Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

ik denk dat we er in Europa gewoon gevoeliger voor zijn. In India zie je bijv. ook wel eens een link naar Adolf bij een winkel.
Argentinië was de safehaven van nazi kopstukken, dus lijkt me sowieso dat ze er al wat minder graten in zien om er naar te verwijzen. Als ge nazi's als inwoners welkom heet als land, gaan ze er ook niet kwaad om zijn als iemand een nazi (slachtoffer) in een andere context gaat gebruiken. Zoals ze te kennen geven heeft de keten ook verwijzingen naar andere gruwelijke leiders, das dus waarschijnlijk gewoon hun trademark waar ze in dat land er ook niet meer in zien. Adolf is gewoon eentje in het lijstje van bekende moorddadige leiders. Voor ons weinig smaakvol (alhoewel dat dit spijtig genoeg toch ook al begint te minderen heb ik de indruk)

't zijn dan ook vooral Joodse organisaties die reageerden he.
Of zoals marcel zei: hun naamgeving zorgde voor grote reclame en nu hebben ze het aangepast naar andere historische figuren, hangen er een mooie belofte aan vast (in de zin van we gaan ook bekende personen gebruiken die een aanwinst waren voor de mensheid) en voila, niemand in Argentinië die er een nacht minder zal door slapen en zei hebben onbetaalbare wereldwijde reclame gekregen zonder een cent uit te geven (buiten misschien wat menu's aan te passen). Honky Donky dankt de Joodse organisaties voor de ruchtbaarheid.
Hier groeien we ook min of meer op met WOII in het collectief geheugen. Van lagere school tot middelbaar, en dan de jaarlijkse documentaires, herdenkingen, musea, ...
(En dan al bijna niets van wat er aan de andere kant van de wereld gebeurde.)

De gemiddelde Argentijn of Chinees heeft die context niet, dat is zo'n conflict uit de geschiedenis voor hen als een ander. Zoals je hier weinig mensen emotioneel gaat zien worden over de Rode Khmer ofzo.

Amper 1,8 liter water in 20 minuten = en daar al van overlijden? :frown: Dat is toch brute pech hebben of is hier iets meer aan de hand?

OK echt weinig is dit niet, maar hier staat dagelijks een fles cola zero van 1,5 liter en ik heb mij er toch al op betrapt dat die binnen een half uurtje op een warme zomerdag als ik gaan lopen / sporten ben ook wel eens volledig leeg is omdat ik dan wel eens hardstikke dorst heb.
Ik heb daar eigenlijk nog nooit een millimeter misselijk van geweest.

En vroeger tijdens mijn studententijd .. ik wil dat echt niet meer herinneren :support:

Laatst bewerkt:
Ik was nog wat aan het suffen in bed, sta dan toch op en in een lege slaapkamer tuimelen de woorden ‘yo ho yo ho a pirate’s life for me’ naar buiten. Denk dat ik ga opstaan maar mijn brein nog even ga laten liggen.

Zonet tijdens mijn overstap in luchthaven AbuDhabi belaagd geweest door een 3tal "mannen in gewaden" die het niet begrepen hadden op mijn tshirt.

Akkoord, er was die omstreden moslim ban voor een 7 tal landen onder deze brave heerser, maar om mij daarvoor nu te belagen... Al weet ik niet of freedom of speech hier wel openlijk mag.
In elk geval, als het niet mag, dan moeten zij zich ook inhouden.
Ik heb hen gezegd dat ze for theirs sake, beter naar de "prayer room" zouden gaan, en bidden dat hij geen president meer word.

Edit: Ergerlijk dat je daar eigenlijk allemaal moet op letten.

(eerlijkheidshalve heb ik wel meteen gegoogled of de United Arab Emirates bij die 7 gebande moslim landen zat of niet. Gelukkig niet. Anders ging ik toch wel serieus gezweet hebben denk ik. Vermoedelijk zou ik me de ganse tijd verstopt hebben in het toilet. Of mijn tshirt binnenste buiten dragen)

#welcometothefreeworld

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonet tijdens mijn overstap in luchthaven AbuDhabi belaagd geweest door een 3tal "mannen in gewaden" die het niet begrepen hadden op mijn tshirt.

Akkoord, er was die omstreden moslim ban voor een 7 tal landen onder deze brave heerser, maar om mij daarvoor nu te belagen... Al weet ik niet of freedom of speech hier wel openlijk mag.
Ik heb hen gezegd dat ze for theirs sake, beter naar de "prayer room" zouden gaan, en bidden dat hij geen president meer word.

(eerlijkheidshalve heb ik wel meteen gegoogled of de United Arab Emirates bij die 7 gebande moslim landen zat of niet. Gelukkig niet. Anders ging ik toch wel serieus gezweet hebben denk ik. Vermoedelijk zou ik me de ganse tijd verstopt hebben in het toilet. Of mijn tshirt binnenste buiten dragen)

#welcometothefreeworld
Met alle respect voor vrijheid van meningsuiting en met alle begrip voor je ergernis, maar die landen houden zich niet in om het je moeilijk te maken. Ik zou het alvast niet gedurfd hebben.

Dochter vraagt om na de zwemles een spaghetti te eten in de cafetaria. Gezien we beide geen grote eters zijn en ik de porties niet ken, beslis ik te vragen of we een spaghetti kunnen delen...

Nou...
Dit is dus de overschot van 1 portie nadat we beide gegeten hebben! 😱
IMG-20230806-125806.jpg

Laatst bewerkt:

#welcometothefreeworld
Freedom of speech betekent dat je niet voor je mening kan gestraft worden. Het beschermt je niet tegen individuele gekken die aanstoot nemen aan een tshirt van een kerel die tegen hun is.

Hetzelfde geldt in de ergste redneck-gebieden in de VS hoor. Daar moet je bvb ook niet met een "I ❤️ Hilary" t-shirt gaan rondlopen, denk ik

Ik heb met een tombola een eye-remover gewonnen. Lijkt me nu toch ook iets dat ik niet al te vaak ga gebruiken k ben wel content van beiden.

@Squidward als ge hem kunt gebruiken is hij van u.

Twijfelend tussen WTF en "waarom hebben ze dat hier niet". Bikini Beans Coffee in de VS. Starbucks, maar dan zijn de barista's jonge grieten in bikini. Wel een beetje fatshaming in de reviews:

The coffee was subpar and I don't want to be mean or anything but the girls need to go to the gym.

Terug
Bovenaan