Jupiler Pro League 2021-2022

Veel positieve zaken zie je niet?

Dat de club door deze actie niet failliet gaat lijkt mij wel redelijk positief.

Veel minder goudhaantjes? Volg jij neerpede, of is dit natte vingerwerk? Indien het eerste misschien toch wat beter opletten. Want Kana, Stroeykens, Duranville, Butera, Egwanda, Debast … zullen wel een aardig centje opleveren zonder al teveel tegenslagen.

Anderlecht heeft trouwens de bondscoach helemaal niet nodig om zijn talenten te verkopen. Daar hebben we Lukaku, Tielemans, Kompany, Doku, Saelemaekers, … voor hoor.

De combo Kompany-Verbeke-Vandenhaute-Coucke, daar heb ik wel vertrouwen in. Itt seniele Rozjee en den tapijtenmarchand. En al die andere fossielen die Herman en Bayat gewoon hun gangetje lieten gaan.
Kijk gewoon naar de centrale as van het eerste elftal van Anderlecht, er ontbreekt simpelweg een dergelijk structuur waar je talenten kan brengen. Wat namen noemen van talenten maakt ze nog geen basisspeler die op termijn de stap naar het buitenland kan doen maken. Dat heeft vorig seizoen wel duidelijk gemaakt. Sportief ligt er nog veel werk op de plank de komende jaren.

Bornauw, Bakkali, Dimata, Delcroix: er kan toch over gediscussieerd worden.

Ik wacht de publicaties in het staatsblad af.

Btw:

Het is 18 miljoen 'kwijtschelden' en 33 miljoen 'uitstel van betaling'. De zin in dat artikel "Daarmee scheldt Coucke maar liefst 51 miljoen euro schulden kwijt en is de club in één klap bijna schuldenvrij" is dus niet correct. Die 33 miljoen moeten (theoretisch) ooit worden terugbetaald, en voorlopig betalen ze er geen rente op. Voor hun boekhouding zijn ze dus even gered, dat wel.

itt HVH en VDS ( cashen ) heeft Coucke alleen nog maar miserie gehad met dit Anderlecht. Is gewoon koppig en hoopt dat het ze terug op de goede weg zijn. Is toch een ondernemer die graag serieuze risico's neemt, veel positieve zaken zie ik eerlijk niet. Er lopen toch veel minder goudhaantjes op Neerpede die direct kunnen opbrengen, of het moet zijn dat de bondscoach iets anders ziet.
Natuurlijk zijn er wel nog regels rond Financial Fair Play die nu toch serieus in vraag kunnen gesteld worden.
Dankzij het nieuws van vandaag hoeven er helemaal geen "goudhaantjes" direct verkocht te worden. Terwijl je dat vorige zomer met Sambi en het jaar daarvoor met Doku wel moest doen.

En Bornauw en Saelemaekers werden ook al verkocht vanwege dat er een degelijk bod kwam terwijl er nood aan geld was. Terwijl die spelers nog helemaal niet "af" waren, en ze nu reeds in de Serie A en Bundesliga het mooie weer maken.
Beetje vreemd dat je net die spelers dan aanhaalt om over te willen discussiëren. :unsure: Of een speler die onbetwist basisspeler was, gewoon meedraaide bij de Duivels toen hij inviel, en enkel afgeremd wordt door een blessure.

Dat is toch onmogelijk met de Financial Fair Play zou je zeggen bij Anderlecht. Nu hebben we in het buitenland wel genoeg gezien.

Kijk gewoon naar de centrale as van het eerste elftal van Anderlecht, er ontbreekt simpelweg een dergelijk structuur waar je talenten kan brengen. Wat namen noemen van talenten maakt ze nog geen basisspeler die op termijn de stap naar het buitenland kan doen maken. Dat heeft vorig seizoen wel duidelijk gemaakt. Sportief ligt er nog veel werk op de plank de komende jaren.

Bornauw, Bakkali, Dimata, Delcroix: er kan toch over gediscussieerd worden.

Ik wacht de publicaties in het staatsblad af.

Btw:

Het is 18 miljoen 'kwijtschelden' en 33 miljoen 'uitstel van betaling'. De zin in dat artikel "Daarmee scheldt Coucke maar liefst 51 miljoen euro schulden kwijt en is de club in één klap bijna schuldenvrij" is dus niet correct. Die 33 miljoen moeten (theoretisch) ooit worden terugbetaald, en voorlopig betalen ze er geen rente op. Voor hun boekhouding zijn ze dus even gered, dat wel.
Of die schulden aan Coucke moeten terugbetaald worden of niet doet helemaal niets ter zake. Ze zijn weg uit de boeken en Coucke heeft een groter gewicht aan aandelen.

Als ze moeten terugbetaald worden en Coucke verkoopt ooit, zal de club dat bedrag minder waard zijn en hij minder krijgen (maar kan hij die schulden opvorderen).
Als hij ze schrapt en verkoopt is het een gezondere club waar hij iets meer voor kan krijgen. Dat is in principe eenzelfde situatie.

De club is terug financieel gezond, en voert al een tijdje een gezonder beleid (maar zat met die molensteen rond de nek). En er staan veel mensen met geld achter de club, dat vermijdt dat je Standard-toestanden krijgt.
En met Verbeke en Kompany ook sportief een heel interessant duo nu.

Thelin werd afgelopen zomer last minute verkocht.

Bakkali zijn contract zou deze zomer aflopen.
Trebel heeft nu nog anderhalf jaar contract en zullen ze wel kunnen lozen deze zomer. En anders mag hij mss in 1B aantreden met de beloften?

Cobbaut, Vlap, Bundu, Wellenreuther, Dauda, Saief(?), Nkaka komen deze zomer na een huurperiode weer terug. De meesten hebben daarvan niet de allerhoogste lonen, dus dat lijkt erg mee te vallen qua "financiële strop". En als je er dan enkele kan verkopen, of desnoods verhuren, dan is de kern eindelijk voldoende uitgemest.
Geruchten dat Trebel deze winter toch echt zou vertrekken (naar Frankrijk).

Dat lijstje van overbodigheid begint idd stilaan leeg te raken, wat een grote impact op de recurrente kosten heeft.

Ach dat gedoe om die FFP altijd. Dat stond sowieso al op de schop in Europa. Clubs als PSG hebben manieren om dat te omzeilen en de schuldenberg van een aantal Zuiderse topclubs is amper nog te overzien.
De Uefa is bezig om dat te hervormen omdat het niet werkt. Ook in België was dat uitgesteld. Met corona wordt extra geld in het voetbal zelfs zowat toegejuicht. Coucke zal dat ook niet blijven doen, op een gegeven moment moet het opbrengen.

KVK-Antwerp uitgesteld omwille van Corona. Nochtans heeft de profliga duidelijk verkondigd dat ze geen matchen meer gingen uitstellen omwille hiervan.

Kv Kortrijk gaat dan ook niet akkoord met het uitstel en bekijkt welke stappen er kunnen gevolgd worden om het reglement toe te passen.

KVM moest ook gewoon doorspelen tegen Brugge, waarom zouden ze bij Antwerpen uitstel moeten ?

ah juist die is er pas sinds gisteren :sarcastic: en dus gaan we onze eigen reglementen maar negeren. En toevallig is het weer in het voordeel van een “grote” ploeg

ah juist die is er pas sinds gisteren :sarcastic: en dus gaan we onze eigen reglementen maar negeren. En toevallig is het weer in het voordeel van een “grote” ploeg
Als ik het me goed herinner, was Omikron nog niet actief in onze streken tijdens de andere wedstrijd die jij aanhaalde, nee.

Maar Omikron is er al langer als gisteren. Dus kon je perfect op anticiperen. Met de huidige regels moet de match doorgaan. Gisteravond verkondigde de kalendermanager nog het volgende “dat er op heden geen enkel reglementair kader binnen het huidige bondsreglement is om deze (en eventuele andere) wedstrijden uit te stellen door de kalendermanager van de Pro League ingeval van een groot aantal positieve spelers”.

En de dag erop wordt er dan plots toch beslist op de match toch uit te stellen? :sarcastic:

Nja, ik begrijp Antwerp ook wel ergens.
is er bij ons geen regel van 5/6 Covid boys in de A-kern = uitgesteld?

Bij Mechelen waren er ook 7 spelers van de A-kern in quarantaine.

Dusja, de reactie van KV Kortrijk is ook duidelijk te begrijpen. Omikron is al langer dan vandaag in ons land aanwezig.

Waardoor zijn ze eigenlijk van gedacht veranderd? Want eerst was het in onderling overleg zo besloten en een paar uur later gaan ze zich plots verder beraden over verdere juridische stappen?

Als ik het me goed herinner, was Omikron nog niet actief in onze streken tijdens de andere wedstrijd die jij aanhaalde, nee.
Staat er ergens in het reglement dat de regels enkel gelden voor de delta variant? Bij elke nieuwe variant gaan we weer over op nattevingerwerk?
KvK heeft hier toch gewoon 100% gelijk. Geef ze de 3 punten maar.

Terug
Bovenaan