Jouw favoriete Belgisch pintje

Jouw favoriete Belgisch pintje uit deze lijst?


  • Totaal aantal stemmers
    126
Kga hier heiligschennis spreken en zeggen dat de nieuwe maes gewoon beter is dan Jup.
Jup vind ik de laatste tijd echt niet meer te zuipen.

Maar als ik mag kiezen -> Vedett of Estaminet

Idem. Jupiler smaakt me te zoet, zeker na 1a2 stuks begin ik er een afkeer van te krijgen. Dan is Maes zeker beter.
 
Jupiler voor mij ook te zoet. Estaminet staat bij ons gekend als "koppijnbier". Nieuwe Maes is beter als de vorige, maar blijf eerder fan van Cristal.
 
Ik vind het ook wel een groot verschil in hoe die geserveerd worden. Merk A goed getapt en op de juiste temperatuur kan zo veel beter zijn dan merk b uit een de fles. Terwijl als je beiden uit de fles vergelijkt je dan vind dat merk b het beste is.
 
Is Estaminet niet recentelijk van recept veranderd waardoor dat nu het dichtst bij ‘originele’ pils aanleunt?
 
Is Estaminet niet recentelijk van recept veranderd waardoor dat nu het dichtst bij ‘originele’ pils aanleunt?

Ja dat zijn die zwarte blikjes, dikwijls in promotie in de Colruyt. Vorige zomer 8+8 dus had er maar ineens 80 gekocht en 80 gratis :unsure:

Sommige van men gasten vinden hem iets te zoet smaken.
 
:unsure:

Geen echte pilsdrinker hier, belangrijkste criterium voor een goeie pint is eigenlijk dat die goed koud staat, verder maar weinig verschil tusssen de verschillende merken i.m.o.
 
Kga hier heiligschennis spreken en zeggen dat de nieuwe maes gewoon beter is dan Jup.
Jup vind ik de laatste tijd echt niet meer te zuipen.

Maar als ik mag kiezen -> Vedett of Estaminet
Is de smaak van estaminet te vergelijken met vedett? (Ik heb nog niet de eer gehad om estaminet te proberen)
 
Vroeger Stella. Maar sinds ik meer andere bieren (en biersoorten) ben gaan drinken vind ik dat toch maar zoet suikerwater. Net als Jupiler en de meeste andere Belgische pils bieren trouwens. België mag wel een Bierland zijn maar pils kunnen we niet maken. Cristal vind ik nog van de beste, die heeft nog een frisse hoppige smaak. Vedett is al zo lang geleden dat ik het niet meer kan herinneren, de nieuwe van estaminet heb ik ook nog niet gedronken.
 
Mij maakt het weinig uit. Een goeie frisse pils kan smaken.

Ik vraag me af of je hetzelfde resultaat als in de poll zou krijgen bij een blinde smaaktest. Twee pilsjes van hetzelfde merk kunnen imo soms meer van smaak verschillen dan twee pilsjes van een verschillend merk.
 
Laatst bewerkt:
Je kan maar op eentje stemmen in de poll, maar Vedett, Estaminet en Cristal smaken hier ook !

Qua alcoholvrije pils zou ik voor de Cristal 0.0 gaan maar tbh een koude Stella 0.0 vind ik ook niet mis.
 
Aangezien ik niet meer in België woon mis ik Jupiler wel het meeste van Belgische pils.
Stella kan ik hier wel krijgen maar dat is ranzig in een blik.

Internationaal kies ik hier wel voor een Staropramen uit een fleske
 
Voor wie slechte herinneringen heeft aan bepaalde pilsjes: probeer ze nog eens!

Heel wat biertjes hebben de laatste jaren hun recepteer eenmaal of meermaals veranderd waardoor ze nu gewoon een volledig andere smaak hebben.

Vat/fles/blik heeft ook wel invloed op de smaakbeleving.
Ik mis Safir.

Echt een aanrader deze nobele onbekend: Blauw - Export (Van Der Ghinste)

blauw%20export%20bier_cleaned_packshot_877x0.png


Heel makkelijk te vinden in de Prik & Tik en andere drankhandels.

Uit het geheugen doet deze mij het hardst aan Safir denken.
 
Voor wie slechte herinneringen heeft aan bepaalde pilsjes: probeer ze nog eens!

Heel wat biertjes hebben de laatste jaren hun recepteer eenmaal of meermaals veranderd waardoor ze nu gewoon een volledig andere smaak hebben.

Vat/fles/blik heeft ook wel invloed op de smaakbeleving.
Ik mis Safir.

Echt een aanrader deze nobele onbekend: Blauw - Export (Van Der Ghinste)



Heel makkelijk te vinden in de Prik & Tik en andere drankhandels.

Uit het geheugen doet deze mij het hardst aan Safir denken.
Van Der Ghinste heeft gewoon veel goeie bieren: Bockor, Blauw, Omer, Tripel Lefort, Roodbruin..
 
Terug
Bovenaan