Jouw favoriete Belgisch pintje

Jouw favoriete Belgisch pintje uit deze lijst?


  • Totaal aantal stemmers
    126

Beffer

Well-known member
Deze zouden de meest populaire pintjes zijn in België. Alvast mijn excuses indien jouw favoriete pintje niet in de lijst staat!
 
Laatst bewerkt:
Het weekend al goed inzetten!

IMG20230616125035.jpg
 
Ik drink amper pils, dus ik ga eerst eens een comparatieve analyse moeten doen op café en dan kan ik antwoorden. Iemand goesting om mee te gaan?
Ik heb lijkt me dan gevoelig meer ervaring, indien een, durf ik toch stellen (of stella), kenner gezocht, laat maar weten.

Rangschikking

Stella
Vedett
Bavik
Primus
Cristal
Jupiler

Tot hier allen zeer lekker, in t bijzonder op temperaturen als de afgelopen weken, dan drink ik dat echt zuiver voor de smaak, als ze iets 0,0 kunnen maken met dezelfde smaak als zeker de eerste drie, ik zou een pilsverslaafde worden denk ik.

Maes - Is drinkbaar, moet dan wel echt koud staan.

Bel pils - De enige waar ik weinig ervaring mee heb, ooit op Gladiolen was dit de standaard pils, zelfs als 16 jarige die toen in feite alles zowat dronk dat er was om zat te geraken, vond ik dat ver-schrik-ke-lijk, een slechte vorm van bitterheid, bijzonder plat voor de rest, nauwelijks schuimend, ... . Na één stuk bleken ze gelukkig ook Vedett te hebben :love: . Ik zal niet snel nog Bel pils drinken, als dit het enige is wat iemand in huis zou hebben zou ik kraantjeswater drinken of dorst lijden (tenzij extreme dorst). Verbaasd dat dit nog in de top tien staat.


Edit: Voorlopig hebben de BG'ers, op het overroepen Jupiler na, smaak!
 
Puur op nostalgie vind ik Jupiler van 't fleske ook wel lekker. Vroeger toch heel vaak gedronken in de goeie ouwe tijd dat ik nog pinten ging hijsen bij een kameraad terwijl we vlezekens op een BBQ gooiden en achteraf de waterpijp aanstaken.
 
Cristal Xtra en Estaminet (zwarte blikjes)

Ik moet niks anders meer hebben thuis.

Op café zal het meestal een boereke Stella zijn wegens gebrek aan twee voorgaande.
 
Bel pils - De enige waar ik weinig ervaring mee heb, ooit op Gladiolen was dit de standaard pils, zelfs als 16 jarige die toen in feite alles zowat dronk dat er was om zat te geraken, vond ik dat ver-schrik-ke-lijk, een slechte vorm van bitterheid, bijzonder plat voor de rest, nauwelijks schuimend, ... . Na één stuk bleken ze gelukkig ook Vedett te hebben :love: . Ik zal niet snel nog Bel pils drinken, als dit het enige is wat iemand in huis zou hebben zou ik kraantjeswater drinken of dorst lijden (tenzij extreme dorst). Verbaasd dat dit nog in de top tien staat.
Dit zo hard. Vroeger op fuiven en op café hier in de buurt was het zo goed als overal Bel Pils. Mijn afkeer voor pilsbier is er dankzij Bel Pils.
En zeggen dat dezelfde brouwerij ook Duvel maakt.

Zoals gezegd drink ik dus geen pils.
 
Ik drink amper pils, dus ik ga eerst eens een comparatieve analyse moeten doen op café en dan kan ik antwoorden. Iemand goesting om mee te gaan?
Wanneer zijn we weg?
Ik heb lijkt me dan gevoelig meer ervaring, indien een, durf ik toch stellen (of stella), kenner gezocht, laat maar weten.

Rangschikking

Stella
Vedett
Bavik
Primus
Cristal
Jupiler

Tot hier allen zeer lekker, in t bijzonder op temperaturen als de afgelopen weken, dan drink ik dat echt zuiver voor de smaak, als ze iets 0,0 kunnen maken met dezelfde smaak als zeker de eerste drie, ik zou een pilsverslaafde worden denk ik.

Maes - Is drinkbaar, moet dan wel echt koud staan.

Bel pils - De enige waar ik weinig ervaring mee heb, ooit op Gladiolen was dit de standaard pils, zelfs als 16 jarige die toen in feite alles zowat dronk dat er was om zat te geraken, vond ik dat ver-schrik-ke-lijk, een slechte vorm van bitterheid, bijzonder plat voor de rest, nauwelijks schuimend, ... . Na één stuk bleken ze gelukkig ook Vedett te hebben :love: . Ik zal niet snel nog Bel pils drinken, als dit het enige is wat iemand in huis zou hebben zou ik kraantjeswater drinken of dorst lijden (tenzij extreme dorst). Verbaasd dat dit nog in de top tien staat.


Edit: Voorlopig hebben de BG'ers, op het overroepen Jupiler na, smaak!
Mannekes, Bel Pils op Gladiolen, gelukkig zijn ze nu standaard naar Vedett geswitcht. Wat een gedrocht van een pils.

Ik vind zowel Stella, Jupiler als Cristal wel een goed pintje. Vedett ook, maar voor één of andere reden bekijk ik dat niet altijd als gewone pils.
 
Jupiler, Stella of (soms) Cristal.
Maes hebben ze op de voetbal, dus daar drink er niet te veel van. dat drink ik echt alleen maar omdat er bij voetbal bier hoort, voor de rest vind ik dat vrij slecht.

ik heb nu ook al een paar keer die pils van Average Rob gekocht, Tout Bien, niet zo slecht als Maes, maar voor de rest toch ook alleen maar goed om snel "tout bien" van te worden
 
Terug
Bovenaan