Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

De helft van alle 65-plussers kampt met een kwetsbaarheid. Mensen leven langer en relatief gezonder, maar het aantal jaren zonder beperkingen neemt niet evenredig toe. Een Belg van 70 jaar zal in zijn verdere levensverwachting maar voor een derde tot de helft van zijn tijd zonder beperkingen leven.
Kleine sidenote toch wel: de mensen die nu 70j zijn, hebben qua fysieke inspanning vaker hun lijf "versleten" dan de mensen die qua leeftijd op dit forum zitten. Beide mijn ouders zijn fysiek kapot: arthrose, verkalkingen,... Van sinds hun 14de in de fabriek of in den bouw zware arbeid te verrichten. Het aandeel mensen die fysiek "op" zijn zal kleiner worden doorheen de jaren.
 
Kleine sidenote toch wel: de mensen die nu 70j zijn, hebben qua fysieke inspanning vaker hun lijf "versleten" dan de mensen die qua leeftijd op dit forum zitten. Beide mijn ouders zijn fysiek kapot: arthrose, verkalkingen,... Van sinds hun 14de in de fabriek of in den bouw zware arbeid te verrichten. Het aandeel mensen die fysiek "op" zijn zal kleiner worden doorheen de jaren.

=> https://www.nieuwsblad.be/contact voor alle gewenste bijsturingen ;-)

Het artikel slaat eerder op de gelukkigen die hun pensioenleeftijd wel halen zonder reeds (grote) aftakeling.
 

=> https://www.nieuwsblad.be/contact voor alle gewenste bijsturingen ;-)

Het artikel slaat eerder op de gelukkigen die hun pensioenleeftijd wel halen zonder reeds (grote) aftakeling.
Ik zal jouw analyse van het betalend artikel geloven. 😁
 
Ik zal jouw analyse van het betalend artikel geloven. 😁
Ik kan het artikel ook niet lezen maar uit eigen ervaring (ik doe aan gerontologie echter ik heb er nooit voor gestudeerd)

Iemand die stokoud is hoort gewoon héél slecht omdat je oren heel sterk achteruitgaan met de ouderdom.
Ik praat af en toe met honderdjarigen (soms zelfs 110+) dus ik spreek uit ervaring :tongue:

Maar of je hier iets kan aan doen? Een hoorapparaat is ook niet zaligmakend maar misschien in de toekomst kunnen ze dit nog verbeteren.

En ja tanden slijten met de ouderdom. Ik verzorg mijn tanden erg slecht dus als ik ooit de 80+ haal dan heb ik hoogstwaarschijnlijk een vals gebit. :tongue:

Zonder beperkingen... ik ben verdomme al meer dan 5 jaar aan het aftakelen. Ik ga al blij zijn als ik fysiek fatsoenlijk de 65 haal :headshake:.
Ik heb een beetje (ouderdoms)tendinitis in de rechterschouder, 3 hernia's (wel gefixt met zo'n netjes), maar ik mag fysiek niet klagen (de rugproblemen eerder dit jaar waren niet van ouderdom). En mijn tanden worden al flinterdun (al heb ik ze nog allemaal).

Fysiek haal ik zeker en vast de 65 ondanks alle gezondheidsproblemen die ik gehad heb. Zuiver op fysiek vlak ben ik nog grotendeels in orde. (48 jaar). Natuurlijk kan ik nu nog niet voorspellen of ik veel kwaaltjes ga hebben .. dat is nog 17 jaar hé.
 
Laatst bewerkt:
T is dan wel van gisteren, maar kom.

Gisteren zat er bij ons een brief in de bus die bestemd was voor iemand in een totaal andere straat (zelfs andere deelgemeente van de stad hier). Het enige dat juist was, was het huisnummer.
Als het dan op straatnamen zouden geweest zijn die op elkaar trekken, maar zelfs dat was niet het geval.
 
Als ik de chance heb op ons ma te trekken van genen, en met wat geluk ook die van mijn opa (hare pa, 97 geworden).

Ons ma is er 84 en nog in topconditie. Daar kan je ni aan geven dat dat een oud vrouwke is. Ik ken bijna-gepensioneerden op mijn werk die er ouder uitzien :laugh:

Onlangs hebben ze mij op het werk nog 35 geschat terwijl ik er 46 ben, dus we leven op hoop :love:
Wist die dat je een zwembad hebt en goed kan koken?
 
...

Er hangt iets in de lucht precies...

Doet me denken aan een optreden van Jimmy Carr waarbij een man uit het publiek met ongeveer zo'n hemd aan hem vroeg waarom hij zo'n vreemde lach heeft. Reactie van Carr: it's one of life's mysteries, just like why you're dressed up like a gay lumberjack :p
 
Doet me denken aan een optreden van Jimmy Carr waarbij een man uit het publiek met ongeveer zo'n hemd aan hem vroeg waarom hij zo'n vreemde lach heeft. Reactie van Carr: it's one of life's mysteries, just like why you're dressed up like a gay lumberjack :p
Jimmy Carr, grofste komiek ooit :love: :love: :love:.
 
Doet me denken aan een optreden van Jimmy Carr waarbij een man uit het publiek met ongeveer zo'n hemd aan hem vroeg waarom hij zo'n vreemde lach heeft. Reactie van Carr: it's one of life's mysteries, just like why you're dressed up like a gay lumberjack :p

Kerel is idd geweldig :laugh:

Beste die me bijgebleven is die van dat vrouwmens die iets te hard "no" riep bij de vraag "size does not matter, it's what you do with it that matters, do you agrees ladies?"

"now there's a woman who likes a big cock and isn't ashamed of telling the whole world!
or did you whisper it and downunder created the echo??

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
https://nypost.com/2023/08/02/restaurant-sparks-outrage-over-anne-frank-burger-and-adolf-fries/amp/

Welk marketingwonder zag dat passeren en dacht dat dit een goed idee zou zijn ?
ik denk dat we er in Europa gewoon gevoeliger voor zijn. In India zie je bijv. ook wel eens een link naar Adolf bij een winkel.
Argentinië was de safehaven van nazi kopstukken, dus lijkt me sowieso dat ze er al wat minder graten in zien om er naar te verwijzen. Als ge nazi's als inwoners welkom heet als land, gaan ze er ook niet kwaad om zijn als iemand een nazi (slachtoffer) in een andere context gaat gebruiken. Zoals ze te kennen geven heeft de keten ook verwijzingen naar andere gruwelijke leiders, das dus waarschijnlijk gewoon hun trademark waar ze in dat land er ook niet meer in zien. Adolf is gewoon eentje in het lijstje van bekende moorddadige leiders. Voor ons weinig smaakvol (alhoewel dat dit spijtig genoeg toch ook al begint te minderen heb ik de indruk)

't zijn dan ook vooral Joodse organisaties die reageerden he.
Of zoals marcel zei: hun naamgeving zorgde voor grote reclame en nu hebben ze het aangepast naar andere historische figuren, hangen er een mooie belofte aan vast (in de zin van we gaan ook bekende personen gebruiken die een aanwinst waren voor de mensheid) en voila, niemand in Argentinië die er een nacht minder zal door slapen en zei hebben onbetaalbare wereldwijde reclame gekregen zonder een cent uit te geven (buiten misschien wat menu's aan te passen). Honky Donky dankt de Joodse organisaties voor de ruchtbaarheid.
 
Terug
Bovenaan