Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Om vandalisme te voorkomen.
Funny thing is dat die misschien 1x op de 2 weken wordt gesloten. En dat ik belange na de enige niet zal zijn die de combinatie van het cijferslot kent: de postcode. 🤣
ach, het is de IT dienst die de code voorgesteld heeft

Waarom heeft een kerkhof openingsuren ?
Openingsuren op een kerkhof is meestal voor de begrafenisondernemer en het toekomen van lichamen of assen.
De meeste begraafplaatsen hebben een grote poort die ze afsluiten en daarnaast nog een voetgangerstoegang die gewoon open blijft.

klinkt logisch
sommigen zouden de poort sluiten maar toch open laten, laten we zeggen dat dit mijn wtf moment van de dag is.
Alle poorten sluiten behalve die waar geen auto door kan, zou ik dan weer bizar vinden.
De voornaamste reden om zo iets te doen, is om vandalisme tegen te gaan. En laat de gemiddelde leeftijden van plegers van vandalisme nu eens lager liggen dan de minimumleeftijd waarop je een rijbewijs kan behalen. :unsure:

De buurman die op 500m van onze huizen zijn auto op de parkeerstrook zet terwijl ik met de hond wandel en zegt: "Amai, ge gaat gij ook nog ver!" Ik antwoord dat ik maximaal 3.5km wandel tijdens 1 wandeling omdat hij nog pup is, waarom hij antwoordt: "Ik zou beter eens mee gaan dan...met de fiets!"

Enorm sympathieke mens, heel vriendelijk, kan er echt niets verkeerds over zeggen maar 500m wandelen (alez ja, 1km heen en terug samen dan) al ver vinden vind ik nu wel wat raar... Hij zal ongeveer 10j ouder zijn dan mij. :unsure:

Om vandalisme te voorkomen.
Funny thing is dat die misschien 1x op de 2 weken wordt gesloten. En dat ik belange na de enige niet zal zijn die de combinatie van het cijferslot kent: de postcode. 🤣
Ik ken verschillende plaatsen waar dat zo is, de postcode of de postcode achterstevoren.
Rusthuizen, afdelingen binnen het ziekenhuis, technische dienst van de gemeente, ....

Misschien had @Ruigen Das met dit weer een onweerstaanbaar flanellen carreaukeshemd aan. 😎
694

Er hangt iets in de lucht precies...

bpost. levering om 19u. supervriendelijke kerel, excuseer mij voor de hyperactieve, bezoekende hond.
twee keer merci gezegd.

staat em hier nog want de deur is van zijn bestelwagen gevallen. balen.

We zaten daarnet te eten, voel ik plots iets onder tafel. Ik kijk rondom me en zowel de 2 honden als onze kater zitten op afstand.

Ik kijk onder de tafel en wat zie ik daar?

Onze, nochtans binnen-, kater heeft ons een cadeautje binnengebracht blijkbaar
1000022439.jpg

1000022443.jpg
En ja, de vloer is vuil. 2 honden volop in de ruif, 2x per dag stofzuigen is nog niet genoeg.

We zaten daarnet te eten, voel ik plots iets onder tafel. Ik kijk rondom me en zowel de 2 honden als onze kater zitten op afstand.

Ik kijk onder de tafel en wat zie ik daar?

Onze, nochtans binnen-, kater heeft ons een cadeautje binnengebracht blijkbaar
En ja, de vloer is vuil. 2 honden volop in de ruif, 2x per dag stofzuigen is nog niet genoeg.
Ik zit ondertussen al aan 7 of 8 die 1 van de katten heeft binnengebracht. Bij een stuk of 2 mocht ik toekijken hoe ze werden opgegeten en kan ik dus in details vertellen welke geluiden daar bij passen.

Het kan nog erger. Een jaar of 2 geleden is er 1 in geslaagd om een levende vleermuis binnen te krijgen. En ik spreek van ondervinding dat die lang kunnen verstopt zitten in huis en moeilijk te vangen zijn.

De helft van alle 65-plussers kampt met een kwetsbaarheid. Mensen leven langer en relatief gezonder, maar het aantal jaren zonder beperkingen neemt niet evenredig toe. Een Belg van 70 jaar zal in zijn verdere levensverwachting maar voor een derde tot de helft van zijn tijd zonder beperkingen leven.

De helft van alle 65-plussers kampt met een kwetsbaarheid. Mensen leven langer en relatief gezonder, maar het aantal jaren zonder beperkingen neemt niet evenredig toe. Een Belg van 70 jaar zal in zijn verdere levensverwachting maar voor een derde tot de helft van zijn tijd zonder beperkingen leven.

Als ik de chance heb op ons ma te trekken van genen, en met wat geluk ook die van mijn opa (hare pa, 97 geworden).

Ons ma is er 84 en nog in topconditie. Daar kan je ni aan geven dat dat een oud vrouwke is. Ik ken bijna-gepensioneerden op mijn werk die er ouder uitzien :laugh:

Onlangs hebben ze mij op het werk nog 35 geschat terwijl ik er 46 ben, dus we leven op hoop :love:

Dus toch nog zeker 3 goeie jaren vanaf het pensioen!

Terug
Bovenaan