Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Nu staat gij een beetje voor lullo :v
Euhm, ok dan, niet echt. Alleen maar omdat gij daar precies een specifiek punt van wilt maken.
Dus... yay @Tha_nOn, foei Lint :unsure:
200-15.gif

Wel al enkele dagen geleden, maar ik was iets aan het eten op restaurant en keek naar buiten.
Zat daar een gast aan de overkant de gevel van zijn restaurant te verven!
'S avonds in de kou en de regen. Ik zou het resultaat wel eens willen zien over een paar weken :eek2:

Collega die hier een halve voormiddag loopt te zagen en te klagen. Zijn vrouw is zwanger en moet in de zomer bevallen. Gisteren zijn ze nog voor een echo geweest en informeren over de opname. Blijkt dat hun hospitalisatieverzekering enkel een 2 persoonskamer dekt, maar niet de kosten + erelonen van een 1 persoonskamer.

Regelrechte schande, en ze weten niet wat dat gaat kosten zeker, en zij werken alletwee en dan nog moeten ze bij betalen, en ze kunnen misschien nog meer belastingen heffen

Voorzichtig proberen aan te halen dat "de maatschappij" al tussen komt in de kosten maar als jij KIEST voor de "luxe" van een één persoonskamer dat je daarvoor moet bijbetalen dat dat logisch is. Het is een ziekenhuis, geen hotel.
en als zij KIEST voor het gratis basispakket van de verzekering dat het ook haar eigen schuld is
+ ge kunt ook gewoon opteren voor die 2 persoonskamer natuurlijk, maarja het moet EN 1 persoons zijn EN gratis

Ja dan staan wij opeens aan "hun" kant, geen idee wie die andere zijn. Maar boe maatschappij slecht!
Soms zou ge ze gewoon met hun kop tegen de muur willen kletsen

Collega die hier een halve voormiddag loopt te zagen en te klagen. Zijn vrouw is zwanger en moet in de zomer bevallen. Gisteren zijn ze nog voor een echo geweest en informeren over de opname. Blijkt dat hun hospitalisatieverzekering enkel een 2 persoonskamer dekt, maar niet de kosten + erelonen van een 1 persoonskamer.

Regelrechte schande, en ze weten niet wat dat gaat kosten zeker, en zij werken alletwee en dan nog moeten ze bij betalen, en ze kunnen misschien nog meer belastingen heffen

Voorzichtig proberen aan te halen dat "de maatschappij" al tussen komt in de kosten maar als jij KIEST voor de "luxe" van een één persoonskamer dat je daarvoor moet bijbetalen dat dat logisch is. Het is een ziekenhuis, geen hotel.
en als zij KIEST voor het gratis basispakket van de verzekering dat het ook haar eigen schuld is
+ ge kunt ook gewoon opteren voor die 2 persoonskamer natuurlijk, maarja het moet EN 1 persoons zijn EN gratis

Ja dan staan wij opeens aan "hun" kant, geen idee wie die andere zijn. Maar boe maatschappij slecht!
Soms zou ge ze gewoon met hun kop tegen de muur willen kletsen
Maar ja dat mag je niet doen want anders is de maatschappij ook boos op u :rofl:

Maar ja dat mag je niet doen want anders is de maatschappij ook boos op u :rofl:
Medailles uitdelen voor zulke oprechte en spontane uitbarstingen van burgerzin zeg ik u!

Van die ziekenhuisformule kan enkel afgeweken worden als er geen tweepersoonskamers meer beschikbaar zijn of wanneer de dokters vaststellen dat dit nodig is voor de patient.

Mijn vrouw werd zo toegewezen aan een eenpersoonskamer door haar acute en hevige zwangerschapsvergiftiging zonder dat we hiervoor de opleg moesten betalen.

Gratis is dat niet hé, daar betaalt ge ook voor.
En ergens snap ik wel dat als ge u al blauw betaalt aan verzekeringen dat het frustrerend is om dan deze intimiteit te moeten delen met iemand anders.
Dus wees niet te hard voor uw collega ;)

En ergens snap ik wel dat als ge u al blauw betaalt aan verzekeringen dat het frustrerend is om dan deze intimiteit te moeten delen met iemand anders.
De tweepersoonskamers bij mij waren zo opgebouwd dat ge de andere persoon zelfs niet zag (en eigen badkamer) dus zoveel intimiteit moet ge niet delen. Alleen mag de partner dan wel niet blijven slapen.

Ik snap de frustratie niet want ge hebt u meestal wel geïnformeerd voor ge een verzekering afsluit hé. Of een eenpersoonskamer vergoed wordt, zetten ze er altijd wel heel duidelijk op.
Het is trouwens niet de eenpersoonskamer die zoveel kost. Het zijn de supplementen die ze kunnen aanrekenen bij eenpersoonskamers. Nu, als ge dat op voorhand weet kunt ge dat ook wel een beetje incalculeren qua kost.

Goh jah, als je al jaren een hospitalisatieverzekering hebt die geen eenpersoonskamer dekt, kan je dat verschil wel opleggen met wat je uitgespaard hebt. Indien niet, tjah, dan had je een andere verzekering moeten nemen.

Ik betaal ook al 10j mijn DKV terwijl ik deze maar 1x nodig heb gehad, want ik wil bij een ernstig(e) ziekte/ongeval op mijn gemak kunnen liggen.
En de zekerheid dat operatie niet door de assistent uitgevoerd wordt!

Het wordt aangeboden door de werkgever en kost u niks, mss een beetje ja, maar niet te vergelijken. Zo goed als gratis dan

En dan zoals @Oldschool_Chemist zegt. Voorbije jaren 3x in het ziekenhuis terecht gekomen blijkbaar dus ben je al 3x "winnaar" geweest. En ze hebben bij volle verstand dat contract ondertekend.

1. Het is hun keuze geweest 2. Ik kan er nie aan doen 3. Er is een simpele oplossing
Dus 4. Zaag gene halve dag aan mene kop :unsure:

Laatst bewerkt:
Afgelopen dinsdag:

persoon A steekt straat over
papier valt uit zijn broekzak
ik nader dat stuk papier en het blijkt een 50 euro biljet te zijn
ik raap dat biljet op en stap richting die kerel om zijn verloren biljet te geven
plots spreekt een andere kerel (persoon B) mij aan
heb niet verstaan wat die kerel zei (sprak een andere taal)
ik negeer deze gast want ik dacht dat hij die 50 euro gewoon voor zichzelf wou (achteraf gezien was dit een onlogische redenering, ik had het hier eigenlijk al moeten door hebben)
uiteindelijk hoort persoon A mij hem roepen en overhandig ik hem zijn verloren biljet
het was geen type Marc Coucke of Fernand Huts dus ik verwachtte een soortgelijke reactie als deze: “Oei, is er 50 euro uit mijn broekzak gevallen? Dankjewel om mij dat te bezorgen.”
zijn reactie was: [geen reactie], zelfs geen dankjewel en zijn gezichtsuitdrukking was “f**k”
mijn gedachte: “wtf, wie reageert er nu zo als iemand jou een verloren biljet van 50 euro geeft?”
toen pas viel mijn frank

wat een fijne buurt
🫂 Ik zou het ook niet doorhebben.

Terug
Bovenaan