 1 speeldag niet op een PO1 plaats gestaan tijdens het ganse seizoen)
2019-2020: Covid jaar en seizoen niet uitgespeeld maar ze stonden niet in PO1
2020-2021: 3de (PO1 met 4 ploegen) en vanaf speeldag 25 van de 30 op een PO1 plaats.
2021-2022: 3de (PO1 met 4 ploegen) en vanaf speeldag 19 van de 30 2 speeldage niet op een PO1 plaats.
2022-2023: 11de en gewoon slecht.

Dus 1x PO1 niet gehaald (1x geen PO omdat ze niet doorgingen) en ze stonden aan het begin van de laatste speeldag steeds op een PO1 plaats als ze die gehaald hebben. Dus redelijk verkeerde perceptie ;-)

2016-2017: 1ste
2017-2018: 2de
2018-2019: 4de (en 1 speeldag niet op een PO1 plaats gestaan tijdens het ganse seizoen)
2019-2020: Covid jaar en seizoen niet uitgespeeld maar ze stonden niet in PO1
2020-2021: 3de (PO1 met 4 ploegen) en vanaf speeldag 25 van de 30 op een PO1 plaats.
2021-2022: 3de (PO1 met 4 ploegen) en vanaf speeldag 19 van de 30 2 speeldage niet op een PO1 plaats.
2022-2023: 11de en gewoon slecht.

Dus 1x PO1 niet gehaald (1x geen PO omdat ze niet doorgingen) en ze stonden aan het begin van de laatste speeldag steeds op een PO1 plaats als ze die gehaald hebben. Dus redelijk verkeerde perceptie ;-)
Ze stonden wel op een PO 1 plaats meestal als de laatste speeldag begon maar laatste speeldag was het meestal alles of niets hé. Meestal wonnen ze die laatste match zodat PO1 behaald werd. Maar zekerheid was er bijna niet tot aan de laatste seconde ( zoals bij jullie op Kortrijk onder Kompany waar we achter kwamen. Die verliezen hadden we er naast gepakt). Dit jaar zouden we de laatste 4 matchen zelf mogen verliezen en gaan we erbij zijn. Dat is toch een groot verschil met andere jaren

Ze stonden wel op een PO 1 plaats meestal als de laatste speeldag begon maar laatste speeldag was het telkens alles of niets hé. Meestal wonnen ze die laatste match zodat PO1 behaald werd. Maar zekerheid was er bijna niet tot aan de laatste seconde ( zoals bij jullie op Kortrijk onder Kompany). Dit jaar zouden we de laatste 4 matchen zelf mogen verliezen en gaan we erbij zijn. Dat is toch een groot verschil met andere jaren
2018-2019: 4 punten overschot
2020-2021: 5 punten overschot
2021-2022: 2 punten overschot. Dus idd dat was van moeten :-)

Belangrijke nuance is natuurlijk dat er maar 4 ploegen waren in PO1. Dus als we daar rekenen tot ook 6 ploegen heb je het volgende
2020-2021: 9 punten voor op plaats 7
2021-2022: 12 punten voor op plaats 7

Dus marge genoeg en ook al zekerheid enige tijd voor de laatste speeldag ;-)

Amai, ik had nu met dat rapport over de scheidsrechters sjotcast nog eens een kans gegeven, maar dat is toch echt de slechtste voetbalpodcast in België.

Blijkbaar waren de gegevens waaruit blijkt dat Anderlecht het meest benadeeld was maar een gedeelte van de VAR-beslissingen en amper afwijkend met andere ploegen. Dit zou allemaal uitgeschreven staan in het betalend artikel.

Maar alle Anderlechtfans zijn (in hun ogen) idioten omdat ze het volledige artikel niet gelezen hebben en nu zomaar online zitten te rellen op basis van de titel.

Ohja tis hun artikel dus ze hebben de titel zelf gekozen, journalistiek onwaardig imo.

Amai, ik had nu met dat rapport over de scheidsrechters sjotcast nog eens een kans gegeven, maar dat is toch echt de slechtste voetbalpodcast in België.

Blijkbaar waren de gegevens waaruit blijkt dat Anderlecht het meest benadeeld was maar een gedeelte van de VAR-beslissingen en amper afwijkend met andere ploegen. Dit zou allemaal uitgeschreven staan in het betalend artikel.

Maar alle Anderlechtfans zijn (in hun ogen) idioten omdat ze het volledige artikel niet gelezen hebben en nu zomaar online zitten te rellen op basis van de titel.

Ohja tis hun artikel dus ze hebben de titel zelf gekozen, journalistiek onwaardig imo.
Ja das de crème van voetbaljoutnamistiek dat daar zit ze 😂

Ik heb Sjotcast een kans gegeven maar iedereen heeft een of ander spraakgebrek, Guillaume is een betweterig klein kind en ik verdenk de Ludo erop dat die ooit een rol heeft gespeeld in het eerste seizoen van Matroesjkas. Yanko lijkt mij wel nog wat competent maar lijkt iets te snel gelanceerd te zijn als host.

Nog geen beelden gezien, maar die opmerking gisteren ook veel gehoord in de tribune: "Allez, moet dat zo lang duren? Pas op, het is Visser, dan is dat normaal."

Belangrijke 3 punten in ieder geval, straks ontspannen kijken naar OHL vs Charleroi in plaats van met veel stress.

Ja, was eigenlijk een complete non-match.
Eerste helft controle, maar dan krijg je zo'n gatachterlijke penalty tegen waar Sowah denk dat hij evenveel tijd heeft als in 3de provinciale.
Dan nog goed teruggekomen en terecht de gelijkmaker.

Tweede helft zwak begonnen en dan een zondagsschot 2-1.
Ik denk dat er heel de wedstrijd geen 5 uitgespeelde kansen waren van beide ploegen.
1 penalty, 1 stilstaande fase en 1 afstandsschot als doelpunt, dat zegt voldoende :D

Ja, was eigenlijk een complete non-match.
Eerste helft controle, maar dan krijg je zo'n gatachterlijke penalty tegen waar Sowah denk dat hij evenveel tijd heeft als in 3de provinciale.
Dan nog goed teruggekomen en terecht de gelijkmaker.

Tweede helft zwak begonnen en dan een zondagsschot 2-1.
Ik denk dat er heel de wedstrijd geen 5 uitgespeelde kansen waren van beide ploegen.
1 penalty, 1 stilstaande fase en 1 afstandsschot als doelpunt, dat zegt voldoende :D
Ligt het aan Leko of is er een algemene teneur in de kern zelf die ervoor zorgt dat het vierkant draait?

Jaren ziek zou ik niet zeggen, 22/23 was op zich nog best oké en in een normaal seizoen zou je daar PO1 gespeeld hebben, dus daar ben ik op zich al tevreden mee. Maar het is i.i.g. niet de club van weleer en dat is al een tijdje aan de gang.

Vele ploegen, buiten de topclubs, zouden tekenen voor 2de, 3de, 5de en 2x 6de te worden de afgelopen jaren (buiten 21/22 waar we 14de werden..), maar voor ons is dat gewoon véél en véél te weinig.

Het grote probleem is gewoon geld. Daar staat of valt alles mee. En dan geluk hebben met je aankopen ook natuurlijk.
Hier kan geen enkele trainer iets van maken. 30% van de spelers op de plein hebben gewoon 0,00000 vertrouwen.

Het enige lichtpuntje gisteren was die Fini die op kwam. 17 jaar, maar verdikke daar zit wel karakter in.

Veel en veel te weinig voor Standard? Op de gouden periode na met Witsel/Fellaini/Mbokani/Jovanovic is top-6 voor Standard toch gewoon exact hun positie. Je moet al terug naar eind jaren 70 om een Standard te vinden dat 3 seizoenen op rij top-3 kon spelen.

Veel en veel te weinig voor Standard? Op de gouden periode na met Witsel/Fellaini/Mbokani/Jovanovic is top-6 voor Standard toch gewoon exact hun positie. Je moet al terug naar eind jaren 70 om een Standard te vinden dat 3 seizoenen op rij top-3 kon spelen.
Maar dat is niet wat de club, wij supporters, voor ogen hebben.

Maar goed, dan zijn we buiten dit seizoen en 2 seizoenen geleden heel goed bezig.

Maar dat is niet wat de club, wij supporters, voor ogen hebben.

Maar goed, dan zijn we buiten dit seizoen en 2 seizoenen geleden heel goed bezig.

Zelfs voor een top-6 ploeg zijn jullie klasseringen gewoon middelmatig he. Weliswaar stelselmatig naar onder aan het evolueren. Misschien moeten bestuur en supporters iets realistischer leren te zijn?

7, 14, 8, 5, 3, 2, 9, 7, 4, 2, 4, 5

Hoho ref in Genk - RWDM heeft zijn gele kaart al vast wanneer hij beseft dat de speler waaraan hij die gaat geven al op geel staat en dus geeft hij hem toch maar niet :laugh:

Sterk KVM. Zou mooi zijn als zij nog PO1 halen.
Die waren goed gisteren, vooral dat (hoog) druk zetten waardoor onze opbouw eigenlijk langs geen kanten lukte vond ik indrukwekkend. Als het een ploeg waar ik het iets minder erg vind om van te verliezen dan is het KVM wel, zou inderdaad mooi zijn moesten zij PO1 halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14