Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
En ook, net zoals Brighton, bij rotatie van de helft van de ploeg nog altijd dezelfde uitstekende spelstijl

Allez, Spileers staat bij die eerste goal gewoon naar dien bal te kijken en deinst zelfs nog achteruit, en Mechele zit bij die 2e goal vóór Amoura aan de kant van de bal maar denkt dan dat 't een goed idee is om te proberen Amoura achter zich te houden terwijl als ie daar gewoon direct voor de bal gaat hij er volgens mij wel nog tussen zit. En 't is ook niet de eerste match dat die 2 kinderlijk te kakken worden gezet é.
Inderdaad, in zo'n situaties zou je gaan wensen dat de transferperiode het heel jaar door continu open zou zijn.

anyway, Mannaert zat gisteren in de tribune en hij leek nuchter dus ik ga er vanuit dat hij het ook gezien heeft... als club-supporter leef je op hoop dezer dagen nietwaar?

En ook, net zoals Brighton, bij rotatie van de helft van de ploeg nog altijd dezelfde uitstekende spelstijl

Het beleid van Union is toch wel fenomenaal. Drie jaar op rij aan de top, met 3 verschillende coaches en zeker nu een halve nieuwe ploeg.

Als Chris O'Loughlin ooit zou vertrekken, zal dat toch een groter verlies zijn dan eender welke speler/coach. Wat die hier neerzet samen met Bormans & Muzio is uitzonderlijk. Precies alsof ze een cheat code hebben in het spelletje.

Als Chris O'Loughlin ooit zou vertrekken, zal dat toch een groter verlies zijn dan eender welke speler/coach. Wat die hier neerzet samen met Bormans & Muzio is uitzonderlijk. Precies alsof ze een cheat code hebben in het spelletje.
Het is een perfecte alchemie waardoor het geheel meer is dan de som der delen. Ze zorgen ook voor een goede balans in de kern en in de staf. Het is m.i. opvallend dat er bijvoorbeeld geen vedetten op de retour worden aangetrokken of geen echte zware contracten worden gegeven. Ook opvallend is dat Guillaume François zijn plaats nog heeft in de kern.

Het is een perfecte alchemie waardoor het geheel meer is dan de som der delen. Ze zorgen ook voor een goede balans in de kern en in de staf. Het is m.i. opvallend dat er bijvoorbeeld geen vedetten op de retour worden aangetrokken of geen echte zware contracten worden gegeven. Ook opvallend is dat Guillaume François zijn plaats nog heeft in de kern.
Daar wordt inderdaad naar gekeken, dat is toch al in de media gekomen. Ze kopen geen 11 introverten of 5 potentiële leiders.
Je ziet bijvoorbeeld nu al dat Kevin MacAllister een toekomstige leider is. Na affluiten meteen naar Rodriguez gaan en hem opbeuren na die gemiste penalty.

Wat Guillaume hier nog doet is me inderdaad echt een raadsel. Kan fysiek eerste klasse amper aan.
Misschien doet die enorm speciale dingen in de douches :ROFLMAO:

Daar wordt inderdaad naar gekeken, dat is toch al in de media gekomen. Ze kopen geen 11 introverten of 5 potentiële leiders.
Je ziet bijvoorbeeld nu al dat Kevin MacAllister een toekomstige leider is. Na affluiten meteen naar Rodriguez gaan en hem opbeuren na die gemiste penalty.

Wat Guillaume hier nog doet is me inderdaad echt een raadsel. Kan fysiek eerste klasse amper aan.
Ook prachtig werk dat spelers als Puertas en Machida van invallers/rotatiespelers kunnen doorgroeien naar sterkhouders.

Daar ben ik als Club fan jaloers op. Bij ons zie ik weinig spelers zo'n progressie maken over de jaren heen.

Die snor doet het hem hé

Muzio en Bloom komen allebei uit de gokwereld en willen vooral zeer datagedreven werken en hebben ook gewoon zeer veel data via hun bedrijven, wat een groot verschil maakt. Hebben dan ook nog eens enorm veel financiele daadkracht ivm met anderen op het niveau van Union(/JPL). Ze werken gewoon veel rationeler dan andere topclubs in de PL (zie Chelsea bv). Bormans' rol zou ik niet overschatten gezien zijn geklooi bij STVV.
Uiteindelijk profiteert Union dus vooral van de financiele maar ook rationele aanpak die ze bij Brighton hanteren. Alles wat ze daar spotten maar (voorlopig) niet goed genoeg achten bij Brighton, komt naar Union. Dankzij de fiscale wetgeving voor voetbalclubs en transfers in Belgie kunnen ze dan optimaal profiteren van de transfers.

Het grote voordeel van die rationele/data-aanpak die ze hanteren, is dat ze spelers perfect kunnen inwisselen. Wat ze dit seizoen (opnieuw) bewijzen.

Ik vind het alleszins weinig geweldig. Het is gewoon een partnership met een veel grotere club dat zelf kan genieten van een gigantisch netwerk en scoutingsapparaat. Het ruikt m.i. meer naar een vorm van financiële/kennisdoping dan dat het iets is om naar op te kijken. Andere Belgische clubs kunnen die aanpak nl niet benaderen zonder samen te werken met een veel grotere club.

Maarja, 't is een "kleine" club, dus er wordt quasi enkel romantisch naar gekeken. Nochtans een groter probleem voor onze Belgisch voetbal dan de commentatoren willen inzien.

Union is niet alleen natuurlijk. Toch toevallig dat OHL vierkant draait sinds het vierkant draait in Leicester.

Muzio en Bloom komen allebei uit de gokwereld en willen vooral zeer datagedreven werken en hebben ook gewoon zeer veel data via hun bedrijven, wat een groot verschil maakt. Hebben dan ook nog eens enorm veel financiele daadkracht ivm met anderen op het niveau van Union(/JPL). Ze werken gewoon veel rationeler dan andere topclubs in de PL (zie Chelsea bv). Bormans' rol zou ik niet overschatten gezien zijn geklooi bij STVV.
Uiteindelijk profiteert Union dus vooral van de financiele maar ook rationele aanpak die ze bij Brighton hanteren. Alles wat ze daar spotten maar (voorlopig) niet goed genoeg achten bij Brighton, komt naar Union. Dankzij de fiscale wetgeving voor voetbalclubs en transfers in Belgie kunnen ze dan optimaal profiteren van de transfers.

Het grote voordeel van die rationele/data-aanpak die ze hanteren, is dat ze spelers perfect kunnen inwisselen. Wat ze dit seizoen (opnieuw) bewijzen.

Ik vind het alleszins weinig geweldig. Het is gewoon een partnership met een veel grotere club dat zelf kan genieten van een gigantisch netwerk en scoutingsapparaat. Het ruikt m.i. meer naar een vorm van financiële/kennisdoping dan dat het iets is om naar op te kijken. Andere Belgische clubs kunnen die aanpak nl niet benaderen zonder samen te werken met een veel grotere club.

Maarja, 't is een "kleine" club, dus er wordt quasi enkel romantisch naar gekeken. Nochtans een groter probleem voor onze Belgisch voetbal dan de commentatoren willen inzien.

Union is niet alleen natuurlijk. Toch toevallig dat OHL vierkant draait sinds het vierkant draait in Leicester.
Maar een club als Lommel SK wordt dan afgerekend op krak hetzelfde verhaal, puur omdat het de City Football Group is die erachter zit en geen 'kleine' PL-club.

All the flavours and you choose to be salty...

Het klopt dat Union geholpen wordt door een grotere ploeg maar zo zijn er genoeg in Belgische 1e en 2e klasse en toch is er maar 1 die het echt goed doet. En persoonlijk ben ik meer fan van mee te profiteren van het grote scoutsnetwerk dan gewoon miljoenen te gooien naar alles wat blinkt omdat u miljardair-voorzitter toch alles bijpast. Union bewijst hier eigenlijk vooral hoe belangrijk het is om deftig te gaan scouten ipv samen te gaan werken met een of andere makelaar en al zijn rommel op te kopen.

All the flavours and you choose to be salty...

Het klopt dat Union geholpen wordt door een grotere ploeg maar zo zijn er genoeg in Belgische 1e en 2e klasse en toch is er maar 1 die het echt goed doet. En persoonlijk ben ik meer fan van mee te profiteren van het grote scoutsnetwerk dan gewoon miljoenen te gooien naar alles wat blinkt omdat u miljardair-voorzitter toch alles bijpast. Union bewijst hier eigenlijk vooral hoe belangrijk het is om deftig te gaan scouten ipv samen te gaan werken met een of andere makelaar en al zijn rommel op te kopen.
Het is inderdaad beter om te werken als Union dan als pakweg Westerlo. Dat ga ik niet ontkennen. Maar doordat Union zo een succes is (en laat ons eerlijk zijn, het is niet alsof ze geen groeimarge hebben), ga je andere clubs op een bepaald punt gewoon dwingen om hetzelfde niveau te bereiken om nog mee te kunnen. Dat gaat imo enkel maar leiden tot een verdere verbuitenlandisering van de bestuurskamers en dat vind ik een heel kwalijke evolutie.

Als het nu louter ging om de hoeveelheid sollen die de boekhouding binnenkomen, dan kan je nog hopen op mensen als Verhaeghe, Coucke,... Maar doordat er ook zo een netwerk op gebied van kennis en expertise achter zit, moet je gewoon gaan zoeken naar die expertise bij grotere clubs. Het zou me niet verbazen mocht de eigenaar van Brugge dezelfde rekening gemaakt hebben en te besluiten om te verkopen. Ik denk dat ze daar best goed weten dat ze als Brugge-alleen zijnde niet kunnen wedijveren met Union jaar na jaar.

Ok Niklas, of moet ik zeggen Bart Verhaeghe?
We hebben dit jaar geen enkele speler on loan van Brighton. Behalve de (contractueel afgesproken) terugkeer van Adingra is er ook geen enkele beweging geweest afgelopen jaar.
Denk je dat er iemand in Brighton een lijstje doormailt naar Brussel met titel 'koop Amoura nu'? Zoals eerder al gesteld in de media: Er is inderdaad veel data beschikbaar (en dat is inderdaad hetzelfde als in Brighton), maar dat is enkel een eerste filter. Daarna kijken ze naar een soort van 'revanche'gevoelens of een andere eigenschap, dat past bij de manier van voetballen bij Union. En daarna dus ook of de speler past binnen de groep vandaag (geen 5 leiders bvb, mix tussen intro- en extraverten). Maar het is veel eenvoudiger om te zeggen dat we puur rationele keuzes maken door onze master of puppets Tony Bloom

Veel spelers worden gehaald in een vorige seizoenen. Ze zijn inderdaad reeds aangepast aan onze club ja en onze manier van spelen. Zo kan je inderdaad ze makkelijker inpassen. Lijkt me echt wel gewoon deftig/vooruitziend beleid. Wat daar "koud rationeel" aan is, ontgaat me volledig.

Sinds Brighton ook Europa League speelt dit jaar is Muzio majority shareholder. Trouwens het is wel een premier league club, maar uiteindelijk maar Brighton hé. We zijn echt niet 1 kleine satellietclub van een groter geheel, puur voor transfers.

En ja, het feit dat hier jaar na jaar spelers op onze velden lopen die dan potten breken in Engeland (Mitoma) & Duitsland (Boniface), ja dat is slecht voor onze competitie natuurlijk :rolleyes:.

Financiële doping schrijft ge hier... manmanman toch.

Ok Niklas, of moet ik zeggen Bart Verhaeghe?
We hebben dit jaar geen enkele speler on loan van Brighton. Behalve de (contractueel afgesproken) terugkeer van Adingra is er ook geen enkele beweging geweest afgelopen jaar.

Ik zeg nergens dat Union een zuivere sattelietclub is die spelers "krijgt" van Brighton. Zo werken ze niet, zo zit die organisatiestructuur ook niet in elkaar. Dus je hoeft me ook geen woorden in de mond te leggen.

Denk je dat er iemand in Brighton een lijstje doormailt naar Brussel met titel 'koop Amoura nu'? Zoals eerder al gesteld in de media: Er is inderdaad veel data beschikbaar (en dat is inderdaad hetzelfde als in Brighton), maar dat is enkel een eerste filter. Daarna kijken ze naar een soort van 'revanche'gevoelens of een andere eigenschap, dat past bij de manier van voetballen bij Union. En daarna dus ook of de speler past binnen de groep vandaag (geen 5 leiders bvb, mix tussen intro- en extraverten). Maar het is veel eenvoudiger om te zeggen dat we puur rationele keuzes maken door onze master of puppets Tony Bloom

Dus je geeft zelf aan dat ze de kennis/scoutingsoutputs delen, fijn dat je dat erkent. Uiteraard is de lijst van opportuniteiten maar een eerste filter. Maar die tweede instantie: kijken naar persoonlijkheidskenmerken e.d. Dat is niet iets wat je van de ene dag op de andere verzint. Doet sowieso denken aan het totaalplaatje waar Van Gaal altijd over sprak. Die manier van werken hebben ze uiteindelijk ook "aangeleerd" via andere externe partners. Allicht Brighton, want daar werken ze ook zo.

Ik zie overigens niet wat er mis is met een rationele aanpak, nergens gebruik ik woorden als "koel" of wat dan ook. Het is beter om rationeel te werken dan gewoon blinkende zaken te kopen. Nogmaals, ge leest/schrijft dingen die ik niet eens beweer.

Financiële doping schrijft ge hier... manmanman toch.

Je kan toch moeilijk ontkennen dat het een asymmetrische samenwerking is tussen beide clubs. Union kan profiteren van het scoutingsapparaat van Brighton zonder dat ze daar een cent voor moeten betalen. Enig idee wat dat kost, zo een scoutingapparaat van een PLclub?

Soit, van een Unionsupporter verwacht ik niet dat ge echt kritisch kijkt naar de manier van werken van uw club. Laat staan dat ge vijf seconden zou nadenken over de manier waarop ze werken. Geniet van het moment, want eens de fiscale regels worden aangeschroefd in België - en laat ons hopen dat dat niet té lang meer zal duren - dan gaat het pijlsnel achteruit gaan met clubs als Union wegens financieel te weinig interessant.

En BTW, "maar" Brighton? Ge moet maar eens kijken wat een evolutie die mannen hebben doorgemaakt sinds Bloom er zit. Die werken gestaag aan hun weg. Lijkt me een kwestie van tijd eer dat gewoon stabiele sub-top is, en dat zonder zotte financiele dingen te doen.

Het is inderdaad beter om te werken als Union dan als pakweg Westerlo. Dat ga ik niet ontkennen. Maar doordat Union zo een succes is (en laat ons eerlijk zijn, het is niet alsof ze geen groeimarge hebben), ga je andere clubs op een bepaald punt gewoon dwingen om hetzelfde niveau te bereiken om nog mee te kunnen. Dat gaat imo enkel maar leiden tot een verdere verbuitenlandisering van de bestuurskamers en dat vind ik een heel kwalijke evolutie.

Als het nu louter ging om de hoeveelheid sollen die de boekhouding binnenkomen, dan kan je nog hopen op mensen als Verhaeghe, Coucke,... Maar doordat er ook zo een netwerk op gebied van kennis en expertise achter zit, moet je gewoon gaan zoeken naar die expertise bij grotere clubs. Het zou me niet verbazen mocht de eigenaar van Brugge dezelfde rekening gemaakt hebben en te besluiten om te verkopen. Ik denk dat ze daar best goed weten dat ze als Brugge-alleen zijnde niet kunnen wedijveren met Union jaar na jaar.
Ik vind dit nogal kort door de bocht eerlijk gezegd.

Niets houdt jullie of Club Brugge tegen om ook te investeren in deftige scouting he. Het zou er bv voor zorgen dat ze geen 16 miljoen naar een spits gooien die niet van de bank komt.
De kennis die bij Brighton zit is inderdaad belangrijk maar ik zou precies nog liever concurreren tegen een ploeg die een lijst kan opsommen van 20 spelers die nuttig zijn maar het budget heeft om er daar 2 van te kopen dan tegen eentje die er gewoon15 kan kopen, in de hoop dat er daar 4 goeie tussen zitten.

Union had eigenlijk 2 jaar geleden de titel moeten krijgen, wij hebben die toen echt op een diefje gepakt met slecht voetbal.

Dus nu mag Union van mij gerust kampioen worden, sympathieke ploeg en leuk voetbal. Ook heel fijne ploeg om eens live naar te gaan kijken.

Ik vind dit nogal kort door de bocht eerlijk gezegd.

Niets houdt jullie of Club Brugge tegen om ook te investeren in deftige scouting he. Het zou er bv voor zorgen dat ze geen 16 miljoen naar een spits gooien die niet van de bank komt.
De kennis die bij Brighton zit is inderdaad belangrijk maar ik zou precies nog liever concurreren tegen een ploeg die een lijst kan opsommen van 20 spelers die nuttig zijn maar het budget heeft om er daar 2 van te kopen dan tegen eentje die er gewoon15 kan kopen, in de hoop dat er daar 4 goeie tussen zitten.
Dit vind ik dan weer kort door de bocht. Scoutingapparaat van clubs als Brighton en daarboven financier je niet met een paar miljoen hé. Dat is een bijna vaste kost van tien miljoen per jaar en meer. En dat voor een JPL club... Want het is niet enkel Brugge/Genk/Gent/Anderlecht die moeten concurreren met Union, dat gaat over iedere club die iets of wat mee wilt, en uiteindelijk zijn ze dat allemaal.

Dit vind ik dan weer kort door de bocht. Scoutingapparaat van clubs als Brighton en daarboven financieer je niet met een paar miljoen hé. Dat is een bijna vaste kost van tien miljoen per jaar en meer. En dat voor een JPL club...
Als dat ervoor zorgt dat je elk jaar geen miljoenen de vuilbak ingooit omdat je de foute spelers haalt verdien je dat grotendeels terug.
En uiteindelijk heeft Union enkel de data he, het geen ze ermee doen is nog altijd hun eigen verdienste.

Ik weet niet hoe makkelijk die data te verkrijgen is bij een externe partij natuurlijk maar ik vraag me toch ook af of een De Condé of een Mannaert even veel zou doen met die data dan Union. Want draai of keer het zoveel je wilt, een goeie TD is van levensbelang voor een ploeg. Als je de stappen van Antwerp ziet sinds Overmars daar is aangenomen en het werk dat Union doet, vergeleken met de miljoenen afval die Club de afgelopen seizoenen heeft gekocht.

Ik vind in elk geval dat je hier vooral overkomt als een jaloerse supporter van Genk die er niet tegen kan dat hij nu naar meer clubs moet kijken dan enkel Club en Anderlecht als het gaat om de titel. Terwijl het feit dat er meer clubs komen die meedoen voor de prijzen eigenlijk als een succesverhaal voor de competitie moet gezien worden imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14