Kijk gewoon naar de centrale as van het eerste elftal van Anderlecht, er ontbreekt simpelweg een dergelijk structuur waar je talenten kan brengen. Wat namen noemen van talenten maakt ze nog geen basisspeler die op termijn de stap naar het buitenland kan doen maken. Dat heeft vorig seizoen wel duidelijk gemaakt. Sportief ligt er nog veel werk op de plank de komende jaren.Veel positieve zaken zie je niet?
Dat de club door deze actie niet failliet gaat lijkt mij wel redelijk positief.
Veel minder goudhaantjes? Volg jij neerpede, of is dit natte vingerwerk? Indien het eerste misschien toch wat beter opletten. Want Kana, Stroeykens, Duranville, Butera, Egwanda, Debast … zullen wel een aardig centje opleveren zonder al teveel tegenslagen.
Anderlecht heeft trouwens de bondscoach helemaal niet nodig om zijn talenten te verkopen. Daar hebben we Lukaku, Tielemans, Kompany, Doku, Saelemaekers, … voor hoor.
De combo Kompany-Verbeke-Vandenhaute-Coucke, daar heb ik wel vertrouwen in. Itt seniele Rozjee en den tapijtenmarchand. En al die andere fossielen die Herman en Bayat gewoon hun gangetje lieten gaan.
Bornauw, Bakkali, Dimata, Delcroix: er kan toch over gediscussieerd worden.
Ik wacht de publicaties in het staatsblad af.
Btw:
Het is 18 miljoen 'kwijtschelden' en 33 miljoen 'uitstel van betaling'. De zin in dat artikel "Daarmee scheldt Coucke maar liefst 51 miljoen euro schulden kwijt en is de club in één klap bijna schuldenvrij" is dus niet correct. Die 33 miljoen moeten (theoretisch) ooit worden terugbetaald, en voorlopig betalen ze er geen rente op. Voor hun boekhouding zijn ze dus even gered, dat wel.

en dus gaan we onze eigen reglementen maar negeren. En toevallig is het weer in het voordeel van een “grote” ploeg