Jupiler Pro League 2021-2022

Verschiet hier iemand echt van?
Enige dat ik wel hoop is dat het niet enkel gezien wordt als een Club Brugge-probleem.
Nee zal inderdaad wel overal zitten. Maar dat zulke berichten niet worden gefilterd door moderators op hun forum is toch wel gek. Het wil al bijna zeggen dat zulke berichten normaal zijn. Ik heb ook weinig sympathie voor Brugge of Standard, maar een beetje waarde en respect mag je toch wel behouden.

"De sancties zoals de KBVB ze vandaag oplegt, lopen hun doel voorbij. Ze slagen er niet in ontradend te werken", verklaarde advocaat Grégory Ernes.

"De filosofie is: als we de clubs bestraffen, raken we de supporters ook. Helaas willen de heethoofden die deze incidenten veroorzaken net de club Standard raken. Zij rekenen erop dat u deze sancties oplegt. En dus krijg je net een averechts effect."

Nog volgens Ernes ligt de oplossing in het "zoveel mogelijk individueel bestraffen" van de daders.

"Als Standard matchen achter gesloten deuren moet spelen, geeft het Disciplinair Comité de amokmakers net gelijk. Zij deden er namelijk met opzet alles aan om dat duel in het honderd te laten lopen."

"Daarom nam Standard zelf al het initiatief om de tribunes waar deze daders altijd zitten voor onbepaalde tijd te sluiten en de losse ticketverkoop op te schorten."

Het doel van die sancties lijkt mij eerder om Standard onder druk te zetten om zelf individueel actie te ondernemen tegen de amokmakers. En in het pleidooi van Standard staat dan dat Standard betwist dat ze objectief aansprakelijk kunnen worden gesteld voor het gedrag van hun eigen fans. Ja jongens, zo gaat er nooit iets gebeuren he.

Daar gaat Cercle hun grootste recette van het jaar
Hopelijk kunnen ze dit eind januari ofzo weer loslaten...

Benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor de lagere reeksen. Supporters zijn die hun enige inkomsten dus geen flauw idee of die matchen nog gaan doorgaan.
Wij staan momenteel op kop in 2e provinciale maar ik heb geen idee wat er gaat gebeuren. Het is dus mogelijk dat we goedkoop kampioen worden maar het niet kunnen vieren, het is ook mogelijk dat heel het boeltje wordt afgelast en wij een hele heenronde alles kapot gespeeld hebben om rustig in 2e te blijven. Geen van beide scenario's staat mij aan eerlijk gezegd dus ik hoop dat ze deze maatregel heel snel terugdraaien zodat de competitie verder kan.

De regel is dat je 15 wedstrijden moet gespeeld hebben om een eindklassement te hebben. Dus in jouw geval @Sond : proficiat met de titel.

Hier wouden bepaalde ploegen hun inhaalwedstrijden laten spelen na Nieuwjaar (corona of onbespeelbaarheid door regen) maar Voetbal Vlaanderen liet dat niet toe en wou alle wedstrijden voor Nieuwjaar achter de rug hebben. Met reden dus!

Voetbal Vlaanderen hun standpunt was ook: geen voetbal zonder volk dus het zou goed kunnen dat het er nu al op zit maar of gewoon nog afwachten tot wanneer het wel weer toegestaan is met toeschouwers.

Laatst bewerkt:
De regel is dat je 15 wedstrijden moet gespeeld hebben om een eindklassement te hebben. Dus in jouw geval @Sond : proficiat met de titel.
Thx I guess...
Het is beter dan investeren in een kern om over te gaan om dan door omstandigheden te blijven plakken natuurlijk maar het blijft wel een beetje een wrang gevoel om kampioen te spelen via een procedure dan op het veld.
Voetbal Vlaanderen hun standpunt was ook: geen voetbal zonder volk dud het zou goed kunnen dat het er nu al op zit maar of gewoon nog afwachten tot wanneer het wel weer toegestaan is met toeschouwers.
Op zich zouden het 2 matchen zijn publiek zijn momenteel dus alles gewoon 2 weken uitstellen lijkt me nog wel haalbaar. Tis niet dat er in provinciale gasten rondlopen die nations league verplichtingen hebben he... Tzou trouwens niet de eerste keer zijn dat een match uitgesteld wordt omdat de halve kern op een communiefeest moet zijn :D

Heel goed nieuws.

Coucke duidelijk ook nog niet klaar met Anderlecht. Heeft itt Hermanito en Rozjee zijn fouten weldegelijk ingezien, en wil er ook iets aan doen.
itt HVH en VDS ( cashen ) heeft Coucke alleen nog maar miserie gehad met dit Anderlecht. Is gewoon koppig en hoopt dat het ze terug op de goede weg zijn. Is toch een ondernemer die graag serieuze risico's neemt, veel positieve zaken zie ik eerlijk niet. Er lopen toch veel minder goudhaantjes op Neerpede die direct kunnen opbrengen, of het moet zijn dat de bondscoach iets anders ziet.
Natuurlijk zijn er wel nog regels rond Financial Fair Play die nu toch serieus in vraag kunnen gesteld worden.

Laatst bewerkt:
Dat rsca ging terugkomen is een goede zaak voor ons belgisch voetbal, op standard moeten we niet veel meer rekenen hebben we voor europa hopelijk Club, RSCA, mss Union, antwerp, genk maar vrees dat die po1 niet gaan halen maar mss o2 winnen moet wel lukken.

itt HVH en VDS ( cashen ) heeft Coucke alleen nog maar miserie gehad met dit Anderlecht. Is gewoon koppig en hoopt dat het ze terug op de goede weg zijn. Is toch een ondernemer die graag serieuze risico's neemt, veel positieve zaken zie ik eerlijk niet. Er lopen toch veel minder goudhaantjes op Neerpede die direct kunnen opbrengen, of het moet zijn dat de bondscoach iets anders ziet.
Natuurlijk zijn er wel nog regels rond Financial Fair Play die nu toch serieus in vraag kunnen gesteld worden.
Ga de u21 is checken ;)

Veel positieve zaken zie je niet?

Dat de club door deze actie niet failliet gaat lijkt mij wel redelijk positief.

Veel minder goudhaantjes? Volg jij neerpede, of is dit natte vingerwerk? Indien het eerste misschien toch wat beter opletten. Want Kana, Stroeykens, Duranville, Butera, Egwanda, Debast … zullen wel een aardig centje opleveren zonder al teveel tegenslagen.

Anderlecht heeft trouwens de bondscoach helemaal niet nodig om zijn talenten te verkopen. Daar hebben we Lukaku, Tielemans, Kompany, Doku, Saelemaekers, … voor hoor.

De combo Kompany-Verbeke-Vandenhaute-Coucke, daar heb ik wel vertrouwen in. Itt seniele Rozjee en den tapijtenmarchand. En al die andere fossielen die Herman en Bayat gewoon hun gangetje lieten gaan.

Veel positieve zaken zie je niet?

Dat de club door deze actie niet failliet gaat lijkt mij wel redelijk positief.

Veel minder goudhaantjes? Volg jij neerpede, of is dit natte vingerwerk? Indien het eerste misschien toch wat beter opletten. Want Kana, Stroeykens, Duranville, Butera, Egwanda, Debast … zullen wel een aardig centje opleveren zonder al teveel tegenslagen.

Anderlecht heeft trouwens de bondscoach helemaal niet nodig om zijn talenten te verkopen. Daar hebben we Lukaku, Tielemans, Kompany, Doku, Saelemaekers, … voor hoor.

De combo Kompany-Verbeke-Vandenhaute-Coucke, daar heb ik wel vertrouwen in. Itt seniele Rozjee en den tapijtenmarchand. En al die andere fossielen die Herman en Bayat gewoon hun gangetje lieten gaan.
Lopen er nog veel contracten van spelers onder HVH Trebel, Thellin ...

Lopen er nog veel contracten van spelers onder HVH Trebel, Thellin ...
Thelin werd afgelopen zomer last minute verkocht.

Bakkali zijn contract zou deze zomer aflopen.
Trebel heeft nu nog anderhalf jaar contract en zullen ze wel kunnen lozen deze zomer. En anders mag hij mss in 1B aantreden met de beloften?

Cobbaut, Vlap, Bundu, Wellenreuther, Dauda, Saief(?), Nkaka komen deze zomer na een huurperiode weer terug. De meesten hebben daarvan niet de allerhoogste lonen, dus dat lijkt erg mee te vallen qua "financiële strop". En als je er dan enkele kan verkopen, of desnoods verhuren, dan is de kern eindelijk voldoende uitgemest.

Terug
Bovenaan