Het beleid van Union is toch wel fenomenaal. Drie jaar op rij aan de top, met 3 verschillende coaches en zeker nu een halve nieuwe ploeg.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, in zo'n situaties zou je gaan wensen dat de transferperiode het heel jaar door continu open zou zijn.Allez, Spileers staat bij die eerste goal gewoon naar dien bal te kijken en deinst zelfs nog achteruit, en Mechele zit bij die 2e goal vóór Amoura aan de kant van de bal maar denkt dan dat 't een goed idee is om te proberen Amoura achter zich te houden terwijl als ie daar gewoon direct voor de bal gaat hij er volgens mij wel nog tussen zit. En 't is ook niet de eerste match dat die 2 kinderlijk te kakken worden gezet é.
En ook, net zoals Brighton, bij rotatie van de helft van de ploeg nog altijd dezelfde uitstekende spelstijl
Het beleid van Union is toch wel fenomenaal. Drie jaar op rij aan de top, met 3 verschillende coaches en zeker nu een halve nieuwe ploeg.
Het is een perfecte alchemie waardoor het geheel meer is dan de som der delen. Ze zorgen ook voor een goede balans in de kern en in de staf. Het is m.i. opvallend dat er bijvoorbeeld geen vedetten op de retour worden aangetrokken of geen echte zware contracten worden gegeven. Ook opvallend is dat Guillaume François zijn plaats nog heeft in de kern.Als Chris O'Loughlin ooit zou vertrekken, zal dat toch een groter verlies zijn dan eender welke speler/coach. Wat die hier neerzet samen met Bormans & Muzio is uitzonderlijk. Precies alsof ze een cheat code hebben in het spelletje.
Daar wordt inderdaad naar gekeken, dat is toch al in de media gekomen. Ze kopen geen 11 introverten of 5 potentiële leiders.Het is een perfecte alchemie waardoor het geheel meer is dan de som der delen. Ze zorgen ook voor een goede balans in de kern en in de staf. Het is m.i. opvallend dat er bijvoorbeeld geen vedetten op de retour worden aangetrokken of geen echte zware contracten worden gegeven. Ook opvallend is dat Guillaume François zijn plaats nog heeft in de kern.

Ook prachtig werk dat spelers als Puertas en Machida van invallers/rotatiespelers kunnen doorgroeien naar sterkhouders.Daar wordt inderdaad naar gekeken, dat is toch al in de media gekomen. Ze kopen geen 11 introverten of 5 potentiële leiders.
Je ziet bijvoorbeeld nu al dat Kevin MacAllister een toekomstige leider is. Na affluiten meteen naar Rodriguez gaan en hem opbeuren na die gemiste penalty.
Wat Guillaume hier nog doet is me inderdaad echt een raadsel. Kan fysiek eerste klasse amper aan.
Misschien doet die enorm speciale dingen in de douches![]()
Die snor doet het hem héDaar wordt inderdaad naar gekeken, dat is toch al in de media gekomen. Ze kopen geen 11 introverten of 5 potentiële leiders.
Je ziet bijvoorbeeld nu al dat Kevin MacAllister een toekomstige leider is. Na affluiten meteen naar Rodriguez gaan en hem opbeuren na die gemiste penalty.
Wat Guillaume hier nog doet is me inderdaad echt een raadsel. Kan fysiek eerste klasse amper aan.
Misschien doet die enorm speciale dingen in de douches![]()
Als Chris O'Loughlin ooit zou vertrekken, zal dat toch een groter verlies zijn dan eender welke speler/coach. Wat die hier neerzet samen met Bormans & Muzio is uitzonderlijk. Precies alsof ze een cheat code hebben in het spelletje.
Maar een club als Lommel SK wordt dan afgerekend op krak hetzelfde verhaal, puur omdat het de City Football Group is die erachter zit en geen 'kleine' PL-club.Muzio en Bloom komen allebei uit de gokwereld en willen vooral zeer datagedreven werken en hebben ook gewoon zeer veel data via hun bedrijven, wat een groot verschil maakt. Hebben dan ook nog eens enorm veel financiele daadkracht ivm met anderen op het niveau van Union(/JPL). Ze werken gewoon veel rationeler dan andere topclubs in de PL (zie Chelsea bv). Bormans' rol zou ik niet overschatten gezien zijn geklooi bij STVV.
Uiteindelijk profiteert Union dus vooral van de financiele maar ook rationele aanpak die ze bij Brighton hanteren. Alles wat ze daar spotten maar (voorlopig) niet goed genoeg achten bij Brighton, komt naar Union. Dankzij de fiscale wetgeving voor voetbalclubs en transfers in Belgie kunnen ze dan optimaal profiteren van de transfers.
Het grote voordeel van die rationele/data-aanpak die ze hanteren, is dat ze spelers perfect kunnen inwisselen. Wat ze dit seizoen (opnieuw) bewijzen.
Ik vind het alleszins weinig geweldig. Het is gewoon een partnership met een veel grotere club dat zelf kan genieten van een gigantisch netwerk en scoutingsapparaat. Het ruikt m.i. meer naar een vorm van financiële/kennisdoping dan dat het iets is om naar op te kijken. Andere Belgische clubs kunnen die aanpak nl niet benaderen zonder samen te werken met een veel grotere club.
Maarja, 't is een "kleine" club, dus er wordt quasi enkel romantisch naar gekeken. Nochtans een groter probleem voor onze Belgisch voetbal dan de commentatoren willen inzien.
Union is niet alleen natuurlijk. Toch toevallig dat OHL vierkant draait sinds het vierkant draait in Leicester.
All the flavours and you choose to be salty...Maarja, 't is een "kleine" club, dus er wordt quasi enkel romantisch naar gekeken. Nochtans een groter probleem voor onze Belgisch voetbal dan de commentatoren willen inzien.
Het is inderdaad beter om te werken als Union dan als pakweg Westerlo. Dat ga ik niet ontkennen. Maar doordat Union zo een succes is (en laat ons eerlijk zijn, het is niet alsof ze geen groeimarge hebben), ga je andere clubs op een bepaald punt gewoon dwingen om hetzelfde niveau te bereiken om nog mee te kunnen. Dat gaat imo enkel maar leiden tot een verdere verbuitenlandisering van de bestuurskamers en dat vind ik een heel kwalijke evolutie.All the flavours and you choose to be salty...
Het klopt dat Union geholpen wordt door een grotere ploeg maar zo zijn er genoeg in Belgische 1e en 2e klasse en toch is er maar 1 die het echt goed doet. En persoonlijk ben ik meer fan van mee te profiteren van het grote scoutsnetwerk dan gewoon miljoenen te gooien naar alles wat blinkt omdat u miljardair-voorzitter toch alles bijpast. Union bewijst hier eigenlijk vooral hoe belangrijk het is om deftig te gaan scouten ipv samen te gaan werken met een of andere makelaar en al zijn rommel op te kopen.
Ok Niklas, of moet ik zeggen Bart Verhaeghe?Muzio en Bloom komen allebei uit de gokwereld en willen vooral zeer datagedreven werken en hebben ook gewoon zeer veel data via hun bedrijven, wat een groot verschil maakt. Hebben dan ook nog eens enorm veel financiele daadkracht ivm met anderen op het niveau van Union(/JPL). Ze werken gewoon veel rationeler dan andere topclubs in de PL (zie Chelsea bv). Bormans' rol zou ik niet overschatten gezien zijn geklooi bij STVV.
Uiteindelijk profiteert Union dus vooral van de financiele maar ook rationele aanpak die ze bij Brighton hanteren. Alles wat ze daar spotten maar (voorlopig) niet goed genoeg achten bij Brighton, komt naar Union. Dankzij de fiscale wetgeving voor voetbalclubs en transfers in Belgie kunnen ze dan optimaal profiteren van de transfers.
Veel spelers worden gehaald in een vorige seizoenen. Ze zijn inderdaad reeds aangepast aan onze club ja en onze manier van spelen. Zo kan je inderdaad ze makkelijker inpassen. Lijkt me echt wel gewoon deftig/vooruitziend beleid. Wat daar "koud rationeel" aan is, ontgaat me volledig.Het grote voordeel van die rationele/data-aanpak die ze hanteren, is dat ze spelers perfect kunnen inwisselen. Wat ze dit seizoen (opnieuw) bewijzen.
Ik vind het alleszins weinig geweldig. Het is gewoon een partnership met een veel grotere club dat zelf kan genieten van een gigantisch netwerk en scoutingsapparaat. Het ruikt m.i. meer naar een vorm van financiële/kennisdoping dan dat het iets is om naar op te kijken. Andere Belgische clubs kunnen die aanpak nl niet benaderen zonder samen te werken met een veel grotere club.
Maarja, 't is een "kleine" club, dus er wordt quasi enkel romantisch naar gekeken. Nochtans een groter probleem voor onze Belgisch voetbal dan de commentatoren willen inzien.
Union is niet alleen natuurlijk. Toch toevallig dat OHL vierkant draait sinds het vierkant draait in Leicester.
.same here, aangezien mijn eigen club kansloos is dit jaar gun ik het Union van harte!!Ik hoop oprecht dat Union kampioen wordt.
Alles klopt er. Gent zal er dit jaar ook kortbij zijn.
Ok Niklas, of moet ik zeggen Bart Verhaeghe?
We hebben dit jaar geen enkele speler on loan van Brighton. Behalve de (contractueel afgesproken) terugkeer van Adingra is er ook geen enkele beweging geweest afgelopen jaar.
Denk je dat er iemand in Brighton een lijstje doormailt naar Brussel met titel 'koop Amoura nu'? Zoals eerder al gesteld in de media: Er is inderdaad veel data beschikbaar (en dat is inderdaad hetzelfde als in Brighton), maar dat is enkel een eerste filter. Daarna kijken ze naar een soort van 'revanche'gevoelens of een andere eigenschap, dat past bij de manier van voetballen bij Union. En daarna dus ook of de speler past binnen de groep vandaag (geen 5 leiders bvb, mix tussen intro- en extraverten). Maar het is veel eenvoudiger om te zeggen dat we puur rationele keuzes maken door onze master of puppets Tony Bloom
Financiële doping schrijft ge hier... manmanman toch.
Ik vind dit nogal kort door de bocht eerlijk gezegd.Het is inderdaad beter om te werken als Union dan als pakweg Westerlo. Dat ga ik niet ontkennen. Maar doordat Union zo een succes is (en laat ons eerlijk zijn, het is niet alsof ze geen groeimarge hebben), ga je andere clubs op een bepaald punt gewoon dwingen om hetzelfde niveau te bereiken om nog mee te kunnen. Dat gaat imo enkel maar leiden tot een verdere verbuitenlandisering van de bestuurskamers en dat vind ik een heel kwalijke evolutie.
Als het nu louter ging om de hoeveelheid sollen die de boekhouding binnenkomen, dan kan je nog hopen op mensen als Verhaeghe, Coucke,... Maar doordat er ook zo een netwerk op gebied van kennis en expertise achter zit, moet je gewoon gaan zoeken naar die expertise bij grotere clubs. Het zou me niet verbazen mocht de eigenaar van Brugge dezelfde rekening gemaakt hebben en te besluiten om te verkopen. Ik denk dat ze daar best goed weten dat ze als Brugge-alleen zijnde niet kunnen wedijveren met Union jaar na jaar.
Dit vind ik dan weer kort door de bocht. Scoutingapparaat van clubs als Brighton en daarboven financier je niet met een paar miljoen hé. Dat is een bijna vaste kost van tien miljoen per jaar en meer. En dat voor een JPL club... Want het is niet enkel Brugge/Genk/Gent/Anderlecht die moeten concurreren met Union, dat gaat over iedere club die iets of wat mee wilt, en uiteindelijk zijn ze dat allemaal.Ik vind dit nogal kort door de bocht eerlijk gezegd.
Niets houdt jullie of Club Brugge tegen om ook te investeren in deftige scouting he. Het zou er bv voor zorgen dat ze geen 16 miljoen naar een spits gooien die niet van de bank komt.
De kennis die bij Brighton zit is inderdaad belangrijk maar ik zou precies nog liever concurreren tegen een ploeg die een lijst kan opsommen van 20 spelers die nuttig zijn maar het budget heeft om er daar 2 van te kopen dan tegen eentje die er gewoon15 kan kopen, in de hoop dat er daar 4 goeie tussen zitten.
Als dat ervoor zorgt dat je elk jaar geen miljoenen de vuilbak ingooit omdat je de foute spelers haalt verdien je dat grotendeels terug.Dit vind ik dan weer kort door de bocht. Scoutingapparaat van clubs als Brighton en daarboven financieer je niet met een paar miljoen hé. Dat is een bijna vaste kost van tien miljoen per jaar en meer. En dat voor een JPL club...