Jouw favoriete Belgisch pintje

Jouw favoriete Belgisch pintje uit deze lijst?


  • Totaal aantal stemmers
    126
Stella in een boerke, wat kunt ge beter hebben.
Wat is een boerke?

Stella, van den tap, in een 'vrouwke'.
Ik heb mijn eigen glas in mijn stamcafé. Het vrouwke. Iedereen die daar werkt weet dat. Dat is historisch gegroeid. Wel fijn dat ik in een hoop pinten er de mijne altijd uithaal.

Bah. Dat is 5,4 als ik me niet vergis? Terwijl Stella en Jupiler 5,2 zijn?
Na 10 pinten krijg ik geen Bockor meer binnen en die 10 moet ik ook ferm op knabbelen.
 
een-boerke.jpg


Een bierglas zonder ribbels, for his pleasure.
 
maakt ni uit, zit toch allemaal in u hoofd.
Vorig jaar eens de test gedaan, ge haalt de verschillende bieren toch niet uit elkaar.
 
maakt ni uit, zit toch allemaal in u hoofd.
Vorig jaar eens de test gedaan, ge haalt de verschillende bieren toch niet uit elkaar.
paar keer op quizzen (vroeger tegenwoordig zou de daar ongetwijfeld twaalf organisaties mee schofferen die zeggen dat zoiets niet kan) een stuk of zes tot acht kletskes gehad van pils, denk niet dat wij er ooit 1 fout hadden. Met cola zijn we ooit wel is radicaal de mist in gegaan.

En dat was dan nog meer in een periode waarin ik dronk wat er te krijgen was ipv voor de smaak :unsure: .
 
paar keer op quizzen (vroeger tegenwoordig zou de daar ongetwijfeld twaalf organisaties mee schofferen die zeggen dat zoiets niet kan) een stuk of zes tot acht kletskes gehad van pils, denk niet dat wij er ooit 1 fout hadden. Met cola zijn we ooit wel is radicaal de mist in gegaan.

En dat was dan nog meer in een periode waarin ik dronk wat er te krijgen was ipv voor de smaak :unsure: .
Vroeger kon ik dat ook altijd redelijk goed die pils testen. Meermaals op quizzen of gewoon voor de Fun 4a5 blind geproefd zonder zelfs te weten welke merken mee deden. Mijn gemiddelde lag meestal zeer hoog. Maes, Jupiler, Stella en Cara had ik nooit mis. Nu zou me dat niet meer lukken want mijn pils drinken is serieus gezakt en nu is het praktisch allemaal speciaal bier. Zelfs brouw ik ook en jaarlijks maak ik voor mezelf een pils met een goeie bitter en steek ik hier zelf op mijn eigen tap 🤩
 
Mijn favoriete biertjes staan er niet tussen, want ik lust die bittere bucht niet dat een normale pint is. :hurrr:
Geef mij maar een Kriek, Rodenbach Fruitage, Liefmans Fruitesse, Framboise, etc.
 
een-boerke.jpg


Een bierglas zonder ribbels, for his pleasure.
Ah, een 'kuipke' of 'kupke' zoals we in West-Vlaanderen zeggen.

Wat is een vrouwke? Nog nooit niet van gehoord. En ik ben niet zeker of wat ik Google is wat ze op café zouden geven 😁
Het vrouwke staat helemaal links op die foto.

klik Vroeger was m'n vaste glas er zo eentje. Cafébaas had er 3, zo zat ik nooit zonder hé.

maakt ni uit, zit toch allemaal in u hoofd.
Vorig jaar eens de test gedaan, ge haalt de verschillende bieren toch niet uit elkaar.
Wij hebben ook eens een proef gedaan. Blind proeven, enkel de cafébazin wist welk bier wat was.
Ik had ze allemaal juist.
 
Waarom staat Cara er eigenlijk niet bij?

asset-2079986.jpg


Cara Pi(l)s: het favoriete biertje onder de goedkope studenten en daklozen. Schol. 🍻
 
Terug
Bovenaan