Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dan weer geen idee hoe je iemand bij de keel grijpt door met je vlakke hand richting de borstkas te gaan (probeer zo maar eens iets te grijpen). Sorry, maar ik zie een duw die uitschuift. Er is geen grijpbeweging in zijn hand, die blijft de hele tijd gewoon open zolang die in dat beeld is. Maar ik ga hier geen definitie proberen te gaan opstellen voor hoeveel mm een hand mag bewegen alvorens ik het wel een grijpbeweging vind. En om zo'n nuances eruit te halen op dat veld, onder die druk als VAR/scheidsrechter is ook gewoon niet te doen op dat moment. Ik pleit hem ook nergens vrij van die kaart (mijn excuses als dat zo overkomt, hij ging er gewoon agressief op af, als je wil vechten, doe je maar een andere sport), maar ik vind enkel dat de verwijzing van naar de keel grijpt niet klopt met hoe ik het zie.
Dat is totaal het punt ook niet dat ik wou maken, dat punt is hetgeen hierboven al staat: blijf daar gewoon weg en er is niets aan de hand. Het verziekt de sport gewoon al die opstootjes en dat mekkeren tegen elkaar (waar is de tijd dat je al geel kon krijgen vanwege trekken aan het truitje...).

Iets wat ik dus al in mijn eerste bericht zeg, hij heeft daar niets te zoeken. Zoals je al zegt in je ander bericht, als hij niet daar is, is er nu geen discussie.
Screenshot-20240129-203323.png

Weet niet waar die hand op de borstkas is of waar jij die hand naar boven ziet glijden, maar dit is grijpen bij de keel.

Weet niet waar die hand op de borstkas is of waar jij die hand naar boven ziet glijden, maar dit is grijpen bij de keel.
Neem anders het laatste beeld waar het truitje al naar boven is en de hand zo hoog zit. Op het beeld dat je hier zet is al te zien dat het truitje omhoog geschoven is aan de kreuken in dat truitje, of staat bij STVV het logo half op de schouder?
Er is nog een tweede camerastandpunt rond 10 seconden. Ik heb de moeite genomen om van beide standpunten het eerste frame dat ik kon nemen met de hand/arm van Arteaga te screencappen: Foto hand en arm Arteago op eerste zichtbare frames:
  • Het moment dat de hand van Arteaga achter McKenzie uitkomt, is die hand nog niet in de buurt van de nek en is het logo al een beetje omhoog geduwd (dus dat is al een deel in de actie die ik hieronder beschrijf).
  • In het ander zichtbeeld op 10 seconden zit zijn arm daar toch veel lager dan de keel (of hij moet een heel lange voorarm van een rare vorm hebben). laatste frame van het standbeeld ervoor zie je hem zijn twee handen ook nog vrij laag zetten. Speler STVV duwt nog eens tegen met zijn schouder, Arteaga duwt terug en daar schuift die arm mijn inziens omhoog om uiteindelijk dat beeld van hierboven te krijgen met zijn hand zo hoog en aan de onderzijde van de nek dat lijkt alsof hij naar de keel gegrepen heeft. Een hand in de buurt van de nek is niet meteen naar de keel gegrepen.
En nog eens opnieuw: dat betekent niet dat dit ok is en dat hij geen kaart mag krijgen, enkel dat het niet bij de keel grijpen is in mijn ogen... wat niet eens de boodschap die ik origineel wou brengen... De boodschap bij deze situatie was dat hij daar niet eens iets te zoeken had.
De algemene boodschap was het aanklagen van het wangedrag van de "supporters" en het haantjes-/kinderlijk gedrag binnen een ploeg waar ik zelf fan van ben.
Ik wou ook ergens een stem geven aan de "still meerderheid" waar zo vaak over geklaagd wordt dat die het niet veroordelen... Of vond toch dat ik er iets van moest zeggen.

Of hij ‘m nu bij de keel wou grijpen of niet, het is toch een non-discussie, want jullie zijn het in essentie eens dat hij van z’n tegenstander moet afblijven en rood verdient.

M'enfin. RAM DIE BAL WEG. Fucking hell gast... Dan loopt ge eindelijk eens 2 punten in tegen Union dan gaat ge het gewoon weer weggeven tegen de fucking laatste.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14