Ik heb dan weer geen idee hoe je iemand bij de keel grijpt door met je vlakke hand richting de borstkas te gaan (probeer zo maar eens iets te grijpen). Sorry, maar ik zie een duw die uitschuift. Er is geen grijpbeweging in zijn hand, die blijft de hele tijd gewoon open zolang die in dat beeld is. Maar ik ga hier geen definitie proberen te gaan opstellen voor hoeveel mm een hand mag bewegen alvorens ik het wel een grijpbeweging vind. En om zo'n nuances eruit te halen op dat veld, onder die druk als VAR/scheidsrechter is ook gewoon niet te doen op dat moment. Ik pleit hem ook nergens vrij van die kaart (mijn excuses als dat zo overkomt, hij ging er gewoon agressief op af, als je wil vechten, doe je maar een andere sport), maar ik vind enkel dat de verwijzing van naar de keel grijpt niet klopt met hoe ik het zie.
Dat is totaal het punt ook niet dat ik wou maken, dat punt is hetgeen hierboven al staat: blijf daar gewoon weg en er is niets aan de hand. Het verziekt de sport gewoon al die opstootjes en dat mekkeren tegen elkaar (waar is de tijd dat je al geel kon krijgen vanwege trekken aan het truitje...).
Iets wat ik dus al in mijn eerste bericht zeg, hij heeft daar niets te zoeken. Zoals je al zegt in je ander bericht, als hij niet daar is, is er nu geen discussie.
Weet niet waar die hand op de borstkas is of waar jij die hand naar boven ziet glijden, maar dit is grijpen bij de keel.