We zaten gisteren rustig iets te drinken bij Jacks in de Maastrichterstraat in Hasselt.
Komt de politie daar ineens toe met zeker 10 man (iemand zei dat hij er 12 geteld had), de meeste in burger, 1 agent volledig in tenu en 2 met zo t-shirt, ook nog 2 honden.
Last minute toen ze het café "omsingeld" hadden, deden de agenten in burger hun ban rond hun arm. Ze waren trouwens ook herkenbaar aan hun oortje met draad naar hun walkie-talkie.
Iedereen werd gecontroleerd met de honden.
Heel de café hebben ze binnenste buiten gekeerd, onder de tafels, onder de toog, overal rondgekeken. (Er waren geen klanten binnen, Iedereen zat buiten op het terras)
Volgens de agenten was het gewoon een routine controle, maar dan val je toch niet binnen met zo een bende?
De eigenaar van het café zei ook, "ik zit 20 jaar en de horeca, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt".
Toen we de stad uit gingen ('s nachts tussen 1 en 2 uur) en aan het station de tunnel wilden nemen (kameraad woont achter het station en mijn auto stond daar), zijn we nog maals tegen gehouden door agenten die onze identiteitskaart vroegen, alle gegevens natrekken, waarne we verder mochten gaan.